اعزام کاروان سلامت جمعیت هلال احمر فارس به سیستان و بلوچستان

با اجرای دومین مرحله طرح نذر آب، کاروان سلامت جمعیت هلال احمر فارس به سیستان و بلوچستان اعزام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: این کاروان به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، فرهنگی و حمایتی به سیستان و بلوچستان اعزام و برای ارائه خدمات در بخش مرکزی شهرستان فنوج و روستا‌های محترم آباد و کوچک مستقر شدند.

حسین درویشی با بیان اینکه طرح نذر آب برای دومین بار و در آسیب پذیر‌ترین مناطق محروم و بحرانی متأثر از خشکسالی کشور برگزار می‌شود، افزود: هدف از این طرح رسیدگی به وضعیت معیشتی و سلامتی مردم این مناطق بوده که در این راستا هماهنگی‌هایی با مسؤولان سیستان و بلوچستان انجام گرفته است.

او با اشاره به حضور پزشکان و پیراپزشکان که حامیان اصلی جمعیت در اجرای این طرح هستند، ادامه داد: این تیم با حضور پزشکان متخصص و عمومی، دندانپزشک، متخصص قلب و عروق، متخصص اطفال، متخصص زنان و زایمان، متخصص رادیولوژی، متخصص داخلی، متخصص جراحی سرپایی، پرستار، تکنسین دارویی، کارشناس مامایی، کارشناس تغذیه، روانشناس و مدرس کمک‌های اولیه، به مردم این منطقه خدماتی مانند ویزیت رایگان، مشاوره روانشناسی خانواده و تحصیلی و پایش سلامت اهالی این مناطق ارایه می‌کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس تصریح کرد: ویژگی برجسته این کاروان اجرای طرح معیشت محور و ساخت ۱۰ سرویس بهداشتی و حمام به همراه چشمه آب به ارزش ریالی ۱۰۰ میلیون تومان در مناطق محروم این شهرستان در کنار اقدامات پزشکان در محل کاروان سلامت است.

درویشی اظهارداشت: علاوه بر ارائه خدمات درمانی_بهداشتی، از جمله برنامه‌های اجرایی پیش‌بینی شده در این طرح می‌توان به توزیع سبد کالا، لوازم التحریر و ارزاق، اجرای طرح نیابت، اجرای برنامه‌های فرهنگی، ارائه مشاوره و آموزش‌های پیشگیری از بیماری‌های شایع، برنامه تیم سحر و برپایی ایستگاه نقاشی و برگزاری مسابقات ویژه کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

او با اشاره به توزیع ۸۰۰ بسته غذایی به ارزش ریالی هر بسته ۲۰۰ هزار تومان تاکنون بین نیازمندان منطقه، یادآور شد: خیریه فانوس، خیریه بنیاد توانمند سازی خانواده‌های نیازمند آوای سرزمین سلام و خانه روانشناسان، مشاوران و حرف یاورانه استان فارس جزو خیریه‌ها و سمن‌هایی هستند که این کاروان سلامت فارس را همراهی می‌کنند.
انتهای پیام/م

اعزام کاروان هلال احمر فارس به سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار