باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

سومین جلسه دادگاه رامک خودرو برگزار شد/ رد مال؛ خواسته ۷ هزار مالباخته

امروز همزمان با برگزاری سومین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت رامک خودرو، مالباختگان این شرکت با تجمع خود درخواست رد مال را مطرح کردند.

رد مال؛ خواسته مال باختگان رامک خودرو/ در تجمع امروز شاکیان چه گفته شد؟به گزارش خبرنگار  حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سومین جلسه رسیدگی به پرونده مالباختگان شرکت رامک خودرو صبح امروز (چهارشنبه ششم شهریور ماه) در دادگاه کیفری یک شهر تهران برگزار شد.

پرونده رامک خودرو بیش از ۷ هزار شاکی دارد که تمامی آن‌ها برای دریافت خودروی تیوولی مبالغ مختلفی را به حساب این شرکت واریز کردند، اما با گذشت بیش از ۲ سال از واریز آن‌ها هنوز خودرو به مالباختگان تحویل داده نشده است.

اواخر سال ۹۵ شرکت رامک خودرو آگهی فروش خودرو مورد نظر خود را با قیمت حدود ۱۰۰ میلیون تومان منتشر کرد. بر اساس اطلاعیه قرار بر این شد که شرکت رامک خودرو  تمام خودرو‌ها را پس از گذشت ۱۲۰ روز کاری تحویل خریداران دهد، اما اکنون با گذشت ۲ سال از آن زمان هنوز هیچ خودرویی تحویل خریداران  نشده است.

سرگردانی مال باختگان در پی وعده و وعیدهای شرکت رامک خودرو 

شرکت رامک خودرو طی چندین اطلاعیه از خریداران درخواست کرد تا مبلغ را به حساب این شرکت واریز کنند و بر این اساس مالباختگان برای تحویل خودرو تیوولی مورد نظر هر کدام بخشی از قیمت اصلی خودرو را به حساب این شرکت واریز کردند.

مالباختگان مبالغ متعددی را از ۵۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان به حساب شرکت واریز کردند و هر بار که به دنبال تحویل خودرو رفتند، این شرکت خودروسازی با وعده و وعید آن‌ها را سرگردان نگهداشت.

یکی از مالباختگان که امروز در مقابل دادگاه کیفری یک به همراه دیگر افراد تجمع کرده بود، اظهار کرد: زمانی که برای خرید خودرو تیوولی در سایت رامک خودرو ثبت نام کردیم، قیمت این خودروها حدود ۱۰۰ میلیون تومان، اما اکنون به ۳۸۷ میلیون رسیده است، البته این مبلغ منهای هزینه‌های پلاک گذاری است و ما ۱۰۰ میلیون تومان پول پرداخت کردیم، اما حدود ۴۰۰ میلیون تومان ضرر کردیم.


بیشتر بخوانید: دیدار دادستان تهران با مردم و تعدادی از مالباختگان سکه ثامن


خانم دیگری که ۷۰ میلیون تومان برای خرید خودرو تیوولی به شرکت رامک خودرو پرداخت کرده است، گفت: شرکت رامک خودرو با پول گرفته شده از ما پتروشیمی ارس را خریده است.

او افزود: این شرکت زمانی ثبت سفارش خود را آغاز کرد که از لحاظ قانونی نمی‌توانست خودرویی را به فروش برساند.

رد مال؛ خواسته مال باختگان رامک خودرو/ در تجمع امروز شاکیان چه گفته شد؟

پول گرفته شده از خریداران کجا رفته است؟

یکی دیگر از مالباختگان با بیان اینکه شرکت رامک خودرو نمی‌خواهد قبول کند که از ما سفارش گرفته است، بیان کرد: شرکت رامک خودرو باید صراحتا اعلام کند که پول گرفته شده از خریداران را کجا صرف کرده است؛ حق و حقوق ما زمانی که خبری از افزایش دلار و تحریم‌ها نبود، پایمال شد.

او تصریح کرد: در حال حاضر این شرکت حتی اصل پول را نمی‌دهد، چه برسد به سودی که اکنون چند برابر شده است.

یکی دیگر از مالباختگان با بیان اینکه شرکت رامک خودرو سر همه را کلاه گذاشته است، گفت: این شرکت حتی دولت را هم دور زده و معلوم نیست پول‌های گرفته شده را کجا خرج کرده است.

یکی از مالباختگان که بیش از 60 میلیون تومان به شرکت رامک خودرو داده است، با بیان اینکه امروز سومین دادگاه رسیدگی به این موضوع است، اظهار کرد: همه ما به دادگاه مفاسد اقتصادی شکایت کردیم و قرار شده پله پله به شکایت تمام مالباختگان رسیدگی شود. با پرس‌وجو‌هایی که کردم، متوجه شدم که پرونده من در ردیف ۶ هزار قرار دارد.

او تصریح کرد: امیدواریم حکمی که از طریق دادگاه صادر می‌شود، عادلانه باشد.  ما به دنبال زندانی شدن افراد و رضایت نیستیم و تنها می‌خواهیم که پولمان بازگردد.

خواسته مالباختگان رامک خودرو چیست؟

یکی دیگر از مالباختگان بیان کرد: بخش زیادی از سرمایه خود را برای خرید یک خودرو صرف کردیم، اما اکنون هیچ چیزی دست ما را نگرفته است. این شرکت می‌گوید پول ما را به کُره فرستاده است، اما فرستادن پول به کشور دیگر هم خود خیانت است.

او با بیان اینکه شرکت رامک خودرو صلاحیت باز کردن ثبت سفارش خود را نداشته است، افزود: در همان زمانی که این شرکت ثبت سفارش خود را برای خودرو تیوولی باز کرد، اصلا این صلاحیت برای او وجود نداشت، اما به صورت غیر قانونی این کار را انجام داد و هزاران نفر را آواره کرد.

سومین جلسه رسیدگی به پرونده مالباختگان شرکت رامک خودرو با حضور ۱۹ تن از مالباختگانی که کیفرخواست برای آن‌ها صادر شده است، صبح امروز به صورت غیرعلنی برگزار شد؛ خواسته تمام مالباختگان رد مال و صدور حکمی منصفانه است و حال باید منتظر ماند و دید که چه زمانی حکم دادگاه رامک خودرو برای رسیدگی به وضعیت مالباختگان صادر می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضایه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی بیات
۲۲:۴۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
من هم خودروی تویوتا خریداری کردم متاسفانه دادگاه جواب درست حسابی بهم نمی ده و بلاتکلیف هستم
United States of America
رضا مالبخته
۱۸:۱۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
نتیحه دادگاه خرداد ۹۹ چی شد
منم ۵۰ ملیون در تاریخ اول مهر ۹۶ با قیمت سکه یک ملیون و دویستی واریز کردم
تنها راه رضایت برگرداندن پول مالباختگان به نرخ سکه روز واریز پیش خرید میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا نصر
۰۹:۵۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
منم یکساله انصراف دادم از پرداخت پول طفره میرن هر ماه منو پاس میدن تررو به خدا کسی هست راهنمایی کنه چکار کنم حداقل اصل پولم رو بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
یوسف صابری
۲۰:۴۴ ۱۳ تير ۱۳۹۹
لطفا منو راهنمایی کنید چطوری شکایت کنم از رامک خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۰ تير ۱۳۹۹
با سلام، آخه تا کی باید منتظر موند.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۵:۰۹ ۰۳ تير ۱۳۹۹
سلام اردیبهشت ۹۷ شصت میلیون تومان با خون و دل واریز کردم تا به حال هیچ خبری نشده پول پیش خونه پسرم بود در حال حاضر که حضرت آیت الله رئیسی با قدرت و قوت در راس قوه قضائیه قرار گرفتن خواهشمندم دستور بفرمایند بعد از چند سال دستور صدور حکم و بر گرداندن اصل و سود ما را صادر بفرمایند
Iran (Islamic Republic of)
بشارتی
۲۰:۰۷ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام برای اتحادواقدام برای هرراهکاری که به حقمان برسیم ماهم آماده هستیم، امیدوارم مسئولین بتوانندمانع کلاهبرداری بشوند ، وخواسته ماراکه بعدازبازنشستگی آموزشوپرورش داشتن ماشین تیوولی از شرکت رامک خودرو بود محقق نمایند.
Canada
نا شناس
۱۸:۰۰ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
با سلام من باز نشسته فرهنگی هستم با بدبختی و فروش ماشین خانواده در سال 1.11.96 پنجاه میایون بابت پیش خرید واریز کردم ولی تا الان هر موقع تماس گرفتم جواب گمراه کننده دریافت نمودم هیچ اقدامی هم انجام ندادم لطفا محض رضای خدا کمکم کنید که چکار کنم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
امیر ابراهیمی
۱۵:۰۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام-خلاصه تکلیفمون چی میشه-ما می خواستیم یه ماشین سوار بشیم ودنبال دلالی نبودیم که این بلاهارو سرمون میارن آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام توروخدا بياين باهم گروه بشيم و كاري انجام بديم نمي دونم شماها كه تيوولي خريدين ايا گروهي دارين؟
من رو هم وارد كنين؟
Iran (Islamic Republic of)
یاسینی
۰۰:۲۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام امروز نهم اردیبهشت ۹۹ می باشد در این زمان که کشور درگیر کرونا شده ما همچنان گرفتاری ناشی از اعتماد به رامک خودرو را فراموش نکرده و درگیریم . من چند روز یکبار تماس می گیرم ودوسال است که وعده سه ماه دیگر داده می شود . من دنبال شکایت نیستم چون ان هم دوسال وقت مارا می گیرد و فرصت خوبی است که ماشینها گرانتر شود . ما حقمون را بااتحاد مالباختگان باید بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
امیر عباس یدوی
۲۰:۲۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام اگر رامک خودررو پشتگرمی به واسطه سازمان حمایت نداشت این بلا ها رو سرمردم نمی آورد
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۴:۵۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
متاسفانه این شرکت با کلاهبرداری خیلی هارو بیچاره کرده لطفا صدای مردم مظلوم باشید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۳۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
سلام ماهم گرفتاریم. .همین
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۱۴:۱۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
با سلام. دوستان عزیز من دی ماه 96 اقدام به واریز وجه و پیش خرید تیوولی نمودم. تا الان هیچ اقدامی برای شکایت نکردم به امید اینکه تولید داخل شروع میشه. لطفا راهنمایی کنید دوستانی که شکایت کردن. باید چی کار کنم و کجا برم؟ و اینکه دادگاه فقط پرونده افرادی که شکایت کردند رو بررسی میکنه یا همه خریداران حواله؟ و اینکه برای رسیدن به پول حتما باید شکایت کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
امید کرمانشاه
۱۳:۱۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
سلام، دوستان عزیزی که مثل بنده مال باخته هستند همگی به شماره وزارت اطلاعات به شماره 113 تماس بگیرید و عنوان کنید که شرکت رامک خودرو با خریدن وقت می‌خواهد با صدها هزار میلیارد تومان پول مردم از کشور فرار کند بنده تماس گرفتم و گزارش دادم و خوشبختانه کارشناسان وزارت اطلاعات کمال همکاری را می‌کنند فقط خواهشا همه و همه تماس بگیرید که خیلی سریع تر به نتیجه برسیم قبل از اینکه روسای رامک خودرو با پول‌های ما از کشور فرار کنند
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۲:۵۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۸
ضمن تشکر از زحمات بیدریع حاج اقا رییسی وارزوی توفیق روز افزون برای ایشان امیدواریم درسایه عنایت حضرت عالی ما مال باختگان مشتری رامک خودرو نیزدر اینده ای نزدیک به حق شرعی وقانونی خودمان برسیم وازاین بیشتر شرمنده خانواده به خاطر این اشتباهمان نباشیم یک باز نشسته ام وبه مقدسات قسم این روزها برای امرار معاش اهنی را که چند ماه پیش برای بنایی گرفته بودم را با فروختم که هنوز مستندات ان موجود است لطفا به داد ما برسید
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین مروجی
۱۸:۰۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
تورا به اون امام حسینی که همه دم میزنیم مشکل این کلاه برداری را حل کنید تا دیروز که من به شرکت زنگ میزدم یه خانم خوش زبان ولی دروغگو به من میگه ماشین شما تو ایران تولید شوده به زودی تحویل میدیم
اقای ریسی ریس قوه عدالت خوا به فریاد برس
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۲۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
علاوه بر تمام بلایایی که تا به حال بر سر مشتریان آورده ،حدود دوماه پیش حدود 115 نفر تکمیل وجه 387 م کرده اند .از خودرو هم خبری نیست و باز هم ماجراهای قبلی این شرکت ادامه دارد و از سوی مسئولین پیگیری لازم که منتج به خبری برای مشتریان بشود نشده است
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۰۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام الان حدود دوسال است منتظر این شرکتیم
زمانی که بیش از نصفی از پول تیوولی را به شرکت دادیم دلار ۳۸۰۰تومان بود پراید حدود۱۷ میلیون قیمت داشت اما الان...
پول ما بی ارزش شده و شرکت وعده مونتاژ را برای اسفند ۹۷ داده بود ولی هنوز هیچ خبری نیست از قوه قضاییه سازمان حمایت و رسانه ها استدعا داریم از ما حمایت کنند و صدای ما باشند
Iran (Islamic Republic of)
یزدانی
۱۶:۵۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
با سلام
بنده کارمندم و ۵۰ میلیون تومان وام با سود ۱۸ درصد ۲۶ ماه پیش از بانک ملی دریافت کردم و همه را فرستادم به حلقوم رامک خودرو کلاهبردار تحت عنوان پیش خرید خودروی تیوولی با شرط تحویل ۱۲۰ روزه ‌و قیمت تمام شده ۱۰۰ میلیون تومان اما هنوز خبری نیست شکایت حود را به ارگانهای مختلف نظیر: سازمان بازرسی کل کشور، نهاد ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و... ارسال کردم ولی خبری نشده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
نتيجه چه شد؟
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۲۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
آقا تو را به هر کی می پرستین، تو را به وجدانتان قسم این پرونده را رسانه ای کنید واقعا دیگه دق کردیم از بس کسی پاسخی بهمون نداد. والله خیلی از این 7000 نفر کارمندن و با پول بازنشستگی و وام و فروش ماشینشون به این خاک سیاه نشستن!
آخرین اخبار