وزیر صنعت، معدن و تجارت:

تخصیص اعتبار برای ۵ کارخانه تولید لاستیک/ داخلی سازی اقلام وارداتی برای قطع وابستگی

رحمانی گفت: تامین اعتبار ۵ کارخانه تولید لاستیک سنگین از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به منظور رفع وابستگی به واردات، انجام می‌گیرد.

تخصیص اعتبار برای ۵ کارخانه تولید لاستیک/ داخلی سازی اقلام وارداتی برای قطع وابستگیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، رضا رحمانی در جلسه‌ای که برای حل و فصل مسایل و مشکلات یک شرکت تولید تایر برگزار شد، بیان کرد: تأمین لاستیک سنگین برای رفع وابستگی برای ما حائز اهمیت است و یکی از کار‌هایی که امسال واقعاً جدی گرفتیم و به هر طریق ممکنی پیگیری می‌کنیم، موضوع داخلی سازی اقلام وارداتی برای قطع وابستگی است.

او داخلی سازی و قطع وابستگی را از دستورات و فرامین مقام معظم رهبری دانست و افزود: ایشان فرمودند که رفع وابستگی بحثی فراتر از توجیه اقتصادی است و باید کشور از وابستگی بیرون بیاید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید در بیشتر رشته‌ها بیش از نیاز کشور است و باید صادرات شود، گفت:، اما در لاستیک سنگین از معدود مواردی است که وابسته هستیم و تا پارسال ۷۰ درصد به واردات این کالا وابستگی داشتیم.

رحمانی با اعلام اینکه شخضاً برای راه اندازی طرح‌های تولیدی در این زمینه پیگیر هستم، تصریح کرد: چند واحد تولیدی لاستیک سنگین را داریم پیگیری می‌کنیم. در زابل مشکلات یک واحد لاستیک را پیگیری و حل کردیم.


بیشتر بخوانید: تعهدات خودروسازان تا پایان سال به روز می شود/رصد مستمر قیمت کالاهای پرمصرف


او با اعلام اینکه برای تولیدات داخلی لاستیک سنگین، مشکل بازاریابی نخواهیم داشت، گفت: از منابع کشوری تبصره ۱۸ برای پنج کارخانه لاستیک سازی کشور اعتبار تخصیص می‌دهیم و تامین اعتبار این پنج کارخانه از محل تبصره ۱۸ برای ما دارای اولویت است و رفع وابستگی کشور به لاستیک سنگین یک اولویت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در مرحله بعدی بانک مرکزی باید نسبت به تامین اعتبارات لازم اقدام کند، تصریح کرد: مثل دوران دفاع مقدس در جنگ اقتصادی به وجود آمده پیروزیم.

رحمانی با اعلام اینکه کشور در حال صنعتی شدن است، گفت: حمل و نقل یکی از بازار‌های خوب آینده برای کشور در این مسیر است.

انتهای پیام/

کشور در حال صنعتی شدن است

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.