نبیه بری: مقاومت تنها راه ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی است/ مخالف تحریم‌ها علیه ایران هستیم

رئیس مجلس لبنان مقاومت را تنها راه حل ایستادگی در برابر تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، نبیه بری، رئیس مجلس لبنان مقاومت را تنها راه حل ایستادگی در برابر تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی دانست و تأکید کرد ارتش، ملت و مقاومت معادله سه گانه‌ای است که از لبنان در مقابل این تجاوزگری‌ها محافظت می‌کند.

او همچنین در بخشی از سخنانش افزود: ما مخالف محاصره و تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در چهل و یک سال گذشته هستیم، این تحریم‌ها فقط به دلیل موضع اصولی ایران در دفاع از فلسطین علیه این کشور وضع شده است سایر مسائل بهانه است.

رئیس مجلس لبنان در مراسمی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر و دو تن از همراهان ایشان که در منطقه النبطیه در جنوب لبنان برگزار شد، گفت: مبارزه ما با اسرائیل مسیر همیشگی ماست و جنبش امل به این رژیم اجازه نمی‌دهد وجهه خود را بر علیه منافع ما بهبود بخشد. اسرائیل تلاش می‌کند حساب‌های خود را در منطقه از طریق لبنان تسویه کند. صرفا صدور بیانیه و محکوم کردن، تجاوزگری‌های اسرائیل را متوقف نمی‌کند بلکه نیرو‌های مقاومت تنها کسانی هستند که رمز این معادله را در اختیار دارند.

نبیه بری در ادامه به هواداران جنبش امل گفت: از شما می‌خواهیم که آمادگی مطلق داشته باشد تا به دشمن بفهمانید که هر وجب از خاک لبنان مقاوم است. ارتش، ملت و مقاومت معادله سه گانه‌ای است که از لبنان محافظت می‌کند و لبنانی‌ها را در مقابله با طمع ورزی‌های اسرائیل متحد می‌کند.

رئیس مجلس لبنان تصریح کرد: جامعه لبنان پس از کسب پیروزی‌های میدانی با چالش خطرناکی مواجه است و این چالش، تلاش دشمن برای ضربه زدن به جامعه لبنان از داخل است. در این راستا من خواهان شکل گیری مقاومت اجتماعی برای حفظ ارزش‌ها و جامعه لبنان هستم. ما باید برای اجرای آنچه اخیرا در کاخ ریاست جمهوری مورد توافق قرار گرفت، حالت فوق العاده اقتصادی اعلام کنیم. همچنین ما باید توافقنامه طائف را به طور کامل اجرا کنیم، چرا که اجرای این توافقنامه ما را در آستانه تشکیل دولت مدنی بدون جنبه‌های فرقه گرایانه و غیرواقعی قرار می‌دهد.

نبیه بری تأکید کرد: فلسطین مسئله محوری و اصلی ما باقی خواهد ماند و بر این اساس، معامله قرن با وجود همه تشویق ها، تهدید‌ها و وعده و وعید‌ها برای اجرای آن منجر به شکست خواهد بود.

او با اشاره به تحولات یمن افزود: زبان مذاکره در مورد یمن بسیار سودمندتر از جنگ بی فایده علیه این کشور و ملت آن است. این جنگ یمن را در معرض تقسیم قرار می‌دهد. من خواهان ایفای نقش عراق برای حل مسئله یمن هستم.

نبیه بری اظهار کرد: سوریه همچنان و با وجود کسب پیروزی‌های میدانی در معرض توطئه قرار دارد. آنچه در مورد ایجاد منطقه امن در مرز‌های شمالی سوریه و لبنان مطرح شده موضوعی است که به تحولات داخلی سوریه ارتباط دارد. ما در راستای آزادسازی کامل خاک سوریه و بازگشت همه فرزندان این کشور به وطن خود، همراه دولت سوریه هستیم.

نبیه بری در ادامه گفت: ما به تلاش خود برای روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر و دو تن از همراهان ایشان ادامه می‌دهیم و هدفی جز آزادی آن‌ها نداریم، این هدف مقدس ماست و ما به آن پایبندی کامل داریم. شایعاتی را هم که در این درباره منتشر می‌شود، نشنیده بگیرید، چرا که ما هیچ گونه سازشی با طرف لیبی مگر پس از روشن شدن این مسئله نداریم. ما از دولت لبنان می‌خواهیم تلاش‌های خود را برای تشویق مقام‌های لیبی به منظور همکاری جدی در خصوص روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر به کار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار