رئیس شورای شهر تهران:

پیمانکاران مترو از محل تبصره ۱۸ سازمان برنامه و بودجه پول بگیرند/ حمل و نقل عمومی در تهران از نان بخور و نمیر مهم‌تر است

هاشمی رفسنجانی گفت: حمل و نقل عمومی در تهران از نان بخور و نمیر مهم‌تر است.

پیمانکاران مترو از محل تبصره ۱۸ سازمان برنامه و بودجه پول بگیرند/ حمل و نقل عمومی در تهران از نان بخور و نمیر مهم‌تر استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه افتتاح بخش شرقی خط ۷ متروی تهران گفت: امیدوارم ایمن سازی و تجهیز خطوط مترو ادامه یابد و مترو برای ساخت باقی مانده خطوط هم تجهیزات لازم را دریافت کند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مترو دارای ۴ دستگاه حفاری اتوماتیک بود که در حال حاضر یکی از آن‌ها به خارج از تهران منتقل شده است، گفت: یک دستگاه حفاری برای خط ۳ مترو فراهم شده که ارزش هر کدام از آن‌ها ۲۵ میلیون دلار است.

او افزود: به نرخ امروز ۱۰۰ میلیون دلار دستگاه تونل کن اتوماتیک داریم، علی رغم اینکه هر دستگاه می‌تواند ۲۵ متر حفر کند، اما در حال حاضر روزانه یک متر هم حفر نمی‌شود.

هاشمی با تأکید بر اینکه برای این بخش به ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیازمند هستیم، گفت: ۱۲ خط مترو تهران در مجموع ۲۵۰ ایستگاه و ۴۶۰ کیلومتر طول دارند و تکمیل آن‌ها باید به سرعت ادامه یابد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به وعده‌های نوبخت مبنی بر آمادگی کمک رسانی از محل اعتبارات تبصره ۱۸ گفت: شرکت‌های پیمانکاری می‌توانند از سازمان برنامه و بودجه درخواست مساعدت کنند.


بیشتر بخوانید: اضافه شدن ۲ ایستگاه به بخش شرقی خط ۷ مترو تهران/ ۲۸ واگن از ۷۰ واگن معطل مانده در گمرک به خطوط مترو پیوست


او تصریح کرد: تبصره ۱۸ برای حمایت از اشتغال و تولید است و هر خط مترو ۱۰ هزار نفر را مشغول کار می‌کند، لذا کارخانه‌های واگن سازی هم می‌توانند برای رونق اشتغال و تولید هم از محل تبصره ۱۸ پول بگیرند تا هم اشتغال و هم تولید رونق یابد.

هاشمی با اشاره به اینکه مترو تهران در سال ۲۰۰۰ افتتاح شد و اکنون ۲۰ سال از آن زمان می‌گذرد، گفت: در آن زمان چینی‌ها هم یک خط مترو داشتند و ما تقریباً همزمان کار ساخت مترو را آغاز کرده بودیم، اما در حال حاضر مترو چین از لحاظ تعداد ایستگاه، طول خطوط مترو و تعداد سفر روزانه جزء ترین‌های جهان است و اگرچه پکن کار خود را با ما شروع کرد، اما در این ۲۰ سال ۶۰۰ کیلومتر خط مترو ساختند و روزانه ۱۰ میلیون سفر در آن صورت می‌گیرد و قرار است که طول خطوط آن به ۱۰۰۰ کیلومتر و تعداد سفر‌ها هم به ۱۸ میلیون سفر برسد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه سرانه چین از ما کمتر است، گفت:  جمعیت آن‌ها از ما بیشتر است، لذا نسبت به ما فقیر هستند.

او با بیان اینکه در پکن ۵ هزار و ۶۰۰ واگن سرویس می‌دهند، افزود: حمل و نقل عمومی در تهران از نام بخور و نمیر مردم مهم‌تر است.

انتهای پیام/

توضیحات رئیس شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت تکمیل خطوط مترو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار