تلاش برای احداث بازارچه بزرگ صنایع دستی در شهرستان کرمانشاه

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کرمانشاه از تلاش برای احداث بازارچه بزرگ صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فهیمه روشن رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کرمانشاه از اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار برای احداث بازارچه بزرگ صنایع دستی در کرمانشاه خبر داد و گفت : هر چند اعتبار ساخت بازارچه اختصاص یافته، اما شهرداری هنوز زمینی برای اجرای این پروژه به ما نداده است.

او گفت : در حال رایزنی با شهرداری هستیم تا زمین مناسبی را در بخش قابل دسترسی از شهر در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم این پروژه را وارد مرحله اجرایی کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی کرمانشاه درخصوص ضرورت‌های راه اندازی بازارچه جدید صنایع دستی در شهر کرمانشاه گفت: باتوجه به آمار بالای هنرمندان صنعتگری که در این شهر داریم، نیاز بود تا در کنار دو بازارچه کنونی دبیراعظم و پارک شاهد، بازارچه دیگری را برای فروش محصولات آن‌ها داشته باشیم.

او صنایع دستی را یکی از مصادیق مهم اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: ارزآوری بالا، استفاده از مواد اولیه تولید داخل، اشتغالزایی مناسب و... صنایع دستی باعث شده تا در سال‌های اخیر این هنر‌های دست ساز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

روشن افزود: در سالی هم که به عنوان رونق تولید نام گرفته، درتلاشیم تا زمینه گسترش فعالیت هنرمندان صنایع دستی استان را با ایجاد فضا‌هایی برای بازار فروش آن‌ها که از مشکلات اصلی این قشر است، فراهم کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

اختصاص اعتبار ساخت بازارچه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهراب
۲۰:۴۶ ۱۹ تير ۱۴۰۲
به نظر من زمین بازارچه پردیس مناسب میباشد
آخرین اخبار