وقتی تنظیمات چرخش زبان «BBC» با روند کاری رئیس قوه قضائیه به هم می‌ریزد

ظاهرا کارنامه درخشان حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی موجب چرخش زبان کارکنان «BBC» بر خلاف جهت سیاست‌های این شبکه شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   شبکه دولتی انگلیس نسبت به جدی بودن قوه قضائیه در پاکسازی مدیران مفسد و متخلف ابراز نگرانی کرد و روند مبارزه با مدیران مفسد را جدی ارزیابی کرد.

روایت بی‌بی‌سی از مأموریت سید ابراهیم رئیسی


بیشتربخوانید: وقتی بی بی سی هم به مبارزه جدی قوه قضائیه با فساد اعتراف می‌کند! +فیلم


وب‌سایت بی‌بی‌سی در یادداشتی با عنوان «ابراهیم رئیسی و ماموریت جدید؛ پاکسازی نظام؟» و با اشاره به احضار و بازداشت برخی مدیران و افراد با نفوذ متخلف در دستگاه اجرایی و قوه قضائیه و مجلس می‌نویسد: یک‌سال پس از آغاز دادگاه‌های ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی، داستان مبارزه با فساد در جمهوری اسلامی وارد فصل تازه‌ای شده است. رویداد‌های بزرگ و تحولات بعضاً بی‌سابقه ماه‌های اخیر کاملاً گویاست: کانون مبارزه با فساد از «واسطه‌ها و دلالان غیر دولتی» به «تکنوکرات‌های حکومتی» تغییر یافته و دور بی‌سابقه‌ای از بازداشت مدیران اجرایی کلید خورده که فعلاً تا سطح «عبدالله پوری‌حسینی» رئیس سازمان خصوصی‌سازی و «هاشم یکه‌زارع» مدیر عامل ایران خودرو پیش رفته است. در حوزه مدیریت شهری موجی از برخورد با شهرداران و اعضای شورا‌های شهر به راه افتاده که از زمان پرونده غلامحسین کرباسچی در سال ۱۳۷۶ تاکنون سابقه نداشته است. بازداشت چهره‌هایی مثل «حسن رعیت» یا «اکبر طبری» این پیام را فرستاده که دور تازه مبارزه با مفاسد اقتصادی خط قرمز ندارد.

بی‌بی‌سی با اشاره به «بازداشت غیرمنتظره دو نماینده مجلس در پرونده سایپا و فشار‌های سنگین دادسرا‌ها و سازمان بازرسی کل کشور بر برخی مدیران دولتی» می‌افزاید: تفاسیر رایج رسانه‌ای از تحولات اخیر عمدتاً تکرار تحلیل‌های قدیمی و متاثر از نگاه کهنه آنان به معادلات و رقابت‌های سیاسی است. با این حال نگاهی به کلیت صحنه نشان می‌دهد تحولات سیاسی اخیر به مراتب فراتر از رقابت‌های سیاسی یا حتی مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

یک نشانه بزرگ در این زمینه، همکاری دو نهاد موازی اطلاعاتی در بازداشت‌های اخیر است که ثابت می‌کند این بازداشت‌های گسترده در سطحی بالاتر از ابراهیم رئیسی برنامه‌ریزی شده، به‌گونه‌ای که اغلب شهرداران و اعضای شورا‌های شهر بازداشت شده توسط وزارت اطلاعات و اغلب مدیران توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده‌اند.

یک نشانه دیگر درباره تحولات اخیر، اظهارات صریح «پرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان است که به روشنی «بگیر و ببندهای» قوه قضاییه را ناشی از برنامه راهبردی جمهوری اسلامی و سیاست‌های نظام می‌داند. فتاح در این سخنرانی که ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ در دانشگاه فردوسی مشهد انجام شد، خطاب به حضار می‌گوید: «از بگیر و ببند‌ها نگران نشوید و نهراسید... انقلاب اسلامی در حال یک تغییر درونی است و پیاده شدن عده‌ای از آن قطار طبیعی و ناگزیر است، حتی ممکن است برخی جا‌ها انقلاب زخم بردارد، اما برای شفابخشی و اعتلای انقلاب لازم است».

بی‌بی‌سی در عین‌حال تلاش کرده روند مبارزه با فساد را به پاکسازی سیاسی در سطوح بالای نظام نسبت دهد و در عین حال فساد برخی مدیران متخلف را فراگیر نشان دهد.

منبع: کیهان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
خدارو شکر که این بزگوار نشان داد که هنوز هم در بین مسئولین قدرتمند ، افراد پاک و درستکاری هم هستند که دغدغه شان سر و سامان دادن به اوضاع مملکت و گوش سپردن به اوامر رهبر است
خدا امثال این آقای دلسوز را برای مردم ما بیشتر کند
خدا حفظتان کند
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۸:۱۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
خدا پشت و پناهت که زحمت های شهدا و امام شهدا داشت به خطر می افتاد تورو خدا یه حرکتی هم برای بی حجابی و لباس های نا جور جامعه بردارید که زیبنده جامعه اسلامی نیست
Germany
ف م
۲۲:۵۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
خدا قوت آقا سید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
دمت گرم رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۲۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
لطفا خودرسازان را فراموش نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
مردم ایران با جان و دل از قوه قضاییه مقتدر و عادل حمایت میکنن! همچنین از اصلاح شیوه مدیریت اجرایی که مبتنی بر سرمایه‌های بی نظیر مادی و معنوی و انسانی داخلی باشه استقبال میکنن! کشور ما در کل دنیا بلحاظ مجموع سرمایه‌های انسانی نخبه و معادن و ذخایر خدادادی و موقعیت جغرافیایی بی نظیره! نمونش در هیچ کجا نیست! بنابراین براحتی با یک اصلاح ساختاری و شیوه مدیریتی میتونه نه تنها خودشو بلکه کل خاورمیانه رو رزق بده!!! انشاالله خدا به این حرکت قوه قضاییه برکت بده و رییس قوه رو تایید کنه و سلامت بداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
عشق است سید،یه نعمت بزرگ خیلی وقت بود یه مسولی که دلمون باهاش باشه در راس امورات ندیده بودم دلتنگ بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
درود بر رئيسی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۲۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
خداییش حال دلمون خوب شده از وقتی سید بزرگوار اومدن کرسی قضاوت. بنده قبل از ریاست قوه پای فرمایشاتشون در مسجد دانشگاه نشستم و بسیار بیان رسا و کلامی خوش و در عین حال قاطع و فروتن صحبت میکنند. خداوند سایه شونو بر سر این ملت مستدام بداره. همگی بگین الهی آمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
داداش فدایی داری بخدا
خدا حفظت کنه سید
آخرین اخبار