ادامه جنگ نیابتی عربستان و امارات در جنوب یمن/ نیروهای دولت مستعفی، عدن را پس گرفتند

منابع خبری از تسلط عناصر مسلح وابسته به منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن بر کل استان عدن خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در تازه‌ترین تحول، الجزیره گزارش داد نیرو‌های منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، کنترل کاخ ریاست‌جمهوری المعاشیق در شهر عدن را در دست گرفتند.

بر اساس اعلام منابع خبری، نیروهای هادی کنترل عدن را به طور کامل پس گرفتند.

رویترز پیش از این به نقل از ساکنان محلی گزارش داد درگیری‌ها میان نیرو‌های هوادار منصور هادی تحت حمایت عربستان از یکسو و نیرو‌های شورای انتقالی یمن تحت حمایت امارات متحده عربی از سوی دیگر در شهر بندری عدن از سر گرفته شد؛ بطوری که نیرو‌های هوادار منصور هادی به حومه شرقی این شهر یورش بردند و آتش توپخانه سنگینی میان هواداران منصور هادی و جدایی طلبان جنوب یمن در جریان بوده است.

همچنین نیرو‌های هوادار منصور هادی اعلام کردند توانسته اند کنترل شهر زنجبار، پایتخت استان ابین یمن را در دست بگیرند. زنجبار در حدود ۶۰ کیلومتری شهر عدن قرار دارد.

از سوی دیگر شبکه الجزیره گزارش داد در درگیری‌ها در شقره در جنوب یمن، شماری کشته و زخمی شدند. همچنین گزارش‌ها از درگیری در محوطه فرودگاه عدن حکایت داشت.

الجزیره به نقل از برخی منابع محلی گزارش داد پرواز‌ها در فرودگاه عدن متوقف شده و کارمندان این فرودگاه از سوی نیرو‌های اماراتی که کنترل فرودگاه را در دست گرفته اند، تخلیه شده اند. این در حالی است که برخی دیگر از منابع محلی به شبکه الجزیره اعلام کردند نیرو‌های هوادار منصور هادی بر ورودی اصلی فرودگاه عدن مسلط شده اند.

شبکه الحدث نیز مدعی شد نیرو‌های هوادار عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، کنترل فرودگاه بین‌المللی عدن را در دست گرفتند.

شهر بندری عدن در جنوب یمن هفته‌هاست شاهد درگیری‌های نیابتی میان نیرو‌های مورد حمایت امارات از یکسو و نیرو‌های دولت منصور هادی که تحت حمایت عربستان قرار دارد، از سویی دیگر بوده است. این اتفاقات پس از آن رخ داد که «هانی بن بریک» نایب رئیس شورای انتقالی جنوب یمن از نیرو‌های خود خواست تا به کاخ ریاست جمهوری معاشیق که در کنترل نیرو‌های منصور هادی (مورد حمایت عربستان) است، حمله کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار