به مناسبت هفته دولت؛

۳۲۰ طرح و واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور آغاز به کار کردند

همزمان با فرا رسیدن هفته دولت، بیش از ۳۲۰ طرح و واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۴ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

۳۲۰ طرح و واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور آغاز به کار کردندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به مناسبت آغاز هفته دولت، ۳۲۷ طرح و واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۴ هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی ۱۲ هزار و ۸۵۹ نفر در ۱۳۸ شهرک و ناحیه صنعتی کشور کلنگ زنی یا به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشترین تعداد طرح و واحد صنعتی با ۱۲۴ مورد با مجموع اشتغال ۳ هزار و ۹۳۷ نفر و بیشترین حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال مربوط به استان البرز است.

از این تعداد طرح‌ها و واحد‌های صنعتی، یک طرح نیز با سرمایه‌گذاری ریالی ۱۵ هزار میلیون ریال، ارزی ۲ میلیون دلار و میزان اشتغالزایی ۶۰ نفر با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی در استان اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین همزمان با فرا رسیدن هفته دولت، ۲۹۰ پروژه عمرانی نیز با سرمایه‌گذاری ۵ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۲۱۳ میلیون ریال در ۲۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی سراسر کشور کلنگ زنی یا به بهره‌برداری می‌رسد.


بیشتر بخوانید: نقش شهرک های صنعتی در تحقق اقتصاد مقاومتی چیست؟


احداث ساختمان‌های اداری، نگهبانی، آتش نشانی و پل، تقاطع غیرهمسطح، سردر، خط انتقال و شبکه توزیع آب، برق، گاز، مخابرات و فیبر نوری، منبع زمینی، اتصال شبکه پساب تصفیه‌خانه به شبکه توزیع آب فضای سبز، زیرسازی، جدول گذاری، آسفالت، محوطه سازی و شبکه روشنایی معابر، دفع آب‌های سطحی، تکمیل ورودی و خروجی، اجرای عملیات خاکی، نیروگاه خورشیدی، تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب، چاه آب، رنگ آمیزی جداول، زیباسازی فضای سبز و ... بخشی از عناوین پروژه‌های عمرانی است که عملیات اجرایی آن‌ها به مناسبت هفته دولت آغاز یا قابل بهره‌برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور هستند.

همچنین در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی بخش صنعت، یک باب مدرسه ۶ کلاسه با سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیون ریال در شهرستان میناب و یک باب مدرسه با سرمایه‌گذاری ۱۴۰ هزار میلیون ریال در شهرستان بندر عباس توسط یک واحد نمونه صنعتی و صادراتی مستقر در شهرک صنعتی خلیج فارس استان هرمزگان به ترتیب افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

شایان ذکر است، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران هم‌اینک با دارا بودن ۵۰۰ شهرک و ۳۱۶ ناحیه صنعتی و ۳ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۶۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فنآوری، ۳۷ مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فنآوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، ۷۹ هزار و ۱۵۹ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۳ هزار و ۶۳۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط و کارگاهی، موجبات اشتغال مستقیم ۹۰۱ هزار و ۷۰۴ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

انتهای پیام/

فعالیت ۵۰۰ شهرک و ۳۱۶ ناحیه صنعتی در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار