باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

زجر دادن شهروندان تهرانی حاصل همکاری مشترک راهنمایی و رانندگی و شهرداری + فیلم

در حالی که گره ترافیکی سنگین در فلکه اول شهران مردم را ساعت‌ها گرفتار ترافیک کرده است، اما هیچ یک از مسئولان شهرداری منطقه ۵ پاسخگو نیستند.

زجر دادن شهروندان تهرانی حاصل همکاری مشترک راهنمایی و رانندگی و شهرداریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی از گذشته‌های دور همواره به منظور ایجاد نظم و انضباط در رفت و آمد و روان سازی ترافیک بر سر چهارراه‌ها وجود داشته‌اند.

هرگاه که این چراغ‌ها کارآیی لازم در روان سازی ترافیک را نداشته باشند، پلیس می‌تواند با تشخیص خود و بدون در نظر گرفتن وضعیت رنگ چراغ‌ها نسبت به نوبت عبور و مرور خودرو‌ها در معابر نظر خویش را اعمال کند، اما گاهی اوقات تصمیم پلیس نه تنها موجب روان سازی ترافیک نمی‌شود، بلکه سبب ایجاد گره‌های ترافیکی شده و معطلی مردم در ترافیک را به ارمغان می‌آورد.

فلکه اول شهران واقع در منطقه ۵ شهرداری تهران یکی از همین موارد است که چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در آن کارآیی لازم در زمان نیاز را ندارند و قرار گرفتن آن‌ها در حالت چشمک زن، در معبری که بسیار پرتردد است گرفتاری و اسارت بلند مدت مردم در ترافیک را به همراه دارد.

از آنجایی که نصب و تنظیم ساعات تغییر وضعیت چراغ‌های راهنمایی و رانندگی کاری مشترک بین شهرداری و پلیس راهور است، با شهرداری منطقه ۵ تماس گرفتیم تا علت بی توجهی به این نابسامانی را توضیح دهند، اما پس از یک ساعت تماس مکرر برای دریافت پاسخ، نه تلفن شهردار منطقه و نه سایر مسئولان پاسخگوی خبرنگار ما نبود.


بیشتر بخوانید: غول ترافیک از چه زمانی مهمان پایتخت نشینان شد؟


در حالی که تحمل ترافیک شبانه برای شهروندان مشکل است و پلیس نیز به منظور برقراری نظم در این محل حضور نیافته، شایسته نیست که مسئولان شهرداری منطقه ۵ و به ویژه معاونت ترافیک، نسبت به رفع اشکال بی تفاوت بوده یا تأخیر داشته باشند.

در شرایطی که مردم شب هنگام با ترافیک و صدای بوق و کلاج و ترمز دست و پنجه نرم می‌کنند، شایسته نیست مسئولان شهری و انتظامی بدون اطلاع از مشکل مردم و یا دیر اطلاعی از آن در خواب به سر برند که البته اگر خواب بودند، با زنگ دوم و سوم بیدار می‌شدند و به قول قدیمی‌ها آدمی که خواب است را می‌توان بیدار کرد، اما کسی که خود را به خواب زده را نمی‌توان بیدار کرد.

انتهای پیام/

ماجرای گره ترافیکی فلکه اول شهران و کوتاهی مسئولان شهرداری منطقه ۵

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۶:۱۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
من راننده شب کار در تهران هستم مدت زیادی است اکثر چراغ های راهنمایی رانندگی در سطح شهر مشکل دارد از ثانیه ۲۵ یکدفعه ۰ میشود که خود من در چهارراه ولی عصر تصادف کردم . شهرداری راهنمایی رانندگی بزرگ تر درست حسابی ندارد. همه فقط در تلویزون ورادیو در تحویل این مردم بی نوا میدن کسی کا ری برای مردم انجام نمیده گوش شنوایی که وجدان داشته باشه هم نیست؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
خواهشن از این که پل ملاصدرا در اتوبان کردستان تهران هم به صورت نصفه راهنمایی رانندگی میبندد گزارشی تهیه کنید اعصاب آدم تو ترافیک ساعت 4-5 بعد از ظهر بخاطر اینکه پل رو نصفش رو راهنمایی رانندگی بسته بهم ميريزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
واقعا چرا نظارتی بر راهنمایی و رانندگی نیست !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
عملکرد راهنمایی و رانندگی تهران در برقراری نظم و امنیت و جلوگیری از قانون شکنی بخصوص بخصوص موتور سواران وانتی ها نیسان ها و پارک های دوبل و سوبل و سرعت ها و لایی کشیدن فاجعه است

چرا برکنار نمیشوند و چرا روی عملکردشان نظارت و ارزیابی درست و دقیقی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
این مشکل رو حل کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
چطور راهنمايي قبول كرد به جاي تعريض پل هوايي گيشا كه دو ماهه تموم ميشد شهرداري يكسال تقاطع جلال به چمران رو ببنده و مثل تونل توحيد راه بندون درست بشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
اقا یه فکری به حال این طرح مزخرف طرح کاهش آلودگی بکنید
Netherlands
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
دوتا کارشناس واقعی داشتیم الگوها و مسیرها ورود و خروج و شرایط و مسافرا و بررسی آماری و کار رو دوهفته به اجرا می‌گذاشتن چنان آرامش و روان این رفت وآمد انجام می‌شد که همه حیرت بمونند. حیف که تخصص نداریم و تمام مسولان بی‌ربط و غیر متخصص یا متخصص غیرعلمی داریم.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۴۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
ده ساله راهنمائی ورانندگی تعطیله قبلن بهتربود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
عجب مسئول باید از کار برکنار بشه چرا مردم باید زجر بکشند
آخرین اخبار