ایستگاه‌های مترو بسیج و میدان محمدیه در کجا واقع شده‌اند؟+نقشه

درباره جزئیات ۲ ایستگاه تازه تاسیس بسیج و میدان محمدیه بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز ۲ ایستگاه بسیج و میدان محمدیه با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و پیروز حناچی شهردار تهران افتتاح شد.

ایستگاه‌های مترو بسیج و میدان محمدیه در کجا واقع شده‌اند؟+نقشه

نقشه ایستگاه‌های بهره برداری شده در خط ۷

گفتنی است؛ ایستگاه بسیج واقع در انتهای بزرگراه شهید محلاتی منطقه ۱۴، بیش از ۱۲ هزار مترمربع زیربنا دارد. همچنین این ایستگاه در تقاطع بزرگراه شهید محلاتی و بزرگراه بسیج واقع شده است که با راه‌اندازی آن، شهروندان به ایستگاه‌های اتوبوس BRT پایانه خاوران و علم و صنعت دسترسی پیدا می‌کنند.

همچنین ایستگاه میدان محمدیه در منطقه ۱۲ نیز یک ایستگاه تقاطعی با خط ۱ است که ایستگاه خط ۱ آن سال ۱۳۸۰ افتتاح شده است و زیر بنای این ایستگاه بیش از ۱۵ هزار مترمربع و طول سکوی آن حدود ۱۶۰ متر است.


بیشتر بخوانید؛ ایستگاه متروی بسیج با ۶ دستگاه پله برقی به زودی به بهره‌برداری می‌رسد 


 خط ۷ مترو تهران به‌طول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.

 به گفته علی امام مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) تمام استاندارد‌های لازم برای سرفاصله حرکتی ۱۲ دقیقه‌ای قطار‌ها تأمین شده و خط ۷ متروی تهران به لحاظ ایمنی و سیستم تهویه از اصول استاندارد‌های لازم برخوردار است.

برای اولین بار نسل جدید سامانه ایرواشر (مه پاش) در ایستگاه میدان محمدیه نصب و راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

راه اندازی ۲ ایستگاه مترو بسیج و میدان محمدیه

برچسب ها: مترو ، شهرداری تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار