وزیر دادگستری:

حذف کاغذبازی باعث رونق اقتصادی در کشور می‌شود

وزیر دادگستری گفت: کاهش و حذف کاغذبازی باعث رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری در جریان سفر به استان اردبیل و در جلسه شورای اداری گفت: برخی دستگاه‌ها با تعلل و حتی بیش از یک ماه تاخیر در صدور مجوز‌ها اقدام می‌کنند در حالی که در کشور‌های پیشرفته در طول ۲۴ ساعت انجام می‌شود در واقع کاهش و حذف کاغذبازی باعث رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

او افزود: مسئولیت‌ها و موقعیت‌های اجتماعی کوتاه مدت ارزش ناراضی کردن خلق الله را ندارد و با تلاش مضاعف سعی بر گشایش و حل مشکلات و دغدغه‌های مردم را اولویت کاری خود قرار دهیم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه مسئولان مراقب لغزش و اشتباهات لحظه‌ای باشند افزود: مسئولان با توجه به موقعیت و شرایط خدمتی باید بیش از دیگران مراقب رفتار‌های خود شوند تا در انجام امور گرفتار روزمرگی و شرایط عادی دچار نشوند.

آوایی اظهار کرد: مسئولان در کنار مردم باید در انجام امور صبر همراه با ایمان را سرلوحه کار خود قرار دهند و سعه صدر مب توان بر مشکلات فایق آمد.

او با اشاره به اینکه دولت دوازدهم تمام تمرکز خود را بر کاستن از مشکلات مردم معطوف کرده است افزود: دولت از انجام کار‌های قانونی و مشروع در حل مشکلات مردم و دغدغه فکری آن‌ها فروگذار نخواهد شد.

وزیر دادگستری گفت: تلاش برای ثبات بازار، مثبت کردن رشد اقتصادی، تمرکز روی افزایش صادرات غیرنفتی و تقویت رشد تولید داخلی از دیگر برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای ۲ سال آینده است.

آوایی با بیان اینکه بعضی از رسانه‌ها دولت را بی رحمانه تخریب می‌کنند افزود: دولت تدبیر امید مورد حملات نیشدار برخی رسانه‌ها قرار می‌گیرد و کار‌های انجام شده طوری زیر سوال می‌رود انگار هیچ کار مثبتی در این چند سال انجام نشده است.

او افزود: بیکاری و وضعیت معیشتی بسیاری از خانواده‌ها در کشور با مشکل مواجه است و با اخلاص، صبر، با هم بودن و قرار گرفتن در زیر پرچم، ولی فقیه از این شرایط با سرفرازی عبور می‌کنیم.

وزیر دادگستری افزود: وظیفه همه ما دست اندرکاران و فعالان در دستگاه قضایی حفظ آبروی افراد است.

آوایی ادامه داد: تصمیم‌گیری و یا صدور یک حکم اشتباه و یا زدن یک پارچه نوشته بر مغازه یک بازاری می‌تواند حیثیت و اعتبار ده‌ها ساله او را ببرد.

او تاکید کرد: چشم پوشی از اشتباهات و برخورد قاطع و قانونی با متخلفان و مجرمان از وظایف مسوولان است و باید آدم سالم همواره احساس آرامش و امنیت کند و یک فرد ناسالم همواره دغدغه و اضطراب از مجازات داشته باشد.

وزیر دادگستری گفت: دولت در این شرایط سخت اقتصادی با پشتکار وزرای کارآمد رقابت خدمت را در پیش گرفته تا این شرایط سخت را برای مردم تا حدودی تسهیل شود.

انتهای پیام/ح

مسئولان مراقب لغزش و اشتباهات لحظه‌ای باشند

برچسب ها: دادگستری ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.