دانش آموزان لرستانی که امسال به مدرسه نمی‌روند/ بر پا ماندن بستر مرگ در دانشگاه علوم و تحقیقات +فیلم

در بسته خبری نسخه این هفته با تعدادی از مسئولان در مورد دغدغه‌های مردم گفت‌وگو داشتیم.

دانش آموزان لرستانی که امسال به مدرسه نمی روند /بر پا ماندن بستر مرگ دانشگاه علوم تحقیقات + فیلمبه گزارش  خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، "نسخه"؛ عنوان بسته‌ای خبری است که دوشنبه‌ها در مجله خبری ساعت ۱۹ از شبکه یک روی آنتن می‌رود و پیگیر مشکلات مردم در حوزه علم و سلامت است.

دانش‌آموزان لرستانی که در انتظار نگاه ویژه مسئولان هستند

سیل امسال در پلدختر ۴۰۰ مدرسه را دچار خسارت کرد که حسینی سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش ۲ هفته پیش در بازدید از این منطقه اظهار کرد: ۱۱۳ مدرسه تخریبی هستند که قبل از سیل نیز حالت تخریبی داشتند و تاکنون تعداد ۶۰ مدرسه را در دستور کار قرار داده‌ایم و در حال ساخت آنها هستیم.

این موضوع در حالی است که چند روز پیش دانش‌آموزان منطقه چم‌مهر پلدختر در فیلم ارسالی برای باشگاه خبرنگاران جوان گفتند: مدارس آن منطقه وضعیت بسیار نامناسبی دارد و نبود سرویس بهداشتی و امکانات و خرابی مدارس باعث شده است این مدارس فعال نباشند.

این دانش‌آموزان با اشاره به اینکه چرا در مدارس پلدختر تحصیل نمی‌کنند اظهار کردند: مدارس این منطقه یا پر شده است یا اینکه برای ثبت‌نام باید پول زیادی پرداخت کنیم.

برپا ماندن بستر مرگ دانشگاه علوم و تحقیقات

ماجرای اتوبوس دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات همان حادثه‌ای که در ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه ظهر روز سه‌شنبه ۴ دی ۹۷ در این دانشگاه رخ داد و منجر به فوت ۱۰ نفر و مصدومیت ۲۸ نفر شد در حالی رخ داد که گاردریلی در دانشگاه نصب نشده بود و اتوبوس دانشگاه سقوط کرد و طهرانچی رئیس دانشگاه تهران یک ماه پس از این حادثه اظهار کرد: مقرر شده است یک شرکت ظرف یک ماه برای مسیرهای این دانشگاه گاردریل نصب کند.

ولی نکته قابل توجه اینجاست که پس از این خبر طهرانچی حدود یک ماه پیش در خبری گفت: فاز اجرایی ایمن‌سازی مسیر تردد دانشجویان واحد علوم و تحقیقات از هفته آینده اجرایی می‌شود.

 اما با بازدیدی که از دانشگاه داشتیم دیدیم که تا امروز ۴ شهریورماه هنوز گاردریلی نصب نشده است.

چشم انتظاری فرهنگیان برای طرح رتبه بندی

چند سالی است که فرهنگیان چشم انتظار طرح رتبه‌بندی‌شان هستند، در این رابطه با چند تن از معلمان گفت‌وگو کردیم که اظهار کردند: هنوز این طرح برایشان اجرا نشده است و منتظر اجرا شدن آن هستند، زیرا در حقوقشان تاثیرگذار است. برای پیگیری این موضوع درخواست گفت‌وگویی با وزارتخانه مربوطه داشتیم که پاسخگو نبودند. این درحالی است که حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش آخرین بار وعده‌ای در این باره داده بود و گفت: با توجه به اینکه دولت ۲۰۰۰ میلیارد اعتبار داده است، این موضوع را تا اول مهرماه اجرایی خواهیم کرد. حالا ما تا اول مهرماه منتظر می‌مانیم و این موضوع را دوباره پیگیری می‌کنیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
کاش طهرانچی فکر ازدواج جوانان هم بود
Iran (Islamic Republic of)
کارمند علوم و تحقیقات
۲۳:۰۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
طهرانچی زیاد مسافرت میکند بسیار سخنرانی میکند و اکثرا وعده میدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
اکثریت کارکنان و اساتید از عملکرد طهرانچی و دوستانش که وارد پستهای مدیریتی دانشگاه ازاد کرده ناراضیند
آخرین اخبار