کرزی: دست های بیگانه برای افروختن آتش جنگ و ادامه خونریزی در افغانستان تلاش می کنند

رئیس جمهور سابق افغانستان تاکید کرده است که دست های بیگانه برای افروختن آتش جنگ و ادامه خونریزی در افغانستان تلاش می کنند.

کرزی: دست های بیگانه برای افروختن آتش جنگ و ادامه خونریزی در افغانستان تلاش می کنندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان در بیانیه ای حمله اخیر طالبان به قندوز را محکوم کرده و به قربانیان این حمله تسلیت گفته است.

در بیانیه کرزی که امروز (دوشنبه 11 سنبله/ شهریور) منتشر شده آمده است: «متاسفانه یکبار دیگر مردم شریف کندز از اثر جنگ که بوقوع پیوست متقبل خسارات جانی و مالی گردیدند. در حالی که مذاکرات صلح به مراحل حساس خود رسیده است و مردم افغانستان بی صبرانه چشم به راه ختم جنگ و خونریزی و برقراری صلح در کشور اند، دست های بیگانه در تلاش برافروخته نگهداشتن آتش جنگ و ادامه خونریزی در کشور ماست تا از این راه به اهداف شوم شان نایل آیند. »

وی از طرف درگیر خواست تا به خونریزی پایان دهند و روی مذاکرات صلح متمرکز شوند.

حامد کرزی با بیان اینکه گفتگویی که در آن افغانها حضور نداشته باشند به نتیجه نمی‌رسد و پایدار نمی‌ماند افزوده است: در 18 سال گذشته گفتار آمریکا نسبت به عمل آنها همیشه فرق داشته است.

گفتنی است که وزارت امور داخله/ کشور افغانستان روز یکشنبه در بیانیه ای تایید کرده بود که دستکم 20 عضو نیروهای امنیتی و 5 غیر نظامی در حمله طالبان به شهر قندوز کشته و 58 نفر دیگر از جمله نیروهای امنیتی در این درگیری‌ها زخمی شده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار