نمایشگاه آثار منتخب جشنواره تجسمی جوانان افتتاح شد

مجموعه‌ای از آثار برجسته بیست و ششمین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان در نگارخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به نمایش درآمد.

نمایشگاه آثار منتخب جشنواره تجسمی جوانان افتتاح شدبه گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بیست و ششمین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان به منظور گسترش و پیشبرد سطح هنری هنرمندان جوان و ارتقای توان تخصصی آنها، با هدف شناسایی و معرفی جوانان هنرمند کشور، با حضور استادان برجسته دانشگاه و هنرمندان برگزیده تجسمی از ۳۰ مرداد تا ۳ شهریور در ایلام برگزار شد.

برترین هنرمندان جوان پس از انتخاب اولیه، در کارگاه‌های آموزشی استادان برجسته هنر‌های تجسمی حضور یافتند.

شرکت کنندگان این دوره از جشنواره که متولدین یکم فروردین ۷۴ تا ۳۰ اسفند ۸۳ بودند، در رشته‌های ارتباط تصویری (پوستر)، تصویرسازی، خوشنویسی (نستعلیق)، طراحی، عکاسی، مجسمه‌سازی، کاریکاتور (کارتون)، نقاشی، نگارگری (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب) خلق اثر کردند.

کارگاه‌های تخصصی هر رشته از ۳۰ مرداد آغاز و تا ۲ شهریور ماه در دانشگاه ایلام ادامه داشت.

در نهایت حدود ۱۲۰ اثر در ابعاد و قالب‌های مختلف تولید شد که عصر امروز نمایشگاه این آثار در نگارخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد استان ایلام به نمایش درآمد.

مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان ساعت ۱۸ در دانشگاه ایلام برگزار می‌شود.

گفتنی است در هر رشته، هیات داوران، یک نفر را به عنوان برگزیده انتخاب و معرفی می‌نمایند. جایزه برگزیدگان هم تندیس جشنواره، لوح افتخار، عضویت در مؤسسه توسعه هنر‌های تجسمی معاصر، معرفی جهت بیمه هنرمندان و مبلغ ۲۰ میلیون ریال خواهد بود.

همچنین به تمامی راه یافتگان به جشنواره، گواهی شرکت و مبلغ ۵ میلیون ریال (به عنوان ورودی)، پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ 

برگزیدگان بیست و ششمین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان معرفی می شوند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.