شجاعی: متاسفانه چند تیم لیگ بسکتبال بانوان منحل شده است/ تلاش می‌کنیم لیگ را با ۱۲ تیم برگزار کنیم

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: ۸ تیم برای رقابت‌های لیگ بسکتبال بانوان اعلام آمادگی کردند.

شجاعی:متاسفانه چند تیم منحل شده اند/ تلاش می‌کنیم لیگ را با ۱۲ تیم برگزار کنیمفریده شجاعی نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان و درپاسخ به سوالی مبنی بر اعتراضاتی که عنوان شده از طرف ایران در رابطه با بازی‌های غرب آسیا صورت گرفته است گفت: ما پیش از آغاز مسابقات به حضور بازیکنان آمریکایی در تیم سوریه اعتراض داشتیم که حل شد، سوری ها می‌خواستند بازیکن آمریکایی شان را در تیمشان جای دهند به همین دلیل در جلسه تلاش کردند که این مسابقات را دوستانه جلوه داده و از بازیکن آمریکایی شان استفاده کنند، البته هدف اصلی این بود که با این کار سطح بازی‌ها را بالا ببرند.

او افزود: اردنی‌ها و لبنانی‌ها هر کدام بازیکن آمریکایی داشتند، اما ایران زیر بار نرفت و سرانجام بازیکنان آمریکایی آن‌ها هم در این مسابقات حاضر نشدند. این اعتراضی بود که قبل از بازی‌ها انجام دادیم.

ممکن است داوری در هر بازی مشکل داشته باشد 

شجاعی ادامه داد: پس از این مسابقات بازیکنان ما درباره داوری‌ها اعتراضی داشتند، اما بالاخره داوری است و نمی‌توان جزو اعتراضات قطعی قرار داد و مورد پیگری نیست به هر صورت ممکن است داوری در هر بازی مشکل داشته باشد، اما مقابل سوریه واقعا کار کمی مشکل بود. به هر صورت این مسئله به راحتی قابل اثبات نیست و نمی‌توان بازی را پس گرفت.  

او درباره جلسه فنی تیم ملی گفت:  باید جلسه‌ای برگزار کنیم و دلایل باختمان را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم چه اتفاقی افتاد که بازی برده را واگذار کردیم.  


بیشتر بخوانید: بانوان بسکتبالیست ایران تاریخ ساز شدند


متاسفانه چند تیم لیگ برتری منحل شده اند 

نایب رئیس بانوان بسکتبال کشورمان در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره مسابقات لیگ هم عنوان داشت: متاسفانه چند تیم منحل شده اند، ولی هنوز این مسئله را قطعی اعلام نکرده اند، روز گذشته جلسه هماهنگی لیگ برگزار شد و ۸ تیم برای این رقابت‌ها اعلام آمادگی کردند در حالی که سال گذشته ۱۲ تیم بودند.  

او افزود: به تیم هایی تیم‌هایی که سقوط کرده بودند و یا در دسته اول سوم و چهارم شده اند نامه می‌زنیم که اعلام آمادگی کنند، خوشبختانه تیم‌ها به این کار تمایل دارند، تلاش می‌کنیم تعداد تیم‌ها را به ۱۲ برسانیم. به طور مثال تیمی که سال قبل به دسته اول سقوط کرده است اگر تیمی مانند دانشگاه آزاد منحل شود می‌تواند جایگزین آن شود.

او در پایان و در پاسیخ به این سوال که تیم‌ها تا چه زمانی فرصت اعلام آمادگی دارند بیان داشت: برای ابتدای مهر جلسه قرعه کشی گذاشتیم و تیم‌ها باید تا آن زمان اعلام آمادگی نهایی شان را داشته باشند.  


بیشتر بخوانید: طیاری: فدراسیون بسکتبال باید از نظرات و تجربیات پیشکسوتان استفاده کند


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار