استیلی: زودتر به تایلند برویم، بازیکنان مان ۵۰ روز از خانواده شان دور می‌شوند/ مربی ایرانی در تاشکند به تیم امید اضافه می‌شود/ ستاره نداریم، اما تیم هستیم

مدیر تیم ملی فوتبال امید ایران جزئیاتی از برنامه های آتی این تیم را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید استیلی درباره برگزاری سومین مرحله آماده سازی تیم ملی فوتبال امید ایران پیش از رقابت های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو بیان کرد: ابتدا درگذشت مهدی شادمانی را به جامعه ورزش و رسانه تسلیت می گویم و انشالله خدا به خانواده او صبر بدهد. ۲۷ بازیکن را به اردو دعوت کردیم که اکنون ۲۵ بازیکن در تمرین هستند. مهدی مهدیخانی به دلیل مشکلی که با باشگاه شهرخودرو دارد و می خواست با مدیرعامل این باشگاه صحبت کند از ما برای حضور نیافتن در تمرین اجازه گرفت‌. احتمال داشت یونس دلفی هم برای سفر به ایران از لحاظ خروجی اش دچار مشکل بشود و او هم برای بازی دوستانه با ازبکستان مستقیم از بلژیک به تاشکند می رود.

او ادامه داد: سایر بازیکنان مان شرایط خوبی دارند و تنها محمد محبی سرماخوردگی دارد. صبح و بعد از ظهر تمرین می کنیم و از فدراسیون فوتبال تشکر می کنیم که به دلیل پر بودن هتل المپیک، برای استقرار تیم امید هتل استقلال را هماهنگ کرد.

تمرینات نوبت عصرمان تا سه شنبه در زمین صدا و سیما برگزار می شود و سپس برای زیارت به مشهد می رویم

استیلی تصریح کرد: قرار است عصرها در زمین چمن سازمان صدا و سیما تمرین کنیم و با احمد شهریاری (معاون منابع مالی و امور انسانی این سازمان) هماهنگ کردیم. تا سه شنبه در تهران هستیم و چهارشنبه عازم مشهد می شویم. یک روز آنجا خواهیم بود تا بازیکنان ضمن زیارت حرم امام رضا (ع) پنج شنبه به تاشکند بروند.

استیلی: زودتر به تایلند برویم بازیکنان مان ۵۰ روز از خانواده شان دور می‌شوند/ مربی ایرانی در تاشکند به تیم امید اضافه می‌شود/ ستاره نداریم، اما تیم هستیم

فدراسیون فوتبال ازبکستان با تاخیر یک روزه بازی مان مخالفت کرد

او افزود: باید از رضا حدادیان تشکر کنم که برای سفر تاشکند به ما کمک کرد. پنج شنبه یک جلسه در این شهر تمرین می کنیم و جمعه اولین بازی مان برگزار می شود. البته درخواست ما برای تعویق یک روزه بازی مورد موافقت فدراسیون ازبکستان قرار نگرفت. ۱۹ شهریور هم بازی دوم مان با این تیم انجام می شود و پس از آن هم به تهران بازمی گردیم تا بازیکنان در اختیار باشگاه هایشان باشند.


بیشتر بخوانید: اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال امید اعلام شد


می خواهیم مهر ماه تورنمنت سه جانبه ای را در تهران برگزار کنیم

استیلی درباره سایر برنامه های تیم ملی امید اظهار داشت: درباره اردوی مهر پیشنهاداتی از اردن و امارات دریافت کرده ایم. طبق صحبت هایی که روز گذشته انجام دادیم قرار است ۲ تیم را به تهران بیاوریم و در فیفا دی مهر ماه تورنمنتی سه جانبه برگزار کنیم.

فدراسیون فوتبال در شرایط سخت اقتصادی برای تیم امید بازی های تدارکاتی برگزار می کند

او افزود: برای ماه های دیگرمان هم برنامه ریزی کرده ایم و قرار است بازی دوستانه انجام بدهیم. در این شرایط اقتصادی کمیته امور بین الملل فدراسیون فوتبال به ما برای برگزاری بازی های تدارکاتی کمک می کند. چهار مهر هم قرعه کشی مرحله نهایی انتخابی المپیک انجام می شود و مصمم هستم با وجود اینکه در سید چهار حضور داریم، انشالله شرایط خوبی فراهم شود. از باشگاه ها هم تشکر می کنم که بازیکنان خود را در اختیار ما قرار می دهند.

او ادامه داد: سعی کردیم تنها در روزهای فیفادی بازیکنان را در اختیار داشته باشیم. با سعید فتاحی هم هماهنگ کرده ایم تا بدانیم نیم فصل لیگ برتر چه زمانی به اتمام برسد تا پس از آن ۲۰ روز تا یک ماه بازیکنان برای تیم امید باشند و بتوانیم شرایط بدنی و تاکتیکی خوبی ایجاد کرده و در تایلند بازی های خوبی انجام بدهیم.

اگر به تورنمنت تایلند می‌رفتیم بازیکنان مان ۴۵ تا ۵۰ روز دور از خانواده بودند

مدیر تیم ملی امید درباره مخالفت فرهاد مجیدی با حضور زودهنگام این تیم به تایلند و درخواست او برای برگزاری اردوی نهایی در کمپ اسپایر قطر گفت: حدود ۲ ماه پیش فدراسیون تایلند برای شرکت در تورنمنتی که قرار است پیش از شروع بازی ها در این کشور برگزار شود دعوت کرد. اگر به این تورنمنت می رفتیم بازیکنان حدود ۴۵ تا ۵۰ روز دور از خانواده شان بودند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به آن مسابقات نرویم و اردویی را در قطر تشکیل بدهیم. منتظر قرعه کشی هستیم تا ببینیم با چه تیم هایی هم گروه می شویم. مهدی تاج با فدراسیون قطر هماهنگ کرده تا پیش از اعزام به تایلند، اردوی خوبی را در اسپایر برگزار کنیم و انشالله بتوانیم بازی دوستانه هم انجام بدهیم.

خیال مان از نورافکن و شکاری راحت شد

استیلی درباره مذاکره با باشگاه شارلوا بلژیک برای در اختیار گرفتن یونس دلفی در زمان برگزاری رقابت های انتخابی المپیک گفت: نامه هایی را برای این باشگاه ارسال کرده ایم. البته خوشبختانه امید نورافکن به ایران بازگشت و رضا شکاری هم به تراکتور آمد تا خیال مان از این ۲ بازیکن راحت بشود. اکنون یونس دلفی و اللهیار صیادمنش، بازیکنان لژیونرمان هستند.

برای در اختیار گرفتن صیادمنش از ارتباط های دنیزلی با فنرباغچه استفاده می کنیم

او افزود: قرار بود جمعه همزمان با برگزاری بازی تراکتور- پرسپولیس به تبریز رفته و با مصطفی دنیزلی صحبت کنم تا طبق ارتباط هایی که او در تیم فنرباغچه دارد بتوانیم از صیادمنش هم برای مسابقات انتخابی المپیکه ژانویه ۲۰۲۰ و در روزهای غیر فیفادی انجام می شود، استفاده کنیم. قرار است سفری هم به بلژیک انجام بدهیم تا شرایط استفاده از دلفی هم فراهم شود.

حضور مربی اسپانیایی در تیم امید منتفی است و یک مربی ایرانی در تاشکند به ما اضافه می شود

استیلی درباره بحث منتفی شدن حضور مربی اسپانیایی در کادرفنی تیم ملی امید، گفت: با توجه به اینکه فاصله اردوی هایمان کوتاه است و آمدن مربی خارجی در این زمان چندان نمی تواند به تیم امید کمک کند و فقط شاید در ۲۰ تا ۳۰ روز پایانی به کمک تیم مان بیاید، تصمیم گرفتیم در حال حاضر از مربی داخلی استفاده کنیم تا ببینیم تا اردوی آخر تیم امید شرایط به چه شکلی می شود. یک مربی جدید در تاشکند به تیم مان اضافه می شود.

استیلی: زودتر به تایلند برویم بازیکنان مان ۵۰ روز از خانواده شان دور می‌شوند/ مربی ایرانی در تاشکند به تیم امید اضافه می‌شود/ ستاره نداریم، اما تیم هستیم

ستاره نداریم، اما یک تیم هستیم

او درباره تحت فشار قرار داشتن کادرفنی تیم ملی امید برای صعود به المپیک بیان کرد:  تیم امید ۴۰ سال است به المپیک صعود نکرده و اکنون فشار زیادی روی ما است. باید برنامه ریزی بهتری انجام بدهیم. شاید ستاره در این تیم نباشد اما بازیکنان مان یک تیم هستند. مشکل اصلی مان در سال گذشته کم بازی کردن نفرات مان در لیگ برتر بود اما امسال بازیکنان مان شرایط بهتری داشته و بیشتر برای تیم هایشان بازی می کنند. انشالله بتوانیم به المپیک صعود کنیم و امیدواریم بازی های خوبی در تایلند انجام بدهیم.

او افزود: می خواهیم با برگزاری بازی های دوستانه نقاط ضعف و قوت مان را شناسایی کنیم. با وجود تمام فشارها مصمم بوده و طبق برنامه ریزی خوب مان جلو می رویم. هرچند فدراسیون فوتبال مشکلات ارزی دارد اما بازی های دوستانه خوبی انجام می دهیم و فدراسیون هم در این راه به ما کمک می کند. انشالله همه چیز برای صعود به المپیک مهیا شود.


بیشتر بخوانید: تیم ملی فوتبال امید ایران در سید ۴ انتخابی المپیک


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار