بهره برداری و اجرای ۱۰ طرح در شهرستان دشتی آغاز شد

بهره برداری و اجرای ۱۰ طرح با اعتبار ۲۰۸ میلیارد تومان با حضور استاندار بوشهر در شهرستان دشتی آغاز شد.

بهره برداری و اجرای ۱۰ طرح در شهرستان دشتی آغاز شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  دو گلخانه همزمان با چهارمین روز از هفته دولت در شهرستان دشتی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

با بهره برداری از این دو طرح زمینه اشتغال ۱۵ نفر فراهم شد.

شهرستان دشتی یکی از قطب‌های کشاورزی استان است و به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، اکنون ۹۰ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گلخانه است.

محمد تقی منوچهری افزود: با اجرای گلخانه‌ها علاوه بر افزایش تولیدات، در مصرف آب نیز صرفه جویی می‌شود.

برقرسانی به مرکز پرورش میگو‌ مند دشتی نیز با حضور استاندار بوشهر افتتاح شد.

طول این طرح ۴۴ کیلومتر است و یرای اجرای آن نزدیک به صد میلیارد ریال هزینه شده است.

مجتمع پرورش میگو‌مند دشتی ۴۸ مزرعه دارد که وسعت مزارع‌مند شمالی ۸۶۰ هکتار و‌مند غربی نیز ۵۵۰ هکتار است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: میزان تولید در این مجتمع سه هزار تن است که با اجرای برق رسانی به این مجتمع پیش بینی می‌شود میزان برداشت میگو به دو برابر یعنی شش هزار تن برسد.

پنج طرح آبرسانی روستایی هم با اعتبار حدود ۹۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

این طرح‌ها شامل فاز دوم خط انتقال آبرسانی به روستا‌های ساحلی، شبکه توزیع روستا‌های تلخو، بنیاد، دهوک، حناشور و ساماندهی منابع آب و مبادی ورودی است.

پایگاه سلامت امید خورموج و مرکز جامع خدمات سلامت شهید الیاس احمدی نیز با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

 مرکز بی تی اس تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در روستا‌های چارک، سرمک و محمد آباد نیز با ۴۵ میلیارد ریال اعتبار و هفت طرح عمران شهری با ۸۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در خورموج افتتاح شد.

ساخت ۱۰۴ واحد مسکن شهری نیز ویژه قشرهای کم درآمد در خورموج آغاز شد.

این واحد‌ها در زمینی به وسعت ۱۱ هزار و ۹۲۶ مترمربع در ۲۶ بلوک چهار واحدی ساخته می‌شود.

همچنین اجرای آب‌شیرین‌کن نوار ساحلی دشتی با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: این آب‌شیرین‌کن می‌تواند روزانه ۶۰۰ متر مکعب تولید کند و برای اجرای آن، ۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود.

روح الله طاهریان افزود: این طرح هشت روستای روستای ساحلی شهرستان دشتی را زیر پوشش قرار می‌دهد و با اجرای آن، مشکلات آب این روستا‌ها به حداقل می‌رسد.

عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر یکی از مشکلات استان را کمبود آب عنوان کرد و با اشاره به کار‌های صورت گرفته در حوزه آبرسانی، گفت: در یک سال گذشته ۳۳۰ کیلومتر شبکه آبرسانی در استان بازسازی شد که برای اجرای این پروژه‌ها ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

طرح دیگری که اجرای آن در شهرستان دشتی آغاز شد، کارخانه آهک هیداراته بود.

این طرح در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و اعتبار بیش از ۱۶۵ میلیارد تومان اجرا می‌شود که می‌توان، زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر فراهم کند.

استاندار بوشهر در مراسم آغاز بهره‌برداری و اجرای طرح‌های شهرستان دشتی گفت: امروز بهره برداری و اجرای ۱۰ طرح با اعتبار ۲۰۸ میلیارد تومان در شهرستان دشتی آغاز شد اما در مجموع به مناسبت هفته دولت بهره برداری و اجرای ۲۶۰ میلیارد تومان طرح در این شهرستان آغاز می‌شود.

عبدالکریم گراوند افزود: از مسئولان و مجریان طرح که با وجود مشکلات اقتصادی طرح‌ها را پیگیری می‌کنند و به سرانجام می‌رسانند، تشکر می‌کنیم.

او ابراز امیدواری کرد: با وجود جنگ تحمیلی اقتصادی علیه کشورمان، امسال که سال رونق تولید است، طرح‌های تولیدی در شهرستان دشتی ودیگر نقاط استان با تلاش مردم و همت مسئولان رونق گیرند.

انتهای پیام/ک

بهره برداری و آغاز اجرای طرح‌های هفته دولت در دشتی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.