وزیر بهداشت مطرح کرد؛

افزایش پوشش بیمه‌ای در مناطق روستایی کم برخوردار/ سازمان غذا و دارو صاحب یک سامانه شفاف می‌شود

نمکی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، پوشش بیمه‌ای در مناطق روستایی کم برخوردار افزایش پیدا کرده است.

افزایش پوشش بیمه‌ای در مناطق روستایی کم برخوردار/ سازمان غذا و دارو  صاحب یک سامانه شفاف می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه همایش دستاورد‌های دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در زمینه بهداشت و درمان دستاورد‌های خوبی کسب شده است که با اجرای طرح تحول نظام سلامت منابع ویژه‌ای به  این حوزه  اختصاص پیدا کرده است.

او ادامه داد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، سهم حوزه سلامت از جی‌پی‌جی با افزایش ۳ درصدی رو به رو شده است.

وزیر بهداشت  بیان کرد: با اجرای این طرح، پوشش دارو‌های اساسی برای تمام مردم کشور به ویژه پوشش بیمه‌ای در مناطق روستایی کم برخوردار افزایش پیدا کرده است. در دولت یازدهم و دوازدهم  تعداد ۲۳ هزار تخت به بیمارستان‌های کشور اضافه شده است و قرار است امسال ۶ هزار تخت جدید به مجموعه این تخت‌ها بخصوص در ۴۰ بیمارستان مناطق محروم و کم برخوردار مانند استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، هرمزگان و همچنین حاشیه استان تهران که دارای نقاط کم برخوردار است، اضافه شود.

ساخت ۶۰۰ مرکز خانه بهداشت در مناطق روستایی و کم برخوردار 

او ادامه داد: ۶۰۰ مرکز خانه بهداشت و محل اسکان پزشک در مناطق روستایی و کم برخوردار ساخته شده است و به تازگی در زمینه بهداشت و پیشگیری ۴۰۰ خانه بهداشت عشایری آماده بهره‌برداری شده است که از این تعداد ۱۸ خانه بهداشت عشایری در استان فارس افتتاح و بهورز‌هایی از همان مردم ایل عشایر، آموزش‌های لازم جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی مانند مراقبت از زنان باردار، پوشش واکسیناسیون کودکان داده شده است.

نمکی گفت:  میزان ارز دارو و تجهیزات، ردیابی و ارقام آن مشخص شده است و در این زمینه افراد متخلف به قوه قضاییه معرفی خواهند شد. اکنون ۵ پرونده در زمینه ارز دارو و تجهیزات پزشکی در مناطق ذی صلاح در حال رسیدگی است.
بیشتر بخوانید: اجرای سیستم نظام ارجاع و پزشک خانواده در تمام مناطق روستایی/ فعالیت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ مرکز جامع سلامت در کشور
وزیر بهداشت در خصوص سامانه تیتک گفت: نقاط ضعف و قوت سامانه تیتک ارزیابی و اصلاح شده است  و سازمان غذا و دارو تا پایان شهریور صاحب یک سامانه شفاف و مورد اعتماد مردم می‌شود و اطلاع‌رسانی به مردم و ذی‌نفعان را در سازمان غذا و دارو به روز و شفاف در سامانه خودش قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.