آغاز به کار مرکز مشاوره خانواده دانش‌آموزان با نیاز ویژه خراسان شمالی

نخستین مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده‌های کودکان و دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه خراسان شمالی، همزمان با هفته دولت با حضور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، در مرکز استان آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی متقیان رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی در آیین آغاز به کار این مرکز مشاوره، وجود معلولیت در فرزند و و به دنبال آن وجود فشار‌های اقتصادی و مالی را از بستر‌های بروز مشکل در خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: خانواده‌های دانش آموزان با نیاز‌های ویژه، نیاز بیشتری به آموزش دارند و فعالیت این مرکز بستری است تا سلامت و بهداشت روانی افراد ارتقا یابد.

متقیان افزود: ایجاد مراکز مشاوره برای خانواده دانش آموزان با نیاز‌های ویژه از سال ۹۶ در دستور مسئولان کشور قرار گرفته است و در این مرکز خدمات مختلف متناسب با نیاز خانواده‌ها و دانش آموزان استثنایی قابل ارائه است.

او اظهار کرد: جامعه هدف می‌توانند از خدمات مشاوره ای، مددکاری، گفتار درمانی، کاردرمانی، شنوایی، بینایی و توانبخشی و مهارت‌های زندگی بهره‌مند شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: تلاش داریم تا آغاز به کار این مرکز، گامی برای جلوگیری از بروز مشکلات خانواده‌ها برداشته شده و با ارائه آموزش ها، بنیان خانواده‌ها مستحکم‌تر شود.

در این مرکز، خدمات مختلف از جمله مشاوره و نیز توانبخشی برای بهبود وضعیت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه داده می‌شود.

در خراسان شمالی، یکهزار و ۳۰۰ دانش آموز استثنایی در ۵۹ مدرسه و کلاس خاص تحصیل می‌کنند و یکهزار و ۶۵۰ دانش آموز تلفیقی هم از خدمات آموزش و پرورش برخوردار هستند.

انتهای پیام/ ر

آغاز به کار مرکز مشاوره خانواده دانش‌آموزان با نیاز خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.