ظریف در آستانه سفر به چین:

ایران و چین باید از صلح و امنیت جهانی حراست کنند

وزیر امور خارجه گفت: ایران و چین باید بتوانند از صلح و امنیت جهان حراست کرده و آن را نجات دهند و تعامل و ارتباطی فراگیر با یکدیگر داشته باشند.

ایران و چین باید از صلح و امنیت جهانی حراست کنندبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان  پیش از سفر به چین در یادداشتی در روزنامه گلوبال تایمز چاپ پکن نوشت:

من به عنوان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بارها این افتخار را داشته‌ام که هم به چین سفر کنم و هم میزبان همتایان چینی خود در تهران باشم. در این فرصت‌ها من هرگز از یاد نبردم که در یک آیین قدیمی هزار ساله میان دو تمدن کهن و بزرگ حضور دارم. روابط میان ایران و چین به دو هزار سال قبل بازمی‌گردد، زمانی که بازرگانان و سیاحان از طریق جاده ابریشم با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کردند. مردم هر دو کشور از ابتدا فرا گرفتند که به قدمت و بزرگی تمدن دیگری احترام بگذارند. این ارتباطات بود که زمینه را برای هزاران سال رابطه ویژه میان دو تمدن از بزرگ‌ترین، پیشرفته‌ترین و پایدارترین تمدن‌های دنیا فراهم کرد.


بیشتر بخوانید:محمدجواد ظریف به چین می‌رود

ظریف ادامه داد: امروز چین به مهم‌ترین شریک تجاری ایران تبدیل شده است و دو کشور در بسیاری از جبهه‌ها شرکای استراتژیک یکدیگر هستند اما برای فائق آمدن بر چالش‌های در حال ظهور که توانایی بسیاری از کشورها برای دست یافتن به توسعه پایدار را با مشکل مواجه کرده، لازم است که چین و ایران روابط خود را بیش از گذشته تقویت کنند. چین و ایران با چالش‌هایی مواجه هستند و تلاش می‌کنند تا به اهدافی در راستای توسعه پایدار، محافظت از محیط زیست، از بین بردن فقر و توقف افراط‌گرایی و تروریسم که هر روزه جهان را تهدید می‌کند، دست یابند. ما بر این باوریم که مشکلات مشترک نیازمند راه‌حل‌های مشترک است که لازمه آن همکاری بیشتر، هماهنگی و ارتباط نزدیک است.

انتهای پیام/

 

افزایش تعملات ایران وچین 

 

برچسب ها: ظریف ، دیپلماسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار