نزدیک شدن کشتی جنگی آمریکا به جزایر مورد مناقشه در دریای جنوبی چین

یک کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا در راستای آنچه «عملیات ناوبری آزاد» نامیده می‌شود به جزایر مورد مناقشه در دریای جنوبی چین نزدیک شد.

نزدیک شدن کشتی جنگی آمریکا به جزایر مورد مناقشه در دریای جنوبی چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان نوشت: یک کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا در راستای آنچه «عملیات ناوبری آزاد» نامیده می‌شود میسر خود را در فاصله ۱۲ مایل دریایی دو جزیره مورد مناقشه در دریای جنوبی چین ادامه داده است.

بر اساس این گزارش، کشتی جنگی «یو اس اس واین‌ ای مِیِر» که مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده است امروز (پنجشنبه) مسیر خود را از فاصله ۱۲ مایل دریایی جزایر «فری کراس» و «میسچیف ریف» در دریای جنوبی چین ادامه داد تا از این طریق طبق قوانین بین‌المللی موقعیت خود را برای دسترسی به آبراه‌های مورد نظر حفظ کند.

فرمانده «رین موسن» سخنگوی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد: آمریکا هواپیماها، کشتی‌ها و عملیات خود را هر جا که قوانین بین‌المللی اجازه دهد به حرکت در می‌آورد.

یک مقام دفاعی آمریکا اظهار داشت در پی نزدیک شدن ناو آمریکایی به جزایر مورد مناقشه یک کشتی چینی اقدام به تعقیب آن کرده است. پیشتر چین از آمریکا خواسته بود از هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز در دریای جنوبی چین و نقض حاکمیت این کشور خودداری کند.

آمریکا مدت‌هاست که چین را به نصب تأسیسات نظامی در جزایر مصنوعی «فری کراس» و «میسچیف ریف» در دریای جنوبی چین متهم کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار