از پشت پرده تاخیر در رسیدگی به پرونده های قصور پزشکی تا تعیین تکلیف استخدام استادان + فیلم

در بسته خبری نسخه این هفته با تعدادی از مسئولان در مورد دغدغه‌های مردم گفت‌وگو داشتیم.

از پشت پرده تاخیر در رسیدگی به پرونده های قصور پزشکی تابه گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، «نسخه» عنوان بسته‌ای خبری است که دوشنبه‌ها در مجله خبری ساعت ۱۹ از شبکه یک روی آنتن می‌رود و پیگیر مشکلات مردم در حوزه علم و سلامت است.

تاخیر در رسیدگی به پرونده های قصور پزشکی

افزایش شکایت‌های پزشکی و محکومیت پزشکان به ۴۰ درصد رسید؛ آماری که نشان می‌دهند که سر سازمان نظام پزشکی خیلی شلوغ است.

ظفر قندی رئیس سازمان نظام پزشکی درباره موضوع تاخیر در روند شکایت‌های قصور پزشکی اظهار کرد: رسیدگی به قصور پزشکی کار بسیار پیچیده و فنی است و زمان بیشتری برای رسیدگی را می‌طلبد و ما با قوی‌ترین و با تجربه‌ترین تیم‌های پزشکی تک تک پرونده‌ها را بررسی می‌کنیم.

ورود قانونی داروهای غیرقانونی به داروخانه‌ها

آیا شما هم معتقدید بلند بودن قد رویای گروهی از جوانان است؟ یا شاید شما هم از آن دسته افراد هستید که در رویای بلند قد شدن هزاران روش درمانی را در پیش گرفته و فریب بسیاری از تبلیغات شبکه های ماهواره ای را خورده اید، اما با وجود غیرمجازبودن این داروها، این بار فروش داروهای افزایش قد در داروخانه ها وعطاری ها سطح شهر به چشم می خورد که جای نگران کننده است.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درباره فروش دارو‌های افزایش قد در عطاری‌ها و داروخانه‌ها بیان کرد: به غیر از برخی بیماری‌های خاص اکثر دارو‌هایی که به عنوان افزایش رشد قد در داروخانه‌ها و عطاری‌ها به فروش می‌رسد غیر قانونی، غیر مجاز و غیر موثر است.

او افزود: مردم فریب تبلیغات اینگونه دارو‌ها را نخورند و پول خود را صرف خرید این دارو‌های بی اثر نکنند.


بیشتر بخوانید: دانش آموزان لرستانی که امسال به مدرسه نمی‌روند/ بر پا ماندن بستر مرگ در دانشگاه علوم و تحقیقات +فیلم


تعیین تکلیف وضعیت استخدامی‌۵ هزار استاد پیام نور

کارکنان دانشگاه پیام نور خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی‌شان شدند که وقتی بررسی کردیم متوجه شدیم که تعداد این افراد ۵ هزار نفر است  و را با رئیس دانشگاه پیام نور درباره این موضوع صحبت کردیم.

زمانی رئیس دانشگاه پیام نور در مورد وضعیت استخدامی کارکنان این دانشگاه گفت: طرح ساماندهی نیرو‌های قراردادی به پیمانی در مجلس مطرح شده است.

او افزود: در کمیسیون اجتماعی مجلس رای لازم گرفته شده و اکنون در دستور صحن علنی است که امیدواریم چنانچه در صحن علنی رای بیاورد؛ این آمادگی را داریم که بلافاصله شرایط لازم را برای پیمانی کردن نیروهایمان فراهم کنیم.

زمانی اظهار کرد: امیدواریم تا پایان مجلس یازدهم این طرح به تصویب مجلس برسد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار