معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه جایگاه استان را در حوزه تولید شیر و فرآورده‌های لبنی در کشور خوب ارزیابی کرد .

جایگاه کرمانشاه در حوزه تولید شیر و فرآورده‌های لبنی در کشور خوب ارزیابی شدبه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بهرام خانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه جایگاه استان را در حوزه تولید شیر و فرآورده‌های لبنی در کشور خوب ارزیابی کرد و گفت : هدف گذاری شده تا سه سال آینده تولید شیرخام استان به ۵۰۰ هزار تن برسد.

او با بیان اینکه سرانه مصرف شیر بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ کیلوگرم در سال است، نیاز سالانه استان کرمانشاه به شیر را بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تن اعلام کرد.

خانی با بیان اینکه سال گذشته ۳۳۶ هزار و ۵۰۰ تن شیر خام در استان تولید شد، گفت: برآورد می‌شود امسال میزان تولید شیر خام در استان به ۳۵۰ هزار تن برسد.

خانی افزود: مازاد تولید شیر خام استان به صورت شیر و یا دیگر فرآورده‌های لبنی به استان‌هایی مثل خوزستان، همدان و... فرستاده می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه خوب استان در حوزه تولید شیر و فرآورده‌های لبنی در کشور، گفت: در استان کارخانه‌های مطرح تولید محصولات لبنی داریم که حتی به خارج از کشور هم محصول صادر می‌کنند.

خانی اشاره‌ای هم به برنامه سه ساله تولید شیر در استان کرمانشاه داشت و افزود: تولید شیر خام استان ظرف سه سال به ۵۰۰ هزار تن خواهد رسید.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تحقق افزایش تولید شیر در استان را در گرو توسعه واحد‌های پرورش گاوشیری در کنار تکمیل ظرفیت واحد‌های موجود و بازگرداندن واحد‌های غیر فعال به چرخه تولید عنوان کرد افزود: در این راستا اصلاح نژاد گاوشیری صنعتی و نیمه صنعتی و ایجاد و توسعه واحد‌های پرورش گاومیشی در استان دنبال می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

تولید شیرخام به ۵۰۰ هزار تن می رسد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.