تامین سلامت زائران اربعین حسینی نیازمند یک عزم همگانی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود در راهپیمایی عظیم اربعین بیش از یک میلیون نفر از مرز خسروی عازم کربلا شوند که تامین سلامت این حجم گسترده از مردم نیازمند یک عزم همگانی است.

تامین سلامت زائران اربعین حسینی نیازمند یک عزم همگانی استبه گزارش  خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود در راهپیمایی عظیم اربعین بیش از یک میلیون نفر از مرز خسروی عازم کربلا شوند که تامین سلامت این حجم گسترده از مردم نیازمند یک عزم همگانی است.

 او در نشست هماهنگی و برنامه ریزی پشتیبانی اربعین حسینی افزود: پیش بینی و برآورد تعداد نیروهای درمانی، بهداشتی و اورژانس، وضعیت اسکان، تغذیه و استقرار در دستور کار این نشست قرار داشت.

مرادی بیان کرد: اعضای هیات علمی دانشگاه، پزشکان، رزیدنت ها، اینترن ها، داروسازان، دندانپزشکان، پرستاران به صورت داوطلب در این کار بزرگ دانشگاه را یاری کنند.
مدرسی رییس مرکز فوریت های پزشکی استان کرمانشاه گفت : از اول مهر ماهEOC(مرکز هدایت عملیات) و دیسپچ در قصر شیرین مستقر می شود.

او بیان کرد: از ۲۰ مهر تا سوم آبان ماه صد درصد توان عملیاتی ناوگان پیش بیمارستانی در طول مسیر استقرار می یابند.

روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اخذمجوز پذیرش بیماران بین‌المللی توسط سه بیمارستان استان گفت:️ خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده مراکز آموزشی درمانی، امام رضا(ع)، امام علی (ع)، امام خمینی(ره) موفق به اخذ گواهینامه یکساله پذیرش بیماران بین الملل از اداره گردشگری سلامت وزارت متبوع شدند.

ا️و گفت: امیدواریم با استمرار در ارائه خدمات درمانی با کیفیت بتوانیم گامی موثر در راستای توسعه استان برداریم.

انتهای پیام/ز

 

بازگشایی  مرز خسروی برای تردد زوار اربعین 

برچسب ها: علوم پزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار