رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان:

سرعت وزش باد در زابل به ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید/ غلظت ذرات معلق ۸ برابر شد

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل دید افقی در این شهررا به ۳۲۰۰ متر کاهش داد.

سرعت وزش باد در زابل به ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت رسیدمحمود دیانتی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: وزش باد شدید غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به ۱۱۹۲ میکرو گرم بر مترمکعب معادل ۸ برابر حد مجاز رساند.

او با بیان این که همچنان وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه دارد، افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های عددی انتظار می‌رود روز سه شنبه به صورت موقت از شدت باد در شمال استان کاسته شود، اما مجدد روز چهارشنبه وزش باد شدید در این منطقه ادامه می‌یابد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش این باد‌ها سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در پنج شهرستان شمالی و با شدت کمتر در نوار شرقی و مرز غربی استان می‌شود.

او ادامه داد: در زهک از سایر شهر‌های شمال استان نیز وزش باد شدید سبب شد تا شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر به شدت ۳۵۰۰ متر کاهش یابد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار