مدیر پژوهش و مسئول راهبردی جایزه مصطفی مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت نخبگان مسلمان در نشر علم

زمانیان با اشاره به اهمیت تعامل میان دانشمندان جهان اسلام گفت: قصد داریم تا از ظرفیت نخبگان مسلمان در نشر علم بیشتر استفاده کنیم.

زمانیانبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی زمانیان مدیر پژوهش و مسئول راهبردی ششمین دوره برنامه تبادل علم و فناوری در اولین نشست کمیته راهبردی این دوره که امروز برگزار شد، اظهار کرد: ششمین دوره استپ در آبان ماه در ایران برگزار می‌شود؛ پیشرفت این اتفاق مهم نیاز به عزمی ملی دارد؛ باید حوزه‌های اولویت دار شناخته شوند پس در همین راستا شورایی با نظر دبیرخانه جایزه مصطفی تشکیل شده است.

او ادامه داد: اساتید برجسته داخلی در این رویداد وجود دارند و مجموع دانشمندان حاضر به ۸۵ نفر می‌رسد که از ۳۱ کشور دنیا در این رویداد همکاری دارند.

زمانیان گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان مسلمان در نشر علم بسیار برای ما مهم است؛ باید نخبگان را شناسایی و از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کنیم؛ با برگزاری این جشنواره در ایران به دنبال ایجاد ظرفیتی پایدار برای همکاری با دانشمندان جهان اسلام هستیم.

رایزنی برای آشنایی بیشتر دانشمندان جهان اسلام با جایزه مصطفی

در ادامه مراسم سعید سهراب پور دبیر ششمین نشست استپ گفت: این سومین دوره‌ای است که جشنواره جایزه مصطفی در ایران برگزار می‌شود؛ نشست‌های استپ از جمله برنامه‌های مهمی است که همزمان با این جشنواره برگزار می‌شود؛ این استپ‌ها در سایر کشور‌ها هم برگزار شده و امسال ششمین دوره آن همراه با اهدای جایزه مصطفی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: برای برگزاری این جشنواره و استپ‌ها از چند دانشگاه مطرح کشور کمک گرفتیم؛ در دو ماه باقی مانده باید تلاش کنیم و با همکاری کمیته‌ها پنل‌های این برنامه را مشخص کنیم؛ باید در کنار این رویداد موضوع استپ را با قوت ادامه دهیم تا استپ ششم موفق‌تر از ۵ رویداد گذشته باشد و سطح مناسب این جشنواره حفظ شود؛ تلاش می‌کنیم که دانشمندان کشور‌های اسلامی اطلاعات بیشتری از فعالیت‌های خود داشته باشند.


بیشتر بخوانید: اعلام حمایت دانشمندان ایرانی برتر جهان در حوزه علوم پزشکی از بیانیه گام دوم انقلاب


اجماع سازی بین نخبگان جهان اسلام

در ادامه مراسم محمدمهدی جعفری دبیر اجرایی ششمین دوره استپ گفت: استپ برنامه‌ای با هدف بسترسازی و شکل گیری تعاملات علم و فناوری جهان اسلام است؛ برای تحقق این هدف ۳ بخش را در استپ در نظر گرفته‌ایم؛ این اهداف ایجاد و هدایت بستر‌های به اشتراک گذاری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جهان اسلام در عرصه علم و فناوری، اجتماع سازی بین نخبگان جهان اسلام در راستای اهداف و بسترسازی برای شکل گیری ارتباطات موثر بین نخبگان و دانشمندان است.

دبیر اجرایی ششمین دوره استپ گفت: مخاطبان استپ، دانشمندان جهان اسلام و دانشگاه‌ها مراکز آموزشی و رسانه‌های علم و فناوری و نهاد‌های پشتیبان هستند.

او گفت: تا به امروز دو دوره استپ با حضور بیش از ۱۵۰ دانشمند برجسته از ۲۷ کشور دنیا در ایران برگزار شده است که به امضای تفاهم نامه‌های همکاری بین دانشگاه‌ها و ایجاد همکاری‌های مشترک متعدد منجر شد؛ شکل‌گیری ۹ کارگروه تخصصی با مشارکت فعالان علم و فناوری و تشکیل شبکه آزمایشگاهی جهان اسلام از دیگر دستاورد‌های ۵ دوره گذشته استپ‌هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار