دولت ژاپن به منظور کنترل هرچه بهتر ترافیک جاده‌ها، در بازی‌های المپیک و پارالمپیک سال آینده عوارض را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، امروز اعلام شد که مبلغ عوارض بزرگراه متروپولیتن توکیو در طول بازی‌های المپیک و پارالمپیک سال آینده با هدف کمک به کنترل سطح ترافیک افزایش می‌یابد.

افزایش عوارض در توکیو  برای کنترل ترافیک در طول بازی‌های المپیک ۲۰۲۰

پس از برگزاری جلسه‌ای با حضور اعضای کمیته برگزاری توکیو ۲۰۲۰، دولت ژاپن و مسئولان شهر توکیو، تصمیم گرفته شد در طول بازی‌ها در مجموع هزار ین (معادل ۸.۵۰ یورو) به عوارض معمول از ۶ صبح تا ۱۰ بعد از ظهر در پایتخت ژاپن اضافه شود.

اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، کامیون‌ها و وسایل نقلیه از پیش ثبت شده برای معلولین از این اضافه بها معاف می‌شوند.

کمیته بین المللی المپیک، که در ابتدا به دلیل ترس از این که این امر ممکن است بار سنگینی بر مردم وارد کند، با این پیشنهاد مخالفت کرده بود، این طرح را تایید کرده است.

طی برگزاری بازی‌های توکیو ۲۰۲۰، ورزشکاران، کادر تیم‌ها و نمایندگان رسانه‌ها از بزرگراه متروپولیتن استفاده خواهند کرد تا با اتوبوس یا ماشین بین محل‌های برگزاری مسابقات و سایر مکان‌های مرتبط تردد کنند.

طبق سیستم قیمت گذاری فعلی، وسایل نقلیه متوسط که از اتوبان متروپولیتن استفاده می‌کنند، مبلغی بین ۳۱۰ تا ۱۳۸۰ ین (معادل ۲.۶۵ تا ۱۱.۷۵ یورو) عوارض پرداخت می‌کنند.

این افزایش بها از چهار روز قبل از آغاز بازی ها شروع و تا یک روز پس از پایان بازی ها اعمال خواهد شد.

همچنین دولت به منظور تشویق مردم برای استفاده از بزرگراه در ساعات پایانی روز، عوارض بزرگراه متروپولیتن را از نیمه شب تا ساعت چهار بامداد به نصف کاهش خواهد داد.


بیشتر بخوانید:

عروسک دوقلوی المپیک + عکس


انتهای پیام/

افزایش عوارض در توکیو بخاطر بازی‌های المپیک ۲۰۲۰

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار