تلاش سعودی برای جا نماندن از عصر جدید/ رقابت با هنر «ملکه شن‌ها» از طریق جاذبه‌های جنسی + تصاویر

سعودی‌ها پس از پایان بزرگترین مسابقه استعدادیابی ایران برای اینکه از این رقابت جا نمانند تدارک‌های بسیاری دیده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، چرا برنامه عصر جدید برنامه بسیار مهمی است؟ در مورد این پرسش، مقالات مستدلی در باب استعدادیابی و عطش سرگرمی‌سازی مردمی بی‌شمار در رسانه‌ها منتشر شده است. فصل اول عصر جدید فقط یک گام کوچک است، اما متوقف کردن برنامه عصر جدید و موکول کردن فصل دوم پس از مدتی استراحت، خطراتی به همراه خواهد داشت که در ادامه این گزارش بدان خواهیم پرداخت.

«عصر جدید» خار چشم شبکه‌های ماهواره‌ای/ جنگ سعودی‌ها با شبکه سه آغاز شد

برنامه عصر جدید پس از گذشت ۲۰۴ روز رقابت میان ۱۰۳۸ نفرشرکت کننده، با شناخت ۵ فینالیست در شامگاه پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ به کار خود پایان داد. فاطمه عبادی با کسب ۶،۵۴۴،۹۶۴ رای از مجموع ۲۴،۴۰۵،۶۰۸ آرا مردمی توانست، عنوان استعداد برتر نخستین فصل این برنامه و جایزه ۵۰۰ میلیونی را از آن خود کند. پس از فاطمه عبادی، محمد زارع (بدلکار) با ۵،۹۱۶،۳۶۲ رای، پارسا خائف (خواننده) با ۵،۷۱۷،۰۶۴ رای، سعید فتحی روشن (شعبده‌باز) با ۳،۱۴۸،۴۳۱ رای، و گروه دختران نینجا (ورزشکار) با ۳،۰۷۸،۷۸۷ رای عناوین دوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند. نکته جالب در این دوره عصر جدید این است که از شرکت‌کننده ۵ ساله تا ۶۱ ساله از هفتم بهمن‌ماه ۱۳۹۷ تا ۲۸ مرداد با یکدیگر به رقابت پرداختند.


بیشتر بخوانید:قضیه ترمز بریدن ماشین شاسی بلند مربی دختران نینجا و واکنش یک رهگذر/ با هنرهای رزمی از پس مرد مزاحم برآمدم


«عصر جدید» خار چشم شبکه‌های ماهواره‌ای/ جنگ سعودی‌ها با شبکه سه آغاز شد


بیشتر بخوانید: شب فینال عصر جدید از زاویه‌ای که ندیده‌اید


۲۴،۴۰۵،۶۰۸ رای در فینال عصر جدید ثبت شد که با برآوردی محتاطانه، ۸ تا ۱۰ میلیون نفر در انتخابات این برنامه شرکت کردند. این میزان مشارکت برای انتخاب استعداد برتر، مقدمه‌ای است برای آنکه سرگرمی بر سیاست پیشی بگیرد. در سطوح اجتماعی و حتی در روابط اجتماعی، نخستین بحث‌های قابل طرح در اقشار مختلف جامعه موضوعات و مسائل مرتبط به سیاست است. در صورتیکه در کشور‌های پیشرفته جهان، دغدغه اصلی مردم سرگرمی است.

اشتیاق تاریخی و شرکت این حجم وسیع از آرای مردمی موید این نکته مهم است که سرگرمی مردمی با رویکردی ملی و با مشارکت همه اقوام، عطش اقشار مختلف اجتماعی را سیراب خواهد کرد.

اگر شبکه سوم سیما در این رویه تازه و جدید، مبنای فعالیت‌هایش را بر توسعه سرگرمی بگذارد و جو بسیار سیاست‌زده بطن جامعه را به سوی سرگرمی هدایت کند، نشاط اجتماعی رنگ باخته و گرفتار سیاست‌زدگی شده، در ابعاد گسترده‌ای در جامعه خودش را نشان خواهد داد. در واقع التهاب خلیج فارس و جو ملتهبی که بی‌بی‌سی فارسی، من و تو و سایر شبکه‌های فارسی زبان می‌سازند، در پس هیجان جاری در برنامه «عصر جدید» به سادگی رنگ خواهد باخت.

مدیران شبکه سوم سیما، وقتی با چنین آمار قابل اعتنایی مواجه می‌شوند، وظیفه سنگین‌تری در مسیر پیش رو خواهند داشت. آنان هم اکنون وظیفه دارند زیرساخت‌های سرگرمیِ متعالی و هدفمند را توسعه دهند.

جامعه آماری و مشارکت مردم در برنامه عصر جدید را نباید فراموش کرد. توفیقات پی‌درپی شبکه سوم سیما با پخش یک سریال پربیننده (گاندو) و پس از آن مشارکت انبوه و همراهی مردم با یک برنامه استعدادیابی، نباید در این مرحله متوقف شد و حتی ساعات کم مخاطب این شبکه، با پخش برنامه‌های خاص باید همچنان مدار جذب و حفظ مخاطب را احیا کند.

«عصر جدید» خار چشم شبکه‌های ماهواره‌ای/ جنگ سعودی‌ها با شبکه سه آغاز شد

تبلیغ ایران گات تلنت «ام بی‌سی پرشیا» (MBCPERSIA)

هنوز لحظاتی چند از پایان عصر جدید نگذشته است که رسانه پرقدرت و ثروتمند سعودی‌ها «ام بی‌سی پرشیا» (MBCPERSIA) که در حوزه سرگرمی اقدام به پخش فیلم و سریال با کیفیت‌های فراتر از استاندار‌های مرسوم در خاورمیانه (تصویر و صوتی) می‌کند، خبر از ساخت ایرانیان گات تلنت (شوء استعدادیابی ایرانی) می‌دهد.

برنامه‌ای که بنا بر شنیده‌ها سینا، ولی اله (مجری سابق شبکه فارسی وان) اجرای آنرا برعهده خواهد شد و سعودی‌ها امکانات گسترده‌ای را در دوبی برای تولید آن تدارک دیده‌اند. با این اعلام جنگ رسانه‌ای سعودی‌ها، یک لحظه تنفس هم برای متوقف کردن برنامه عصرجدید خطایی بزرگ است. این یک نبرد رسمی در حوزه سرگرمی است؛ و البته طرف سعودی برای جبران عقب ماندگی از عصر جدید، روی حوزه‌های هنجارشکنی سرمایه‌گذاری خواهد کرد که امکان اجرای آن در ایران وجود ندارد.

در واقع آن‌ها تلاش می‌کنند با ورود به ورطه ابتذال و بهره‌گیری از جاذبه‌های جنسیتی، با قهرمان عصر جدید به عنوان زن هنرمندِ ایرانیِ مسلمان و با دغدغه‌های انسانی-اجتماعی در عصر جدید برکشیده شد و مورد توجه میلیون‌ها ایرانی قرار گرفت و میلیون‌ها رأی کسب کرد، رقابت کنند. نکته جالب توجه اینجاست که صدف طاهریان، که در ایران به عنوان هنرور در برخی سریال‌ها حضور داشت و اکنون در خارج از کشور با بهره‌گیری از جذابیت‌های زنانه و نمایش المان‌های جنسیتی خود در حوزه مدلینگ روزگار می‌گذراند، از گزینه‌های اصلی برای همکاری و همراهی با سینا، ولی اله است.

برای داوری این برنامه، شبکه مذکور در حال رایزنی‌ها با اهالی سینماست و در یک مورد خاص حتی به خانم‌های بازیگر توصیه کرده‌اند می‌توانند با حجاب عرفی در ایران در این مجموعه برنامه حضور پیدا کند؛ بنابراین آنطور که از شواهد پیداست، سعودی‌ها روی حوزه زنان بشدت سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اینجاست که سرگرمی و سیاست دو روی یک سکه‌اند؛ اگر مصی علینژاد با روش‌های سیاسی زنان ایرانی را به قانون‌شکنی و هنجارشکنی علنی دعوت می‌کند، ایرانیان گات تلنت سعودی‌ها زیر عنوان استعدادیابی و با پوشش سرگرمی، همان مسیر هنجارشکنی علینژاد را ادامه خواهد داد.

«عصر جدید» خار چشم شبکه‌های ماهواره‌ای/ جنگ سعودی‌ها با شبکه سه آغاز شد

با توجه به تلاش سعودی‌ها برای ساختن یک شوء استعدادیابی هنجار شکن، پایان زنانه عصر جدید، حضور دختران نینجا و فاتح شدن فاطمه‌عبادی با آرا مردمی، نیاز به یک رمزگشایی دارد.

برای این رمزگشایی کافیست دیدگاه پری‌ناز ایزدیار در تحلیل برنامه عصر جدید را بازخوانی کنیم. ایزدیار که بازیگری را از سیما شروع کرده، گویی در جهان دیگری زندگی می‌کند و عرف‌های رسانه‌ای داخل ایران را نمی‌شناسد، اما حضور پرقدرت دختران نینجا، و برگزیده شدن فاطمه عبادی در این برنامه نشان داد، با توجه به محدودیت‌های شرعی/عرفی، بانوان ایرانی در فضایی تعریف شده، خود را اثبات می‌کنند و رای مردمی نشان حمایت گسترده توده‌ها از بانوان هنرمند این سرزمین است.

«عصر جدید» خار چشم شبکه‌های ماهواره‌ای/ جنگ سعودی‌ها با شبکه سه آغاز شد

پست اینستاگرامی پری‌ناز ایزدیار که با حضور در تلویزیون ایران به عنوان یک بازیگر استعداد اندکش، کشف شد

در واقع اقبال مخاطبان به برنامه «عصرجدید» و پیامی را که پری‌ناز ایزدیار در فضای مجازی ارسال کرد MBC Persia رسانه سرگرمی‌سازی سعودی دریافت کرد و در یک اقدام سریع، در فضای مجازی پیام‌های تبلیغاتی خود را برای ثبت نام منتشر کرد. کاملا مشخص است که رقص و آوازخوانی بانوان محور اصلی برنامه استعدادیابی شبکه MBC فارسی خواهد بود.

نکته جالب عزم راسخ رسانه سعودی‌ها برای ساخت این برنامه است و هزینه‌های کلانی صرف آن می‌کنند، به طوری بنا بر اخبار دریافتی، چون شبکه MBC Persia از ماهواره‌های جهانی پخش می‌شود، حق پخش این برنامه از کمپانی اصلی تولید کننده خریداری شده و جالب اینجاست که با تیم حامی از آوازه‌خوانی بانوان از جمله س. ف، ح. م و م. د گفتگو‌های فراوانی صورت گرفته تا داوران و آموزگاران موسیقی برنامه مذکور باشند. حال آنکه گروه مورد اشاره در داخل کشور، مسئول کشف آوازخوانان زن بوده‌اند.

سعودی‌ها تدارک بزرگی را فراهم کرده‌اند، بهترین هتل‌های دبی از ثبت‌نام کنندگان میزبانی خواهد کرد، سرویس دهی پروازی کاملا رایگان خواهد بود و آنقدر دایره این تدارک گسترده است که عوامل عصر جدید و شبکه سه از همین امروز باید در تدارک فصل دوم عصر جدید با ابتکارات و طراوتی بیش از فصل اول، و حتی با نگاهی متکثر در برخی حوزه‌ها باشند و زمین بازی را برای رقیب سعودی خالی نگذارند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
خداوند آدم را آفرید ولی دید ناقص است برای پرورش این موجود باید باغبانی را هم می آفرید واینگونه بود که زن را آفرید وآدم ها اگر به تنهایی آفریده شده بودند بدون رسیدگی ومراقبت مثل علف هرزه رشد می کردنداین موضوع رو که هیچکی نمی تونه منکرش بشه که پرورش دهندگان افرادجامعه خانم ها هستند وجامعه ای بیشتر موفق هست که زنان باهوش وعاقلی دارندپس باید به افتخار خانمها جیغ وهوراکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
مردم ایران به خانم عبادی با وضعی که توی تلویزیون دیدن رای دادن لطفا رعایت کنه
Canada
سپهر ایران
۰۴:۳۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
به عنوان یک ایرانی با غیرت به هموطنام میگم، من نه نژادپرست هستم نه مذهبی، ولی اینو میخوام بگم، یه به کشورای همسایه ها نگاه کنید ببینید سعودی با ساخت و کمک گروه های تکفیری باهاشون چه کردن حتی باعث شدن ما هم هزینه کنیم چه مالی و چه جانی که ایران نا امن نشه، واقعأ ایرانی باشیو بری برنامه کسی شرکت کنی که دستش به خون زن،بچه،پیر وجوان آغشته است،آیا میدونید آرزوی سعودی این بود داعش وسط تهران خون به پا کنه؟ کافیه جنایات داعش رو سرچ کنی تو اینترنت و یا هشدارهاشون و فحشاشونو به ما با زبان فارسی ببینی، از همه ایرانی ها میخوام باغیرت باشن و بایکوت کنن، دم همتون گرم باغیرتا، بخدا کثیفتر از سعودی نیست تو دنیا خواهش میکنم ایرانی باغیرت باشیم، سعودی ارزش هیچ چیو نداره، من از گرسنگی هم بمیرم باز سیلی خواهم زد تو دهن سعودی چون ایرانیم با تاریخی و تمدنی بزرگ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
عصر جدید به عنوان اولین دوره خیلی کم و کاستی داشت به خصوص تو تعیین داورها که تخصصی تو حیطه ورزش نداشتن...و انتخاب نفرات اول تا پنجم و همینطور کسایی که بالا اومدن به عنوان یه استعداد اشتباه بود ...تعریف استعداد رو اشتباه در نظر گرفتن.امیدواریم اگه قرار در مقابل برنامه سعودی ها قرار بگیره کم و کاستی هاش رو تصحیح کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
واقعا" برای ایزدیار متاسفم که استعداد زنان ایرانی را انقدر پست و حقیر میبینه ،که هر شیطان صفتی فرصت جولان دادن پیدا کنه . خدایا خودت حافظ زنان خوب سرزمینمان باش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
اینبارهم شکست میخوره گاو شيرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
از اطلاعات سپاه خواهشمند است سریع نفوذ کند.دمش گرم
Iran (Islamic Republic of)
الهام اصفهانی
۰۰:۲۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
واقعا خانم عبادی گل کاشت خوشحالم همیشه پرچم ایران بالاست با داشتن این چنین زنهای نجیب و هنرمند شیر مادر حلالشان
Iran (Islamic Republic of)
من
۰۰:۱۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
اعدام اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
زنده باد ایران اسلامی مرده باد آل سعود مرگ بر وطن فروش چه سلبرتی چه غیر. دست مریزاد خداقوت عصر جدید
Germany
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
من به عنوان یک خوزستانی ازرای دهندگان به خانم عبادی تشکرمیکنم واطلاع دارم که ازهمه کشورایران عزیزبه ایشان رای داده انداماالحق شن هادردستان خانم عبادی رام ومطیع بودن وزیبایی می افریدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
فقط اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
بکشین....فقط اعدام تا اخرین نفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
خانم عبادی هر جای جهان بره هنرش فوق العاده است ؛ این برنامه هم به عصر جدید ما نمیرسه پیروزیم
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۰:۳۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
هر کسی که از ایران توی برنامه سعودیها شرکت میکنه دیگه اجازه بازگشت به ایرانو ندین
از علیخانی عزیز و همکارانشون تشکر میکنم
آقای علیخانی قوی تر و بهتر از گذشته بیا میدونو برا دشمنا خالی نزار
Canada
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
اجازه ندهید چند نفر فقط مجری ووو شوند .هر دفعه مجری جدید و بقیه هم جدید
اجازه دهید .
Germany
علیرضا قربانزاده
۲۰:۱۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
کشوری که تو کل تاریخ شون حتی یه دونه آدم حسابی پیدا نمیشه چه توقعی میشه ازشون داشت. تنها رکورد مردم این کشور از هزاران سال قبل تا همین الان افزایش تعداد زناشون هست.
کسانی که به عزیز ترین آدم زندگی شون ( همسرشون ) خیانت میکنن دیگه چه توقعی هست که به ما خیانت نکنن .
Iran (Islamic Republic of)
محیا
۲۰:۱۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام ۰جواب اون هموطنی که میگه ماهشهر ازتوابع آبادان میشه،ماهشهر یک شهر جداس که ۱۰۰ کیلومتر با آبادان فاصله دارد ،یک شهر مستقل میباشد و هیچ سنخیتی با آبادان ندارد ،
Iran (Islamic Republic of)
یاورهمیشه مومن
۲۰:۱۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام
بابا چرااینقدر بحث میکنین باهم.سعودیها یک سنگی انداختن
حالاماباید کلنجار بریم.مابحرف پدرومادر آل سعود که آمریکا و اسراییل باشه اهمیت نمیدیم چه برسه بحرف خودش.بزار باخودش خوش باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
خانم پریناز خانم شما توی همون هم استعداد نداری آخه ..فقط بلدی نظر بی خود بدی ‌...
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۳۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام. به نظر من امکانات روز دنیا رو باید به بهنرین وجه استفاده کرد تا هویت ایرانی و اسلامی رو به کشور بر گردوند. هنر مندانه . زیبا به روز و البته دارای هویت ایران اسلامی عزیز .
Iran (Islamic Republic of)
A/B
۱۹:۲۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
نمیخوام بگم که با صحبت خانوم پریناز ایزدیار موافق هستم چون اصلا اینطور نیست؛ولی باید قبول کرد محدودیت هایی که عصر جدید برای شرکت کننده هاش در نظر می گرفت در هیچ کجای دنیا دیده نمیشه!
خطر کردن جزو استعداد هاست.ولی اگر کسی برای نجات خودش از توی اتاق گاز مونوکسید کربن در ۳۰ ثانیه برای عصرجدید داوطلب میشد امکان نداشت برنامش رو پخش کنن.
این درحالی بود که در بعضی از قسمت ها طوری پایین کادر میزدن +۱۴ که انگار یکی میخواد خودکشی کنه.درحالی که فقط یه خطر جزئی بود و نیازی به این همه بزرگنمایی نداشت.
و اینکه در آخر هم استعداد واقعی اول نشد.به نظر من خیلی از استعداد های واقعی حتی به فینال هم نرسیدن.شعبده بازی و گول زدن مردم نمی تونه استعداد باشه!اصلا کاری که هر کسی بتونه با تمرین انجامش بده استعداد نیست!
Iran (Islamic Republic of)
سلام برمهدی
۱۹:۲۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
اگربرهنگی نشانه ی تمدن استد آدم های اولیه ازهمه متمدن تربوده اند.تاآنجایی که درتاریخ بشریت خوانده ایم انسان هاهرچه متمدن ترشده اندپوشیده ترشده اندحلاچرایک دفعه بعضی تصمیم گرفته اندبی فرهنگ وتمدن باشندبایدبه روانشناسان مراجعه کرد
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
لعنت بهت بن سلمان.
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
بن سلمان ادعا میکرد که می خواهد بزرگترین پارک فناوری در جهان را در وسط شن زار بسازد .
من منتظرم که بروم و در انحا توریست بشوم!
گویا این کار عمرا نشده
اول از خواننده ها جنجالی "راپ" دعوت کرد که آن ها هم نیامدند!
امروز هم برای مردم ایران "برنامه "ردیف میکند
Germany
صبور
۱۸:۲۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
زن خیلی با ارزش است چون مادر یک انسانی است که او در آینده پا به عرصه جامعه میگذارد اگر زن(بی بندوبار وبی حجاب رقاص و آواز خوان و ....باشد) وهمه نگاه های هرذه به سمت او باشد چنین مادری فرزندی بی بند و بار هم تربیت خواهد کرد
که جامعه را در آینده به خطر بیندازد.
نکته پایانی همه چیز آواز و رقص بی بند و باری نیست
Iran (Islamic Republic of)
black days
۱۶:۱۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
فقط اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
مسئولین ذی ربط ازحالا بایدازکسانی که بااین شبکه وبرنامه همکاری میکنن برخوردکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
کسی که اوج استعداد و لیاقت زنان را در رقاصی و آوازخوانی و خوانندگی و ... میدونه اصلا ارزش... نداره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
جواب به خانم ایزد یار : خب معلوم که خانم ها رقصنده ، نوازنده و خواننده نباید بیایند رو صحنه اگر قانون هم اجازه بده دین اسلام که اجازه نمیده زن اگر میخواد برقصه یا بخونه باید شوهرش بخونه حالا خانم های نوازنده میتونن ساز بزنن این حرف من نیست امام هاست حرف قرآنه .
Iran (Islamic Republic of)
عسل
۱۵:۱۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
متاسفانه یه عده فکر میکنن لخت بودن و رقص اوج پیشرفت و کماله. عصر جدید متناسب با عرف و اعتقادات ما بود . باید تاسف خورد برای عده ای که اصلا رشد فکری و شخصیتی ندارن و زود خودشون و مملکتشون و اعتقاداتشون رو میفروشن. مشکلی نیست برید هر جا که خوشید . بعدها میفهمن که اون کشورایی که اینا ازش تعریف و تمجید میکنن هم برای خودشون حریم دارن توی هر مساله ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
عبادی باید بدونه مردم ایران به عبادی رای دادند که در عصر جدید دیدند نه باتیپ سلبریتی های وطن فروش شهرت بایدباعث پیشرفت انسان بشه نه ابتزالش.
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۵:۱۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
اقای علیخانی حرکت کن سریع باش بجنب
Iran (Islamic Republic of)
نگاه کن
۱۴:۵۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
واقعا من موندم چرا بخش زیادی از مردم ایران سطحی نگر و متعصبن.قبول کنید کار عبادی در حد اول شدن نبود.حالا اگه تو عمرتون داستانسازی بانقاشی رو ندید مربوط به خودتونه که اهل هنر نیستید.
من خودم نوجوان هایی رو دیدم که صددرجه بهتر و جذابتر با نقاشی داستان سازی میکنن.
نقاشی روی شن هم هیچ فرقی بانقاشی رو کاغذ نداره.
من ادعای هنر مندی ندارم ولی بعنوان کسی که از کودکی تا الان دستی در نقاشی داشتم دارم میگم آدمی که نقاشه براحتی قادره رو خاک وشن نقاشی بکشه.
انتخاب کسی که خودش مربی اموزشگاهه وحتی معترفه بعضی هنرجوهاش از خودش استادترند ،اصلا استعداد یابی محسوب نمیشه.مثله اینه یه پزشک رو که مطب داره بیارن بعد اون شیوه درمانشو اجرا کنه و بگن ما استعداد یابی کردیم تودر زمینه پزشکی استعداد داری وباید ادامه بدی.خوب اصلا این آدم خودش این راهو رفته .مگه میخواد دوباره بره کنکور پزشکی بده!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
خوب شما شرکت کن تو همین رشته ببینیم چی می شه
Iran (Islamic Republic of)
ب
۱۴:۴۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
شرکت درچنین برنامه ای خیانت به خون شهداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
خدا بزرگه و ان الله یدافع عن الذین امنوا... نگران نیستیم !
India
حنا
۱۳:۵۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
خیلی ممنون از اینکه برنامه ی عصر جدید رو ساختید
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۲:۳۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
عصر جدید یه برنامه بود که بر حسب نوع ساختار برنامه جذابیت پیدا کرد. به نظرم با وجود شرایط فعلی حاکم بر جامعه از همه لحاظ، این بهترین برنامه بود که بر روی یک لبه نازک حرکت میکرد که هم ذائقه مردم تا حد زیادی رعایت شد و ضوابط حاکم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
به نظر من هر کس که با این شبکه و برنامه همکاری کنه باید شناسنامه ایرانیش رو باطل و اونو دی پورت کنن به همون جا
Iran (Islamic Republic of)
شهبازی
۱۱:۱۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
هرشب که ایبرنامه خوبی داشته باشه بیننده زیادی دارد چه شبکه ۳باشه یا......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
فقط اعدامش کنید
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۱:۰۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
کسی که هیچ هنری توچنته نداره ،،همه هنرش رقصه ...خانم ایزدیار ..دیدی تو سیرکها حیوانات رو یاد میدن که خودشون رو تکان بدن ..مثل میمون ...آنقدر زنان مملکتت رو بی دست وپا میدونی ..که فقط برای رقصیدن مناسب میدونی بهتره بری اونجا .خودت رو یه محک بزن ...دیگه هم برنگرد بمون پیش همون عربهای وهابی سعودی.....بدان اگر تا به اینجاهم رسیدی بخاطر توجه مردم به تو بوده ..وگرنه خودت پوچی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
خانم ایزدیار قرار نشد هر استعدادی رو توی تلویزیون نشون بدن یکی استعداد دزدی داره باید اونو نشون بدن؟؟
از نظر جامعه اسلامی آواز خواندن زن استعداد هست برای شوهرش در جمع زنان بله ---- در جمع نامحرم خیر اگه شما مسلمان نیستید بحث دیگریست
-
محمد313
۱۰:۵۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
بر دامن اسلام ننشیند غباری/نامسلمانی اگر همنام سلمان بوده باشد
شبکه منوتو که پیشتاز سرگرمی برای فارسی زبانان است برنامه های مثل بفرمایید شام و مسابقه خوانندگی رو اجرا کرد که همین بحث محدودیت ما درباره حضور بانوان که به شکل مبتذل هست رو داریم
ولی باید گفت با تمام این پول های نامشروع و دست و پا زدنها
غلطی نمیتونن کاري بکنن
خانم ایزدیار هم سلبریتی هست دیگه، معنی معادلش توی فارسی چی میشه؟؟؟؟
من میگم مهره ساده لوح دشمن.
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۰:۴۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
زنده باد علیخانی خدا قوت خانم عبادی و۴ فینالیست دیگر علیخانی محکمتر وبهتر از قبل ادامه بده تا شاهد استعدادهای بهتری در کشور عزیزمون باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
وطن فروش و ضد ایران است هر کسی تو برنامه عربستانی شرکت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
خود مردم هم در شهرت بی جهت سلبریتیها های بیسواد مقصر هستند وجدانا خانم عبادی شایسته شهرت است یا امثال مهناز افشار و ایزدیار ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
باید سری جدید عصر جدید بسیار با کیفیت بالاتر از قبل چه در مورد سالن تا فیلمبرداری و نور پردازی و انتخاب نفرات همه چیز ساخته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
مرگ بر ال سقوط و همه وطن فروشا
-
میرزا
۱۰:۲۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
واقعا شیطان شدیدا مشغول کاره
باید فقط و فقط پناه برد به خداوند و مدد گرفت از قرآن و اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام.

بنظرم فاطمه عبادی هرچند برنامه اش کسانی دیگرم داشتن اجرا کردن ولی نشان داد خانمها هم کمتر از مردان نیستن ما در زمانهای دور هم زنانی با استعداد ایرانی داشتیم خوشحال به زنان ما هم توجه می کنند عربستان اگر عرضه داشته تازه به زنان کشورش اجازه رانندگی نمیداد ما زنانی داشتیم که در زمان جنک با کمال شجاعت و استعدادشون به رزمندگان کمک می کردن زنان ایرانی زیرک باهوش و با استعداد هستن امید وارم بیشتر بها بدن بهشون و از دختران نینجا هم تشکر می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۰:۰۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام به همه ی مردم ایران زمین فرقی نداره چه عرب باشه و چه قومیت دیگیری همه ایرانی هستند و افتخار میکنم ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
حاجی یه بار دیگه متنو بخون
سعودی ها رو میگه
نه عرب های خوزستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
مسخره بازیه مگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
چون دشمن همیشه دشمنه میخواد تیر و موشک باشه میخواد برنامه ی به اصطلاح تفریحی باشه . آخر زهر خودش رو میریزه . از هر فرصتی برای نابود کردن جوونهای ما استفاده میکنه
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
ننگ بر دشمنان اسلام
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
میدونیم سعودیهایه مرکز واداره به نام مرکز"ایران شناسی"دارندکه برتمام نقاط قوت وضعف مردم ایران،تاریخ،فرهنگ،قوم هاوقومیت ها،ذائقه ویا سلایق مردم کارمی کنند وتجزیه وتحلیل میکنندآن هم باقصدضربه زدن به مردم وکشورایران دقیقا مثل یک مارخزنده موذی میمونندکه بایدسراین مار سمی رولگدکوب وله کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
این مسابقه استعدادیابی تو امریکا هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
ممنون.از اطلاع رسانی تون .وآرزوی موفقیت برا برنامه سازان عصر جدید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
من فکر می کنم رای های اخذ شده برای عصر جدید در هاله ای از ابهام باشد
به یاد داشته باشید که پریناز ایزد یار گفته بود که برنامه عصر جدید محلی برای کشف استعداد مردان هست و زنان جامعه ایران نمی تونند در آن شرکت کنند.
همین امر دست اندرکاران برنامه عصر جدید را بر آن داشت که روی فاطمه عبادی سرمایه گذاری کنند . نقاشی با شن چندان جذابیتی ندارد کما اینکه ما پیش از هنرنمایی فاطمه عبادی با شن در تلویزیون مکرر دیدیدم که کسانی موضوعی را با شن نقاشی میکردند و یک راوی هم داستانی را متناسب با آن نقاشی می گفتند .
هنرنمایی فاطمه عبادی آنقدر قدرتمند و قوی نبود که بشود آن را حمایت کرد , بنابراین احسان علیخانی با سیستم ماه عسل وارد برنامه شد و با افزدون یک تراژدی به داستان فاطمه عبادی و تحریک احساسات مردم باعث شد که رای مردم به فاطمه عبادی تعلق گیرد .احسان علیخانی نباید با ماه عسلی کردن برنامه و دخالت در اجرای او باعث برنده شدنش میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
تو مطمئنی برنامه رودیدی یا تازه از خواب بیدار شدی داری نظر میدی
United States of America
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
حالت خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
برو بابا من هر کی رو دیدم گفت به عبادی رای داده دست کاری چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
را ی گیری زنده و مردمی بود داداش کجایی ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
آخه پریناز ایزدیار چی کارس که بخوای به حرفش استناد کنی؟
"به یاد داشته باشیم؟!" نخندونمون
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۲:۲۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
عزیزم اولا که نقاشی با شن ایشون واقعا بی نظیر بود و حتی شباهتی با نمونه های خارجی هم نداشت... دوما شما برو ببین تو ماهشهر بخاطر ایشون چیکار کرده بودن بعد فکر کنم دیگه بدون اطلاعات حرف نزنی یعنی امیدوارم حرف نزنی
Iran (Islamic Republic of)
علیرضت
۱۲:۲۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
شماها دیگه چه آدمایی هستیم... فقط و فقط قصد تخریب دارین ... حداقل راجب چیزی حرف بزن که مردم ندیده باشن!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
خود من با داستان زیبایی که توسط خانم عبادی نقاشی شد اشک ریختم.بنظرم ایشون علاوه بر هنر نقاشی توی داستان سرایی هم دستی بر آتش دارن . اگه قرار بود روی رای ها اعمال نفوذ بشه گروه دختران نینجا بیشتر سر زبون مردم بود و در صورت قهرمانی حرف و حدیث کمتری ایجاد می شد . خانم عبادی بحق توی بهترین ها ، بهترین بودن
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۴:۴۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
مطمئنی معنی کلمه ابهام رو میدونی
Germany
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
آیا اون کارهای قبلی خانم عبادی هم ماه عسلی شده بودن ک تونستن ب دوره های بعد راه پیدا کنند؟
خود من بشخصه علاوه بر روایت زیبا و احساسی کار آخر، هنرمندی و ظرافت کار خانم عبادی نظرمو جلب کرد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
خانم عبادي يك كار فرهنگي انجام داد اون هم تشويق مردم براي اهداي عضو كه به افراد بيمار كمك بشه همين باعث رآي آوردنش شد
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۵:۳۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
ما که کل خانوادمون به فاطمه عبادی رای دادیم و تهرانی هم هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
اﻣﻴﺪﻭاﺭﻡ ﻣﺴﻌﻮﻟﻴﻦ و ﺩﺳﺖ اﻧﺪﺭﻛﺎﺭاﻥ ﺑﺎ,اﻣﻜﺎﻧﺎﺕ و ﺗﺪاﺑﻴﺮ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺩﺭ ﺣﻔﻆ ﺟﻮ اﻳﻦ,ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺩﺭﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ.
,
Iran (Islamic Republic of)
حسینی گلپایگان
۰۹:۲۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
خانم عبادی شرافتش در مقابل رقیبانش و احساس انسانیتش به اضافه هنرش باعث پیروزیش بود
تبریک می گویم به این زن مسلمان هموطنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
بی محلی بهترین دارو برای انها است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
البته نباید بیکار نشست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
دشمن داره هر کاری میکنه بعد ما بی محلی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
میکائیل
۰۹:۱۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
وقتی اونا وارد داستان میشن دیگه واقعا میگم شکست برنامه عصر جدید(که اسمش بیشتر شبیه فیلمای تاریخی از زمانی انسان های اولیه تا به امروز میمونه)رو باید قبول کرد...چون عصر جدید خیلی از امکانات رو نمیتونه فراهم کنه.امکانات رفاهی هزینه بر هست و این میزان امکانات رو در اختیار مجری نمیذارن.اگر دولت حمایت میکرد و در میان این داستان مجری یا داوری پول هنگفتی نمیگرفت و واقعا هدف برنامه یافتن استعداد میبود داستان رنگ و بوی دیگه ای میگرفت.
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز ساده
۰۸:۵۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
یه مشت سلبریتی بی سواد باز هم برای اینکه از دک و پوز نیفتند دارند اظهار نظر الکی میکنند.
خدارو شکر مردم ما عقلشونو دست اینا نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
قبل از اینکه فاطمه عبادی رو یک هنرمند بدونیم باید اونو یک روانشانس بدانیم که با دست گذاشتن روی احساسات مردم تونست رای قابل ملاحظه ای بدست بیاورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
نظر فاطمه عبادی از قبل از فینال اگه نفر اول بشم 500 میلیون کارگاهمو توسعه میدم اگه پنجم بشم به فلانی میبخشم
50 میلیون واسش پول خرده داره صدقه میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
اون بنده خدا اگه پولدار بود که تو اون هوای الوده زندگی نمیکرد چرا انقدر تهمت میزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
چه جالب . ممنون از اطلاع رسانی خوب تون زودی .بریم ثبت نام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
پس دیگه برنگرد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
این مسابقه درکشور آمریکا هم هست حالا برای کیفیت برنامه ما درچهارچوب مملکت وعرف خودمون باید پیشرفت کنیم نه دست نوشته سعودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
الان فکر کنم خانم ایزدیار می تونه تومسابقه سعودی شرکت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
نمایش الکی نفر اول کردن یک خانم پس از موج اعتراض خانم ها به کم بودن تعدادشون دیگه الان بی فایده است
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۲۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
درود بر بچه ابادان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
چه ربطي به آبادان داره خانم عبادي ماهشهري
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
ماهشهر جزء حومه آبادان میشه. مثل تهران و .... که همه جزء حومه آبادان هستند . گرفتی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
درود بر زنان سرزمینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
آل سقوط که از حسادت نسبت به قدرت سیاسی و مذهبی و تسخیر دلهای مردم منطقه و جهان توسط ایران زجر میکشی،بترس و منتظر باش روزی که آمریکا دست از حمایت از گاو شیرده که خودت و چند کشور عربی دیگر هستید بردارد،آنروز وقت انتقام ایران بزرگ فرا میرسد اگر قبل از آن برادران دینی ما در یمن کار شما را یکسره نکنند.
United States of America
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
دقیقااین نقطه قوت برای ماهست،امابایدکاملانقاط ضعفمون روپوشش بدهیم مثل حوزه اقتصاد وفرهنگی،کمبودآب وزیست محیطی،رشدمنفی وپیرشدن جمعیت ایران درآینده که دشمان مابرای غفلت ماهیچ وقت ازآن هیچ جاصحبت نمی کنندتاهواسمون به جای دیگرمشغول باشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۴:۵۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
به نظر من اگر سعودی ها اینطور که گفتین کار کنند عمرا عصر جدید به گردشون نمیرسه با این امکانات و محدودیت ها ، اونم رقص و خوانندگی که خیلی مخاطب داره ، خیلی
-
محمد313
۱۰:۵۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
هر کدوم مخاطب خودشون رو خواهند داشت ولی اونها چون توی ذاتشونه خراب ميکنن
هر زنی هم رفت اونجا منتظر تجاوزی ، اهانتی، تعدی، و... چیزی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
پریناز ایزدیاز دوباره ثابت کرد سلبریتی ها چقدر بیسواد هستن
Italy
علی
۰۲:۴۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
ممنون از خبر رسانی خوبتون.نمی دونستم همچین برنامه ای قرار هست پخش بشه.
Italy
علی
۰۲:۴۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
بدون شک بهتر از عصر جدید خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
حتما نگاهش كن چون بدرد امثال تو مي خوره
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۰۲:۳۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
هیچ بعید نیست امثال مهناز افشار برن برا داوری
Iran (Islamic Republic of)
ایراندوست
۰۸:۵۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
به احتمال قریب به یقین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
من فكر مي كنم پريناز ايزديار براي داوري انتخاب مي شه چون استارتش زده و من كه بودم دعوتش مي كردم چون همه هنر را در رقصيدن مي بينه
-
ناشناخته
۰۹:۱۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
به احتمال زیاد
United States of America
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
چهره واقعی این سلبریتی هایواش یواش برای مردم ایران علیرغم مکروحیله شون،روشده
Iran (Islamic Republic of)
ایراندوست
۱۵:۱۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
فکر میکنم رژیم سعودی برای بالا بردن وزن برنامه از منافقين نیز به عنوان حاضران در برنامه استفاده کند . همچنین سردسته این جنایتکاران نیز احتمالا میهمان ویژه این برنامه خواهد بود داوران هم از سلبریتی هایی که کم کار یا بیکارشده اند انتخاب میشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
آخه اینا کی هستن کی بهشون گفته شما هم هنرمند هستید؟ یک هنرمند واقعی اول به جامعه ش نگاه میکنه و به خواسته های جامعه اش احترام میگذارد؟؟ اینا زود خودشون را باور کرده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟