رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

کشور نیازمند آرایش دفاعی جدی در فضای سایبری است/ اعلام جنگ علنی آمریکا در فضای سایبری

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت:کشور نیازمند یک آرایش دفاعی جدی در فضای سایبری برای مقابله با اقدامات تهدید آمیز آمریکا است.

کشور نیازمند  آرایش دفاعی جدی در فضای سایبری / اعلام جنگ علنی آمریکا در فضای سایبریسردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در شورای پدافند غیرعامل استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان  ، با اشاره به اعلام جنگ علنی آمریکا در فضای سایبری علیه جمهوری اسلامی ایران، افزود: دشمن از تمام ظرفیت‌های ضد امنیتی، علیه کشور استفاده کرده ، اما کاری از پیش نبرده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: میزان وابستگی آمریکایی‌ها به فضای سایبری بیش از ایران است و اولویت کشور، ایجاد یک سپر پدافندی در حوزه زیرساخت‌های سایبری است.

سردار غلامرضا جلالی افزود: ضرب شست نیرو‌های نظامی ایران در انهدام پهپاد جاسوسی آمریکایی نشانگر بخشی از قدرت واقعی بازدارندگی ایران است.


بیشتر بخوانید:برگزاری همایش پدافند غیر عامل در بندرعباس


او افزود: دشمن از شبکه‌های اجتماعی برای مدیریت فضای روانی کشور و ایجاد نارضایتی اقتصادی بهره می‌برد که باید برای آن چاره‌ای عاجل اندیشید.

رئیس سازمان پدافند عامل کشور گفت: شناسایی تهدیدات مهم‌ترین نکته در تهیه و تدوین الگو‌های پدافند غیرعامل است.

سردار غلامرضا جلالی افزود: در شرایط کنونی، موضوع پدافند غیرعامل از حساسیت بیشتری برخوردار است و بیش از پیش باید مورد توجه قرار گرفته شود.

پدافند غیرعامل یک مسئله مستمر و دائمی است

فریدون همتی، استاندار هرمزگان هم در نشست شورای پدافند غیرعامل استان گفت: قدرت پیشگیری و مقابله با تهدیدات و مدیریت بحران، یک ضرورت است که می‌تواند هزینه‌های اجتماعی را کاهش دهد.

او پدافند غیرعامل را یک مسئله مستمر و دائمی دانست و افزود: مسئولان باید همیشه پدافند غیرعامل را به عنوان یک الزام در نظر داشته باشند.

استاندار هرمزگان گفت: استان هرمزگان یک استان استراتژیک است که باید در هر شرایطی بهترین کارکرد خود را داشته باشد، چون دارایی‌های حیاتی کشور را در خود جای داده است و باید از آن‌ها به بهترین شیوه حفاظت کند.

محمد آشوری تازیانی نماینده مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با اشاره به نهادینه شدن نقش پدافندغیرعامل در کشور گفت: ایران امروز در معرض تهدیدات همیشگی دشمن است و هرمزگان با توجه به جایگاه و اهمیت استراتژیک خود بیش از سایر مناطق باید الزامات پدافند غیرعامل را رعایت کند.

وی با بیان اینکه هنر این است که توان تبدیل تهدید به فرصت را داشته باشیم، افزود: در حوزه پیشگیری باید جدی‌تر کار کنیم چرا که هزینه پیشگیری بسیار کمتر از درمان و اقدام است.

محمد زینلی تختی مدیر کل پدافند غیر عامل هرمزگان در این جلسه گفت: بهبود شرایط موجود، توسعه پایداری و خوداتکایی استان در زمان بحران ناشی از جنگ، صیانت از سرمایه انسانی و زیر ساخت‌ها در زمان خطر از مزایا و چشم انداز تهیه طرح جامع پدافند غیر عامل در استان است.

او افزود: توجه به پدافند غیر عامل باعث کاهش آسیب پذیری و ایمن سازی کشور در برابر تهاجم دشمنان می‌شود.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری هرمزگان گفت:برگزاری دوره‌های آموزشی، افزایش تاب آوری شهرها، حراست و حفاظت از تاسیسات باید در دستور کار کمیته‌های پدافند غیر عامل استان باشد.

در پایان شورای پدافند غیرعامل استان هرمزگان، حکم فرمانده ارشد پدافند غیرعامل پالایشگاه‌های نفت بندرعباس و ستاره خلیج فارس که از سوی استاندار هرمزگان و رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور امضا شده است، به مهندس نامور مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس اعطا شد.


انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.