حجت‌الاسلام روحانی:

راهی جز توسعه کشور و رونق تولید نداریم/ دست قدرت و دست دیپلماسی با هم باید کار کنند/ امنیت و پیشرفت شهرها در گرو آبادی روستاهاست

رئیس‌جمهور تأکید کرد: امروز در شرایطی هستیم که راهی جز توسعه کشور و رونق تولید و بالا بردن تولید و همکاری بیشتر نداریم.

راهی جز توسعه کشور و رونق تولید نداریم/ دست قدرت و دست دیپلماسی با هم باید کار کنند/ امنیت و پیشرفت شهرها در گرو آبادی روستاهاستبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور امروز (دوشنبه چهارم شهریور) در مراسم ارائه دستاورد‌های دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی گفت: امروز شهر و روستا از نظر قانون و جایگاه اجتماعی یکسان هستند و رفاه بیشتر و دسترسی روستانشینان به خدمات انرژی، سلامت و ارتباطات؛ هدف بزرگ این دولت است.

رئیس جمهور خدمت به روستا‌ها و تلاش برای توسعه و پیشرفت روستا‌های کشور را اولویت دولت یازدهم و دوازدهم بیان کرد و گفت: دولت از هیچ تلاشی برای توسعه و پیشرفت روستا‌ها دریغ نمی‌کند.


بیشتر بخوانید: رونمایی از دستاورد‌های دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی + عکس


حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، تفکر و دیدگاه جامعه نسبت به شهر و روستا تغییر کرد، گفت: قبل از انقلاب در کنار فاصله‌ها و شکاف‌های جامعه روستایی و شهری بودن نیز یکی از طبقه‌بندی‌ها بود. قبل از انقلاب روستایی بودن با خودکم‌بینی، توأم بود و در مقابل شهرنشینی و مرکز نشین بودن یک افتخار محسوب می‌شد گویی شهری و روستایی از نظر فکری، علمی و تمدنی با هم تفاوت داشتند و شهرنشین‌ها نسبت به روستایی‌ها برتری داشتند.

رئیس جمهور با بیان اینکه با پیروزی انقلاب یکی از اصلاحاتی که در ذهن جامعه بوجود آمد، یکسان بودن روستایی و شهری بود، گفت: یک عامل مهاجرت از روستا‌ها به شهر‌ها همین تفکر غلط در مورد روستایی و شهری بود. افراد تصور می‌کردند که اگر در شهر باشند، جایگاه اجتماعی بالاتری خواهند داشت، اما امروز ابداً چنین تفکری در جامعه وجود ندارد. امروز به مدد اقدامات انجام شده در انقلاب اسلامی همه احساس می‌کنند که شهر و روستا، شمال و جنوب و شرق و غرب نه تنها از نظر قانون بلکه از نظر منزلت اجتماعی هم برابر هستند.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه برای توسعه و آبادانی روستا‌ها در همه زمینه‌ها، همه ما وظیفه سنگینی بر دوش داریم، گفت: قبل از انقلاب فاصله بین شهر‌ها و روستا‌ها بسیار زیاد بود مراکز آموزشی، بهداشتی، فضای کسب و کار و امکانات بیشتر و قابل ملاحظه و رفاه بیشتر در شهر‌ها بود و روستا‌های کشور از این امکانات و مزایای محروم بودند. روستا‌ها از ابتدایی‌ترین راه‌های ابتدایی محروم بودند و برای یک روستایی در گذشته برخورداری از امکاناتی همچون، گاز، برق، آب آشامیدنی سالم و جاده‌های ارتباطی مناسب یک رویا بود و نبود مراکز بهداشتی و درمانی و پزشک شرایط زندگی روستائیان را سخت و دشوار کرده بود.

رئیس جمهور افزود:، اما انقلاب اسلامی با توجه بیشتر و رسیدگی به روستا‌ها این مسیر را هموار کرد، ضمن اینکه رشد تکنولوژی هم در این راه بی‌تأثیر نبوده است.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه امروز روستا‌های ما برای توسعه و پیشرفت در مسیر درستی قرار گرفته‌اند، گفت: با ا اقدامات و تلاش‌های انجام شده و امکانات ایجاد شده در روستاها، روستائیان به جامعه شهری متصل شده و در دسترسی به اطلاعات مشکلی ندارند. چه بسا در بسیاری از زمینه‌ها آگاهی‌شان بیشتر از شهری‌هاست.

رئیس جمهور به عنوان نمونه به برگزاری انتخابات در کشور اشاره کرد و گفت: امروز در انتخابات اولین اعلام پیروزی را در روستا‌ها داریم و اولین رأی‌های اعلام شده مربوط به روستا‌های کوچک است که همان در پایان معیار می‌شود تا رأی شهر‌های بزرگ اعلام و مشخص شود.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: امروز بسیاری از استعداد‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی و حوزه‌های علمیه از روستائیان هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه کار بزرگی برای خدمت‌رسانی به روستا‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد، گفت: جهاد سازندگی در این راه پیشتاز بود و نیرو‌های انقلابی برای توسعه و پیشرفت روستا‌ها خدمت‌رسانی می‌کردند و امروز افتخار می‌کنم که یکی از شعار‌های ما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم توسعه روستا‌ها بوده است.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه پیش از این نیز برای توسعه روستا‌ها در دولت‌های قبل کار‌هایی انجام شده است، گفت: در این دولت خدمت‌رسانی به روستا‌ها سرعت بیشتری گرفت. به طوری که قبل از آغاز دولت یازدهم ۱۴ هزار روستا گازرسانی شد، اما در ۶ سال فعالیت این دولت بیش از ۱۴ هزار روستا گازرسانی شده است و این نشان می‌دهد تصمیمی حاکم بوده که در این دولت خدمت به روستا به عنوان اولویت مد نظر قرار گیرد.

رئیس جمهور تأکید کرد: در تمام خدمات ارایه شده به روستا‌های کشور در طول این ۶ سال نسبت به گذشته ۲، ۳ و یا حتی ۵ برابر خدمت ارایه شده که این کار بسیار بزرگی است.

حجت‌الاسلام روحانی با طرح این سوال که خدمت‌رسانی به روستا‌ها چه ضرورتی دارد، گفت: صرف‌نظر از اینکه همه مردم کشور اعم از روستایی و شهری دارای حقوق یکسان هستند، باید توجه داشته باشیم که اگر روستا آباد نشود، شهر‌ها را ویران کرده‌ایم، زیرا مهاجرت از روستا‌ها و حاشیه‌نشینی در شهرها، تخریب آن را به دنبال دارد.

رئیس جمهور همچنین تأکید کرد: اگر امنیت می‌خواهیم باید روستا‌ها را آباد کنیم. یک روستای آباد امنیت کشور را افزایش خواهد داد.

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه کمک به افزایش تولید را دیگر ضرورت توجه به روستا‌ها عنوان کرد و گفت: روستا‌های ما مرکز تولید هستند و روستائیان تولیدگران بزرگ کشورند. محصولات کشاورزی مورد نیاز مردم کشور عمدتاً در روستا‌ها تولید می‌شود و به همین خاطر برای افزایش تولید بویژه در بخش کشاورزی توجه به توسعه روستا‌ها ضروری است.

رئیس جمهور با بیان اینکه روستا‌های ما امروز به مدد تلاش‌ها و رسیدگی‌های ضروری، از جاده مناسب، راه‌آهن خوب، برق، گاز و آب آشامیدنی سالم برخوردار بوده و به شبکه اطلاعات متصل شده‌اند، گفت: کار‌های بسیار بزرگی در زیرساخت روستا‌ها از طریق ارتباطات، تلفن و اینترنت انجام شده است.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: امروز روستایی ما با استفاده از اینترنت گردشگر اروپایی را به خانه روستایی خود دعوت می‌کند. صنایع دستی و محصولات تولیدی خود را با استفاده از فضای مجازی به مشتریان خود در نقاط مختلف می‌فروشد و این کار بسیار بزرگی است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه کشاورزی و تحولات ایجاد شده در تولید محصول در زمینه اصلاح بذر و نوع کشت، گفت: امروز با تحولات ایجاد شده در حوزه کشاورزی، تولید محصولات افزایش یافته، کیفیت محصولات بهتر شده و ما با مصرف آب کمتر به تولید بیشتر دست یافته‌ایم. اینکه امروز در تولید دانه‌های روغنی در سه سال اخیر با افزاش تولید مواجه بوده و به میزان نیم میلیون تن رسیده‌ایم یک تحول بزرگ در تولید محصولات کشاورزی است.

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه به گازرسانی به روستا‌ها و تأمین آب آشامیدنی سالم و برق در روستا‌ها اشاره کرد و گفت: براساس آمار‌های اعلام شده ۸۴ درصد مردم روستایی کشور و ۱۰۰ درصد مردم شهری، به شبکه گاز متصل شده‌اند که این در دنیا سابقه ندارد و در تأمین آب آشامیدنی سالم و برق شرایط کشور ما با معیار‌های جهانی قابل مقایسه است.

رئیس جمهور تأکید کرد: خدمات بزرگی در راه‌سازی، برق، گاز، آب آشامیدنی، بهداشت و درمان، ارتباطات و فضای مجازی، تحولات کشاورزی و توسعه گردشگری در روستا‌ها انجام شده که یک کار بزرگ است.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده در روستاها، امروز شاهد مهاجرت معکوس از شهر‌ها به روستا‌ها هستیم، گفت: تأمین امکانات در روستا‌ها و در کنار آن، مشکلات شهری از جمله ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی صوتی و برخی مشکلات دیگر در شهرها، مهاجرت از شهر‌ها به روستا‌ها را افزایش داده است و برخی روستا‌ها به مقصد گردشگری تبدیل شده که این یک تحول بزرگ است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در شرایط سخت امروز که با فشار اقتصادی و تحریم دشمنان مواجه هستیم، راهی جز توسعه کشور، رونق تولید و همکاری و انسجام بیشتر نداریم، گفت: دولت برای حل مشکلات از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و معتقدم برای توسعه و پیشرفت کشور، باید از هر ابزاری استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی تأکید کرد: اگر من بدانم در جلسه‌ای با کسی ملاقات کنم، مشکل کشورم حل می‌شود، دریغ نخواهم کرد، زیرا اصل منافع ملی کشور است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در شرایط سختی قرار گرفته‌ایم و از یکسال قبل شدیدترین تحریم‌ها علیه مردم برقرار شده است، گفت: در عین اینکه در این تحریم‌ها مقاومت می‌کنیم مقابله به مثل هم می‌کنیم، تعهدات خود را کاهش می‌دهیم، اما فرصت برای مذاکره و دیپلماسی را هم قرار می‌دهیم و با ۲ ماه فاصله بین هر مرحله از کاهش تعهدات راه برای حل مشکلات از مسیر دیپلماسی را باز می‌گذاریم.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه خواست مردم ما حفظ عزت و استقلال توأم با رفاه و کاهش زحمت و سختی‌ها است، گفت: ما مقاومت و ایستادگی می‌کنیم تا به اهداف، امنیت و عظمت برسیم. ایستادن وقتی ارزش دارد که منافع ما تأمین شود.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه برای امنیت و منافع خود می‌ایستیم و خسته نمی‌شویم، گفت: در کنار این ایستادگی و مقاومت برای حل و فصل مسایل خود مذاکره هم می‌کنیم. وقتی کشتی ما را توقیف می‌کنند، هم مذاکره می‌کنیم و هم کشتی آنها را می‌گیریم. هر دو کار را با هم انجام می‌دهیم.

حجت‌الاسلام روحانی با تأکید بر اینکه دست قدرت و دست دیپلماسی باید با هم و در کنار هم باشد، گفت: آنهایی که تصور می‌کنند، یک دست کافی است، اشتباه می‌کنند، باید هم از قدرت نظامی، فرهنگی و اقتصادی خود استفاده کنیم، هم از قدرت سیاسی، دیپلماسی و مذاکره.

رئیس جمهور افزود: برخی که در گوششان پنبه است، مدام می‌گویند از مذاکره با قدرت‌های بزرگ چه سودی برده‌ایم؟ بعد از مذاکرات به جای یک میلیون بشکه بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه صادر کردیم و میلیارد‌ها دلار از پول‌هایمان به کشور بازگشت و هر ماه حدود یک میلیارد از پول‌های کشورمان آزاد شد و قطعنامه‌هایی که آمریکا ۳۰ سال برای آن زحمت کشیده بود به مانند بت‌ها خراب کردیم و سرمایه‌گذاری‌های خارجی جذب کشور شد.

حجت‌الاسلام روحانی اضافه کرد: عده‌ای زمانی که سرمایه‌گذاری‌های خارجی وارد کشور شد، هیچ حرفی نمی‌زدند، اما وقتی آن‌ها از کشور می‌روند، همان‌هایی که سکوت کرده بودند، زبان به اعتراض باز می‌کنند که چرا این‌ها رفته‌اند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید از همه توان خود برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کنیم، اظهار داشت: باید از کار هر فردی که در کشور خدمت می‌کند. سپاسگزاری کنیم و ناشکری است که کار یک نهاد را خوب توصیف کنیم و نسبت به نهاد دیگر، ناشکر باشیم.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: ظاهراً یک عده فقط نصف قانون اساسی را قبول دارند، اما معتقدیم که همه اصول قانون اساسی باید محترم شمرده شود.

رئیس جمهور گفت: در زمینه هسته‌ای دو گام مهم برداشته‌ایم، اما همزمان مذاکره هم می‌کنیم. وزیر خارجه کشورمان به پاریس می‌رود برای مشورت بازگشته و دو مرتبه به پاریس باز می‌گردد و ما نیز با مسئولین مربوطه جلسه گذاشته و گفتگو می‌کنیم و معتقدیم باید هر گونه اقدامی که لازم است را انجام دهیم. حتی اگر احتمال موفقیت ۲۰ یا ۱۰ درصد باشد، نیز باید تلاش کنیم و نباید فرصت را از دست بدهیم.

حجت‌الاسلام روحانی با تأکید بر اینکه قدرت ملی و تولید ملی در رأس اقدامات دولت قرار دارد، گفت: تولید ملی و قدرت ملی به ما فرصت می‌دهد که با دنیا حرف بزنیم و امروز احیاء صنعت، کشاورزی و بخش خدمات شهری و روستایی به معنای توانمند شدن قدرت ملی است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار و ارقام خدمات زیربنایی ارایه شده به روستا‌ها در دولت یازدهم و دوازدهم که در تحول و توسعه روستا‌ها مؤثر بوده است، گفت: از سال ۹۲ تا کنون در هر هفته به ۳۰ روستا آب‌رسانی شده است و این ۵ الی ۶ برابر بیشتر از دوره قبل از این دولت است. همچنین در این دوره برق‌رسانی به روستا‌های بالای ۱۰ خانوار به اتمام رسیده است. ضمن اینکه روند برق‌رسانی به روستا‌ها همچنان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام روحانی اضافه کرد: در دوره دولت تدبیر و امید در هر هفته به ۴۷ روستا گازرسانی می‌شود و در ۶ سال گذشته به اندازه همه تاریخ گازرسانی به روستا‌ها گازرسانی شده است. همچنین هر هفته ۳۵ کیلومتر راه روستایی، بهسازی می‌شود.

رئیس جمهور گفت: در دوره دولت تدبیر و امید همچنین در هر هفته ۱۰۹ روستا تحت پوشش تلفن همراه قرار گرفتند و ۹۸ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند و هر هفته ۱۵ خانه بهداشت در روستا‌ها ایجاد می‌شود و این آمار و ارقام برای کشورمان افتخارآمیز است.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: اقدامات انجام شده به معنای این نیست که هر کاری لازم بوده برای روستا‌ها انجام شده و همه نیاز روستا‌ها برآورده شده است. بلکه همه اقدامات انجام شده برای این است که روستا‌ها سرپا و توانمند باشند.

رئیس جمهور تصریح کرد: در مجموع اقداماتی که امروز برای روستا‌ها انجام می‌شود، با هدف توسعه روستایی است، لذا دولت در این زمینه معاونت روستایی ایجاد کرد تا روند توسعه روستا‌ها هماهنگ بوده و مردم روستا شرایط بهتری برای زندگی داشته باشند.

حجت‌الاسلام روحانی همچنین توجه به استفاده عشایر به نعمت برق و آب آشامیدنی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این زمینه وزارت نیرو اقداماتی انجام داده و باید اینگونه اقدامات با سرعت بیشتر ادامه یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
خدایا زودتر سال 1400 رو برسون امین یا رب العالمین.
Iran (Islamic Republic of)
عباس علی زاده
۰۶:۰۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
اگر دولتی ها به داخل اعتماد می کردند، به جوانان،به مردم شریف ایران ، کشور پیشرفت می کرد ،مشکلات حل می شد.
United States of America
مسعود
۰۴:۵۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام من خودم بچه روستا هستم البته کنار دریا واقعا روستای ما اباد شده خانه هایی که توی روستای ما مردم درست کردن نمونه اش تو شهرهای بزرگ پیدا نمیشه در کل وضع کل مردم خوبه هر خونه بری توش حداقل دو یا سه ماشین ایستاده از لحاظ کار از لحاظ اب و جاده و ابادی روستا واقعا خیلی خیلی پیشرفت کرده وضع مردم روستا صدبرابر شهر بهتره و مردمش پولدارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
آقای روحانی از کار استعفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
اگر به جاي 6 ساله برجام بازي بفکر رونق توليد داخل بوديد الان وضعيت اين نبود الان هم دير نشده جلوي ضرر از هرجا بگيري منفعت است بشرطي که بگيري
Iran (Islamic Republic of)
ایراندوست
۲۲:۵۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
آقای روحانی :
این پولهایی را که از صحبت میکنید پولهای خودمان بوده که ازاد شده و در قبال ان برجام را امضاء فرمودید. اگر خاطر مبارکتان باشد جنابعالی از مذاکره برد - برد صحبت میفرمودید ولی در حال حاضر طرف مقابل به تمام خواسته هایش رسیده ولی سر ما بی کلاه مانده است.
حال جنابعالی قصد دارید دومرتبه ازموده را بیازمائید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
کی تموم میشی چرا ۱۴۰۰ نمیاد دیگه ....روستاها نابود شدن
Iran (Islamic Republic of)
اجمدنصیری
۲۲:۰۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
بعدازاینهمه
بدعهدی
آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
هیچ امیدی به دولت تدبیر نداریم درشش سال گذشته بغیر از فقر گرانی بی کاری وعمل نکردن به قوانیین مجلس و....... ازاین دولت ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۲۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام
آقای رییس جمهورمحترم گازرسانی،باقبوض،بی انصافی،که مالیات برارزش افزوده اش نصف قبوض رابه خوداختصاص داده ،جادهادوطرفه کشتاربالا درست کرده اید،آبی درروستاههافراهم کرده ایدکه مردمشان مجبورندبخورندکه شمادستهایتان رادرآنهانمیشوییدعزیزم درست،ولی درنزدیک همین روستاههایاداخلشان معدن زده ایدو،داریدبرداشت میکنیدوجوانان ونوجوانان همین روستاههابیکارندبیمه ندارند،دختران بی جهیزیه هستند،مردان مسن پول یکدست دندان راندارند،لطفابه ناظرانتان گوش زدکنیدکه خدا،رادرنظربگیرندوبه قول رهبرعزیزمان باپولدارها،وزبان بازهاکمتر،مشورت کنندوبیایندبین مردم عادی
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام
کجایندکارهایی که درامر،بیکاری،گرانفروشی،بیمه،آب سالم ،جاده های دوطرفه،وضع اقتصاد،روستائیان که خودتولیدکننده هستندولی درحال نابسامانی طی طریق میکنندکه مانمیبینیم،آقای رییس جمهورمحترم،فرمودندگازرسانی،و...غیره کرده اندلطف فرمودید،پولش رامیگیریداونهم مالیات برارزش افزوده اش نصف فیشهارابه خوداختصاص میدهد،لطف کنیدیکسال قبوض رابپردازیدمتوجه خواهیدشدچقدربی انصافی شده،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
مثل اينكه پيشنهاد مكرون رو دو طرف قبول كردن يعني مذاكره و توقف تحريم ها تا زماني كه مذاكرات ادامه داره
پس دلار ميره زير هشت تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
در دولت شماگفته شد روستائیان هم بسته حمایتی میگیرند پس کووووووووو در مذاکره برجام گفتی ما کلاه سرمان نمی رود تمام تحریمها برداشته میشود پس کوووووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
تفاوت بین شهر و روستا هر وقت کم شد آنوقت میتوان ادعا کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
بزم جام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
6 سال فقط حرف، دوره های قبل 20 درصد عمل بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
یعنی راهی برای آبادانی و تعطیل نشدن کارخانه ها هم هست
Iran (Islamic Republic of)
عزیزی
۱۸:۲۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
آفرین برتو وتمام د ولت مردان البته هر وقت تصمیم گرفتید ‌کمی بار مشکلات را از دوش مردم بردارید واقعا اعجاز کردید ولی افسوس !!!
Germany
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
خدایا هر چه زودتر ظهور امام زمان رو برسون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
من یک روستایی ام هیچ خیری در دولت شما ندیدم یک نمونه بگم ما روستائیان وقتی می خواهیم وام بگیریم ضمانت یا کارمند میخوان یا سند شهری که هیچ کدام برای ما مقدور نیست نمی توانیم وام بگیریم بقیه اعتبارات ووووووووووووووووو بشمار بره بالا تابستان خاک می خوریم زمستان گل
Iran (Islamic Republic of)
الماس
۱۸:۱۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
چرا به فکر مردم و گرانی ها نیستید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
فقط شعار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
آخه بعد ۶سال تازه به این نتایج رسیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
راه حلی پیدا کنید کمر مردم خورد شده دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۴:۳۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
میگه افتخار ما این است که شعار ما توسعه روستا هست.
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
بهبه خرما مظافتی بم مقدار ۶۸۰ گرمی به قیمت ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار به فروش می‌رسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
انفجارقیمت ها و گرانی بی سابقه، نتیجه تدبیر شش ساله دولت.
United States of America
ارمان
۱۴:۲۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
خسته شدیم به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
فقط حرف تولید رو بزنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
آقای روحانی فرصت تمام شد وتولید نابود شد وتولید کننده درسخت ترین شرایط تاریخ قرار دارد واز جایی حمایت نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
اگه راه دیگه ای داشتید چیکار می‌کردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
اون راه رو ول میکرد و بازم مذاکره میکرد . نمیدونه که این غرببا زبان زور بلدن ن زبان مذاکره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
لابد مذاکره
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۳:۲۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
اقای روحانی ۶ سال پیش هم گفتی رونق تولید ۶ سال وقت کمی نیست. چرا ما هیچ رونقی نمیبینیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
چون ما وصل نیستیم و اهل دزدی هم نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
دوتا بچه دارم پسر و دختر . پسره الان ۳ ساله بیکاره و دخترم رو هم از ترس جهیزیه نفرستادم خونه ی بخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
آقای رئیس جمهور محترم سلام: مطمئن و یقین داشته باش که بامذاکره باحضرات غربی مشکلات کشور حل ناشدنی است این را تاریخ 200ساله ،عهد نامه ترکمنچای ، گلستان و برجام کنونی به اعیان ثابت می کند به قدرت خدای متعال ،توصیه رهبری و توان داخلی اتکا کن یادمان باشد براساس نص صریح قرآن کریم کلید گنج های آسمان و زمین در دست خداوند قادر متعال است نه این و آن و نه غرب ونه دیگران که قدرت های مادی یک ذره کوچکی در مقابل قدرت باری تعالی هم نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
راهی جز توسعه کشور و رونق تولید نداریم !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
چرا . یه راهی هست اونم اينه که دولت استعفا بده
Iran (Islamic Republic of)
Rain
۱۱:۴۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
بعد شش سال این هنوز وعده میده و صحبت از بایدها میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
زمان وعده دادن تمام شده ديگه بايد به وعده ها عمل بفرماييد جناب روحاني
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
بله مهاجرت ممکن است بر عکس شه .نه به دلبل توسعه روستا ..بلکه بعلت گرانی ها و عدم تو ازن درامد با هزینه هایش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
خسته شدیم همش حرف یه خورده از رهبری عزیزمون یاد بگیرید عمل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
شما از وقتی چشم باز کردی فقط یک راه دیدی برجام نافرجام اروپا
آخرین اخبار