جانشین سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح گفت: جشنواره ملی کسب و کار بازنشستگان نیرو‌های مسلح «کوکباز» به منظور تحقق شعار سال برگزار شد.

لزوم استفاده از ظرفیت‌های ارزشمند بازنشستگان نیرو‌های مسلح در جامعهبه گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم محمودزاده مدیر عامل ساتا، با اشاره به برگزاری جشنواره ملی کسب و کار بازنشستگان نیرو‌های مسلح، گفت: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری در تکریم، منزلت و رسیدگی به مسائل بازنشستگان، سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح (ساتا) با تأسی از شعار رونق تولید معظم له، اقدام به برگزاری جشنواره کوکباز جهت معرفی و تقدیر از کار آفرینان برتر بازنشستگان نیرو‌های مسلح، کمک به کار آفرینی و رونق کسب و کار، افزایش روحیه امید و نشاط و کمک به اشتغال فرزندان آن‌ها کرد.

او ادامه داد: هدف این جشنواره حمایت از ایده‌های کسب و کار‌های شکل گرفته و نوپا، معرفی و تشویق افراد موفق در حوزه تولید، کارآفرینی و کسب و کار ایجاد بستر‌های سرمایه گذاری ارائه خدمات مشاور‌های و آموزش مهارت‌های کار آفرینی و کب و کار و عرضه تولیدات و توانمندی‌های برتر بازنشستگان نیرو‌های مسلح در حوزه‌های کار آفرینی از مهمترین اهداف این جشنواره است.

محمودزاده، بهره برداری از تجربه‌ها و ظرفیت‌های گرائنگ بازنشستگان نیرو‌های مسلح را ضروری دانست و تاکید کرد: این جشنواره، راه حل عملی پایش محیط کسب و کار‌های مناسب بازنشستگان می‌باشد و بروز توانمندی‌های این جامعه با تجربه، خبره و بزرگ؛ فرصتی است تا با بهم رسانی بستر‌های یکپارچه نرم افزاری و نیز هم افزایی عوامل مختلف بتوان پنجره‌های جدید تقاضا را از بازار ملی به سمت این عزیزان باز کرد.

او جشنواره تعاملی کسب و کار‌های بازنشستگان نیرو‌های مسلح را مرجعی برای دوم آحاد مردم، بویژه خانواده بزرگ بازنشستگان نیرو‌های مسلح دانست و افزود: این جشنواره بستری است تا بازیگران اکوسیستم اقتصادی کشور و نیز سرمایه گذاران در مدت برگزاری جشنواره و نمایشگاه توانمندی‌های بازایستادگان، این پتانسیل‌ها را بخوبی معرفی کند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح توانمندسازی شاغلین نزدیک به دوران بازنشستگی، در راستای ورود به عرصه کسب و کار‌های خوداشتغالی را راه حلی برای افزایش در آمد و تداوم نقش اجتماعی آنان در این دوران دانست و افزود: تسهیل گری در این زمینه می‌تواند این عزیزان باشد و این مسیر، یک راه حل جدید نیست، بلکه در دهه‌های اخیر، عده‌ای از بازنشستگان، با توجه به زمینه توانایی محیط کسب و کار شده اند و فرصت‌های بی بدیلی را برای مشارکت و خدمت رسانی از بازنشستگان به بازنشستگان را رقم زده اند.

او ادامه داد: امیدواریم تا با کنار هم قرارگرفتن کسب و کار‌های موفق، ایده‌های برتر و ارزیابی آن‌ها گامی موثر در توسعه پلتفرم بازار اجتماعی بازنشستگان برداشته شود. به همین دلیل در تلاش هستیم تا محصولات، خدمات و توانمندی‌های کسب و کار‌های موفق بازنشستگان نیرو‌های مسلح را در قالب یک بستر یکپارچه برای معرفی و خرید آسان اقشار مختلف جامعه به ویژه بازنشستگان نیرو‌های مسلح مهیا کنیم.

محمودزاده در پایان با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های باز ایستادگی همزمان با این جشنواره خاطر نشان کرد: همچنین در کنار این جشنواره یک بخش جانبی شامل ١٨٠ غرفه که از محصولات و خدمات بازنشستگان نیرو‌های مسلح و یا خانواده آن‌ها در حوزه‌هایی مانند تولیدات خانگی، صنایع دستی، محصولات خوراکی، کشاورزی، نرم افزاری و ICT به نمایش در خواهد آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار