اخبارحوادث پنجم شهریور ماه ۹۸؛

دستگیری سارق کابل های برق در تیران و کرون / کلاهبرداری اینترنتی این بار به بهانه ثبت نام زائران اربعین

مهم‌ترین حوادث امروز پنجم شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهم‌ترین حوادث امروزپنجم شهریور ماه  سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

دستگیری سارق کابل های برق در تیران و کرون

سرهنگ علی صادقی فرمانده انتظامی شهرستان تیران وکرون اظهار داشت:در پی سرقت کابل‌های برق متلعق به اداره برق، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی یک سارق حرفه‌ای دراین خصوص شناسایی و دریک عملیات غافلگیرانه در یکی از شهرستان‌های همجوار دستگیر شد.

سرهنگ صادقی در ادامه افزود: سارق دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به بزه انتسابی اعتراف و ۶۰۰ متر کابل مسروقه نیز در منزل اش کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران وکرون در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست، اخبار و موضوع‌های مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 

کلاهبرداری اینترنتی این بار به بهانه ثبت نام زائران اربعین

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: مجرمان با طراحی سایت‌های جعلی و اخذ اطلاعات کارت بانکی کاربران را به درگاه‌های جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت و اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آن‌ها می‌کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: زائران گرامی برای ثبت نام حتما در سامانه سماح به نشانی https://samah.haj.ir اقدام به درج اطلاعات کرده و از مراجعه به سایت‌های متفرقه پرهیز کنند.

او افزود: شهروندان باید مراقب باشند تا در دام فیشر‌ها و سایت‌های جعلی که فقط برای سرقت اطلاعات بانکی افراد راه اندازی شده اند، نیفتند و در هنگام ثبت نام اینترنتی نکات امنیتی را حتما لحاظ کرده و ارز‌های مورد نیاز خود را از مبادی اعلام شده از سوی ستاد مرکزی اربعین و بانک مرکزی تهیه و بلیت سفر را نیز از دفاتر هواپیمایی مجاز تهیه کنند.
سرهنگ مرتضوی توصیه کرد: شهروندان عزیز اخبار و اطلاعات مربوط به اربعین حسینی را از مراجع رسمی کشور پیگیری کنند و از توجه به شایعات بی پایه و اساس که بعضاً در فضای مجازی منتشر می‌شود اجتناب کنند، همچنین برروی گوشی و سایر تجهیزات هوشمند نیز برنامه‌های کاربردی و مفید ضد سرقت نصب کنند تا در صورت گم شدن امکان ردیابی گوشی وجود داشته باشد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به صورت ۲۴ ساعته به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات شهروندان در فضای مجازی است.
 

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در نجف آباد

سرهنگ "محمدحسین باباکلانی" فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، مقابله با عاملان افیونی، سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح پس از تشکیل تیم‌های تخصصی، ماموران موفق به شناسایی و دستگیری ۱۰ نفر از عاملان افیونی، سارقان و مجرمان سابقه دار در این شهرستان شدند.

سرهنگ باباکلانی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی ماموران در بازدید از محل اختفای متهمان، مقادیر قابل توجهی مواد مخدر و اموال سرقتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان از تحویل متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.
 

انهدام باند سارقان داخل خودرو با یک میلیارد ریال اموال مسروقه

سرهنگ "حسین ترکیان" سرپرست پلیس آگاهی اصفهان اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت داخل خودرو در منطقه شرق شهر اصفهان رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.

او تصریح کرد: کارآگاهان پس از انجام یکسری تحقیقات موفق شدند، ۲ سارق را شناسایی و با هماهنگی قضائی آن‌ها را دستگیر کنند.
این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شدند به سرقت یک میلیارد ریال اموال از خودروی شهروندان منطقه شرق شهر "اصفهان" و فروش امول به یک مالخراعتراف کردند.

سرهنگ ترکیان با اشاره به دستگیری مالخر این پرونده و این موضوع که اموال کشف شده پس از طی مراحل قانونی به مالکان بازگردانده می‌شود اظهار داشت: هر ۳ متهم پس از تشکیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرپرست پلیس آگاهی اصفهان به شهروندان توصیه کرد: خودروی خود را به سیستم‌های ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنند، از گذاشتن وسایل با ارزش و قیمتی در داخل خودرو و در معرض دید خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.


انتهای پیام/م
برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.