مونسان در حاشیه هیات دولت:

گردشگری داخلی ارتقاء پیدا کرده/ هدف ما صادرات یک میلیارد دلاری صنایع دستی است

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: هدف‌ ما تحقق یک میلیارد دلار صادرات صنایع دستی در سال است.

گردشگری داخلی ارتقاء پیدا کرده/ هدف ما صادرات یک میلیارد دلاری صنایع دستی استبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر مونسان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری، در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: امیدوارم در تصویب ساختار متناسب و چابک برای وزارت میراث فرهنگی همکاری خوبی با نمایندگان مجلس داشته باشیم.

او افزود: بنا بر آمار بانک مرکزی در عملکرد اقتصادی سال ۹۶، ۱۱.۸ میلیارد دلار سهم مان از GDP کشور بود که ۴.۷ دهم میلیون نفر گردشگر ورودی را شامل می‌شد؛ در سال ۹۷ این میزان به ۷.۸ درصد رسیده است که امیدواریم آمار امسالمان بالاتر از این باشد.

بیشتر بخوانید: جلسه رای اعتماد به وزرای آموزش و پرورش و میراث فرهنگی ۱۲ شهریور برگزار می‌شود 

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: بخش گردشگری می‌تواند به عنوان اقتصاد نوظهور در کنار بازار نفت می‌برای کشورمان ارزآوری داشته باشد و حتی از تلاطم‌هایی که در پی تحریم‌ها ایجاد می‌شود هم آسیبی نبیند، بنابراین کسب درآمدی راحت و ارزان و پایدار می‌تواند باشد که ما این راه را ادامه می‌دهیم.

مونسان تاکید کرد: گردشگری داخلی ارتقاء پیدا کرده است، امروز سفر، جزء سبد هزینه‌های خانوار‌های ایرانی است و همین امر سبب شده که سرمایه گذاران بیشتری راغب شوند در امر گردشگری سرمایه گذاری کنند؛ بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری است؛ خوشحالیم که علاوه بر ساخت هتل و اقامتگاه در این مسیر، پروژه‌های محرک گردشگری هم رونق یافته که پیش از این کمتر به آن پرداخته می‌شد.

او با تاکید تصریح کرد: ما در سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه داشتیم که فقط ۳۴ هزار اثر ثبت شده ملی را باید نگهداری و ۲۴ اثر جهانی را مراقبت می‌کردیم که سهم هرکدام از این بنا‌ها برای نگهداری کمتر از ۴ میلیون تومان می‌شود؛ با تبدیل شدن این سازمان به وزارتخانه امیدواریم که دولت و مجلس محترم حداقل بودجه ما را به حداقل بودجه وزارتخانه‌ها نزدیک کنند تا بتوانیم توقع به حق مردم را در این زمینه تحقق بخشیم.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی ادامه داد: یک میلیون سایت شناخته شده تاریخی در کشور وجود دارد، کار تکمیل کاوش آن‌ها باید با تامین اعتبارات انجام شود، اگر چه در دو سال گذشته تلاش کردیم کمبود اعتبارات خود را با کمک‌های مردمی جبران کنیم. خوشبختانه با سرمایه گذاری مردم، بخشی از بنا‌های تاریخی ما که نیاز به مرمت داشت و به دلیل کمبود بودجه کارشان عقب افتاده بود، مرمت و احیا و با ایجاد اشتغال بدل به مناطق درآمدزایی برای مردم منطقه شد.

مونسان گفت: طرح تجاری سازی صنایع دستی از پایان سال ۹۶ آغاز شده و این طرح تا امروز ادامه دارد، در این طرح تلاش شد روی برندینگ و بسته بندی آن کار کنیم؛ سال گذشته ما ۲۸۱ میلیون دلار، صادرات صنایع دستی را از مبادی گمرکی تجربه کردیم، تخمین می‌زنیم که توریست خارجی هم ۴۰۰ میلیون دلار صادرات چمدانی انجام داده باشد، در مجموع بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار حجم صادرات صنایع دستی ما بوده و هدف‌گذاری مان در فاز اول تحقق یک میلیارد دلار در سال است تا در آینده به دو میلیارد دلار هم افزایش یابد.

برچسب ها: اخبار سیاسی ، گمرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار