ارسال نوار قلب بیمار به صورت آنلاین به پزشک

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: برای نخستین بار در استان آمبولانس‌های فوریت‌های پزشکی پایگاه‌های شهری و جاده‌ای سنندج و مرکز موچش به دستگاه تله کار دیوگرام مجهز شدند.

ارسال نوار قلب بیمار به صورت آنلاین به پزشکبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مصطفی فرامرزی اظهار داشت: با استفاده از این سیستم می‌توان به صورت آنلاین اطلاعات نوار قلب بیمار را به پزشک متخصص قلب ارسال و در همان لحظه پزشک دستور درمانی و مشاوره مورد نیاز را به تکنسین حاضر بر بالین بیمار ارائه دهد.

وی افزود: دستگاه تله کاردیوگرام برای مانیتورینگ قلبی از راه دور کاربرد دارد و دارای قابلیت‌های زیادی از جمله اندازه گیری فشار خون، گرفتن نوار قلب و ضربان قلب است.

در این راستا ۱۷ دستگاه تله کاردیوگرام با صرف بیش از سه میلیارد ریال خریداری شده و در آمبولانس‌ها نصب شد.

مدیراورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: با نصب این دستگاه‌ها علاوه بر اینکه ارائه خدمات درمانی در زمان کوتاه تری انجام خواهد شد، شانس حفظ جان بیماران و مصدومان نیز افزایش پیدا می‌کند.

اورژانس ۱۱۵ کردستان دارای ۵۸ پایگاه شهری و جاده ای، ۲ پایگاه موتورلانس، یک پایگاه اورژانس هوایی و یک اتوبوس آمبولانس است.

انتهای پیام/ت

تجهیز آمبولانسهای سنندج با دستگاه تله کار دیوگرام 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.