آمریکا در هنگام حمله پهپادی صهیونیست‌ها، شبکه راداری عراق را مختل کرد

فرمانده عراقی اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی در حمایت از عملیات تجاوزکارانه پهپاد‌های رژیم صهیونیستی، سامانه راداری عراق را از کار انداخته بودند.

اقدام آمریکا در مختل کردن شبکه راداری وزارت دفاع عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المعلومه، فرمانده امنیتی بلندپایه وزارت دفاع عراق اعلام کرد: نیرو‌های آمریکایی رادار‌های دفاعی متعلق به وزارت را زمان ورود پهپاد‌های رژیم صهیونیستی به عراق برای حمله به مواضع حشد الشعبی از کار انداخته بودند.

این فرمانده -که نخواست نامش فاش شود- گفت: رادار‌های آمریکایی که دولت عراق برای حمایت از حریم هوایی کشور وارد کرده است تحت تسلط نیرو‌های آمریکایی حاضر در عراق است.

وی افزود: نیرو‌های آمریکایی از طریق برنامه‌های از راه دور این رادار‌ها را کنترل می‌کنند به گونه‌ای که این سامانه را به مدت چند ساعت مختل و غیرفعال کرده است تا حریم هوایی عراق برای ورود پهپاد‌های رژیم صهیونیستی آزاد و عملکرد این پهپادها غیرقابل رصد باشد.

فرمانده عراقی در ادامه از دقت و پیشرفته بودن سامانه راداری وزارت دفاع عراق گفت و افزود که سیطره نیرو‌های آمریکایی بر این رادار‌ها فعالیت آن‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

وی هدف از این اقدام حمایتی نیرو‌های آمریکایی را هدف قرار دادن مواضع حشد الشعبی به وسیله پهپاد‌های صهیونیستی اعلام کرد.

حشد الشعبی عراق اعلام کرد که دو پهپاد رژیم صهیونیستی که حریم هوایی عراق را شب یک شنبه نقض کرد و مواضع حشد الشعبی را در ۱۵ کیلومتری مرز سوریه هدف قرار داد به شهادت یکی از نیرو‌ها و زخمی شدن چند نفر منجر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار