کمیسیون انتخابات افغانستان: نتایج انتخابات تا پایان روز رای گیری مشخص خواهد شد

مسئولین کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کردند که با استفاده از سیستم بایومتریک قادرند نتایج آرای هر نامزد انتخاباتی را تا پایان روز انتخابات مشخص کنند.

کمیسیون انتخابات افغانستان: نتایج انتخابات تا پایان روز رای گیری مشخص خواهد شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولین کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کردند که با استفاده از سیستم بایومتریک قادرند نتایج آرای هر نامزد انتخاباتی را تا پایان روز انتخابات مشخص کنند.

حبیب‌الرحمان ننگ، رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان به بی بی سی گفت: دستگاه های بایومتریک که در انتخابات ریاست جمهوری مورد استفاده قرار می گیرند می توانند اطلاعات رای دهندگان و همچنین نتایج آرا را بعد از پایان رای گیری به مرکز مخابره کرده و لذا کمیسیون تا پایان روز انتخابات، میزان آرای هر نامزد را مشخص خواهد کرد.

به گفته ننگ، این دستگاها دارای سیم کارت بوده و در پایان روز رای‌دهی از طریق اینترنت به مرکز کمیسیون انتخابات وصل شده و اطلاعات را به مرکز منتقل می‌کنند. علاوه بر آن، این دستگاه‌ دارای کارت حافظه است که اطلاعات تمام رای‌دهندگان در آن ذخیره شده است.

وی افزود، در مناطقی که این دستگاه‌ها به اینترنت وصل هستند، در طول دو الی سه ساعت کمیسیون به تمام اطلاعات دسترسی پیدا خواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است در تاریخ ۶ میزان/ مهر سال جاری برگزار گردد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار