مکرون: سران گروه هفت برای کمک به کشور‌های حوضه آمازون آماده‌اند

رئیس‌جمهور فرانسه از آمادگی سران گروه هفت برای کمک به کشور‌های حوضه آمازون در مقابله با آتش‌سوزی وسیع در جنگل‌های این منطقه خبر داد.

مکرون: سران گروه هفت برای کمک به کشور‌های حوضه آمازون آماده‌اندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه امروز در جمع خبرنگاران از توافق سران گروه هفت برای کمک به کشور‌های حوضه آمازون در مقابله با آتش‌سوزی گسترده‌ای که جنگل‌های این منطقه را فرا گرفته است، خبر داد.

مکرون گفت «بر سر این موضوع که همه معتقدیم باید به کشور‌های آسیب دیده هر چه سریعتر کمک کنیم توافق واقعی وجود دارد. در حال حاضر، تیم‌های خارجی در حال برقراری ارتباط با کشور‌های حوضه آمازون هستند تا بتوانیم تعهدات خود در رابطه با منابع فنی و مالی را نهایی کنیم».

او در ادامه افزود: فرانسه از نظر فنی یکی از کشور‌های کمک‌کننده است و کشور‌های گروه هفت در حال حاضر بر روی مکانیسم بین‌المللی برای کمک رسانی به بهترین وجه به مردم آسیب‌دیده کار می‌کنند.

این در حالی است که پیش از آغاز نشست گروه هفت در شهر بیاریتز فرانسه در روز شنبه، مکرون آتش‌سوزی در آمریکای جنوبی را بحران جدی بین‌المللی خوانده و از همتای برزیلی خود، ژائیر بولسونارو به دلیل رعایت نکردن تعهدات خود در مبارزه با تغییرات آب و هوایی انتقاد کرده بود.

هفته‌هاست که آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون ادامه دارد و دولت برزیل از مهار آن کاملا ناتوان شده است. بنا بر اعلام موسسه ملی تحقیقات فضایی برزیل، تنها در روز‌های پنجشنبه و جمعه گذشته ۱۶۶۳ آتش‌سوزی جدید در این کشور به ثبت رسیده که نیمی از آن‌ها در حوضه آمازون بوده است.

جنگل‌های آمازون نقش اساسی در مقابله با پدیده گرمایش کره‌ زمین دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار