گلوبال تایمز: خروج شرکت‌های آمریکایی از چین در حکم خودکشی است

روزنامه چینی «گلوبال تایمز» در مطلبی نوشت خروج از بازار چین برای شرکت‌های آمریکایی به خصوص شرکت‌های خودروسازی در حکم خودکشی خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های دولتی چین روز دوشنبه و بعد از اعلام تعرفه‌های تازه از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، علیه کالا‌های وارداتی از چین از این کشور به شدت انتقاد کردند.

این دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان درگیر جنگی تجاری شده‌اند که روز به روز تلخ‌تر می‌شود و طی آن هر یک از طرفین بر کالا‌های صادراتی طرف مقابل اعمال تعرفه می‌کند.

ترامپ روز جمعه یک تعرفه ۵ درصدی دیگر بر کالا‌های وارداتی از چین به ارزش ۵۵۰ میلیارد دلار اعمال کرد.

این اقدام ساعاتی بعد از آن اتخاذ شد که چین از تعرفه‌های تلافی‌جویانه خود بر کالا‌های وارداتی از آمریکا به ارزش ۷۵ میلیارد دلار رونمایی کرد.

روزنامه انگلیسی‌زبان «چاینادیلی» در سرمقاله‌ای نوشت: هیچگاه به دولت آمریکا اجازه داده نخواهد شد سرنوشت چین را به دست بگیرد. مسئله به طرزی تردیدناپذیر روشن شده است که جنگ تعرفه‌ای دولت ترامپ علیه چین انگیزه‌های سیاسی در خود دارد. آن چه دولت آمریکا از شریک بزرگ تجاری خود می‌خواهد این است که راضی به نقش فرعی باشد و مطابق خواست او عمل کند.

این روزنامه افزود: «دولت آمریکا بار دیگر ابتکار عمل را برای تشدید این جنگ به دست گرفته است به این امید که دولت چین میدان را هرچه زودتر واگذار کند. اما دولت چین این جنگ تجاری را یک آزمون اجتناب‌ناپذیر آتش می‌داند که کشور از آن قوی‌تر بیرون خواهد آمد.»

روزنامه «گلوبال تایمز» متعلق به ارگان حزب حاکم چین نیز نوشت خروج از بازار چین برای شرکت‌های آمریکایی در حکم خودکشی خواهد بود خصوصا برای شرکت‌های خودروسازی آمریکا.

این روزنامه افزود: «از شرکت‌های آمریکایی برای سرمایه‌گذاری و کار در بازار چین استقبال می‌شود، اما اگر برخی شرکت‌های آمریکایی بخواهند از دستور ترامپ اطاعت کنند و به جنگ تجاری دولت آمریکا بپیوندند پایان آن سیاه است. تصمیم برای کنار گذاشتن بازار چین خودکشی است.»

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار