هویت جعلی لباس های ایرانی با برچسب های خارجی

نایب رئیس اتاق اصناف کشور از جعل برچسب خارجی روی محصولات باکیفیت ایرانی از جمله لباس و کیف و کفش خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، جلال‌الدین محمد شکریه نایب رئیس اتاق اصناف کشور، حمایت از تولیدات داخلی را ضامن توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار در کشور دانست و اظهار داشت: با تولیدکنندگان لباس و کیف و کفشی که اتفاقاً تولیدات بسیار باکیفیتی نیز دارند، اما به دلایلی اقدام به جعل لوگوی خارجی بر روی محصولات خود می‌کنند برخورد می‌شود.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور تکیه بر اقتصاد درون‌زا و حمایت از تولیدات داخلی را از مؤلفه‌های شعار رونق تولید و راهبرد اقتصاد مقاومتی خواند و عنوان کرد: از عمده‌ترین دلایل نصب برچسب خارجی روی محصولات باکیفیت ایرانی جذب مشتری است، زیرا ذائقه بازار هنوز روی محصولاتی با برند‌های خارجی گرایش دارد.

شکریه فرهنگ‌سازی در جامعه برای خرید محصولات ایرانی و زمینه‌سازی جهت رونق تولیدات داخلی را دو موضوع به هم پیوسته دانست و تصریح کرد: تولیدات ما در زمینه لباس، کیف، کفش و محصولاتی نظیر این از حیث کیفیت رشد بسیار بالایی داشته است و امیدواریم تولیدکنندگان همچنان همین روند را ادامه دهند.

او با بیان اینکه در بسیاری از مواقع مشتریان با دیدن لوگو‌های خارجی اقدام به خرید یک محصول می‌کنند ابراز داشت: کیفیتی که تولیدکنندگان کیف، کفش و پوشاک داخلی به مشتریان خود عرضه می‌کنند قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است، اما تنها به دلیل جانمانده از قافله فروش، محصولات خود را با لوگوی خارجی به مردم عرضه می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف گیلان بازخورد اصلاح روند بازار و جلوگیری از نصب برچسب‌های خارجی روی محصولات تولیدی را بدون فرهنگ‌سازی در جامعه برای خرید محصولات داخلی بی‌نتیجه اعلام کرد و گفت: عرضه محصولات باکیفیت داخلی و اقبال مردم به خرید آن‌ها زنجیره‌ای به هم پیوسته است که باید همزمان برای تحقق هر دوی آن‌ها تلاش کرد.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور با اشاره به اینکه لوگو‌های جعل شده روی محصولاتی نظیر لباس و کیف و کفش حتی برای بازاریان نیز قابل تشخیص نیست ابراز داشت: اگر مردم از کالای ایرانی به خوبی حمایت کنند دیگر شاهد اینگونه اتفاقات تلخ نیستیم و محصول باکیفیت ایرانی با هویتی کاملاً ایرانی به مشتریان عرضه می‌شود.

شکریه خرید‌های مهرماه و عرضه انواع لوازم‌التحریر، نوشت‌افزار و کیف و کفش برای دانش‌آموزان را نیز در روز‌های منتهی به آغاز بازگشایی مدارس مورد توجه قرار داد و گفت: از تمام عمده‌فروشان و خرده‌فروشان این طیف از محصولات تقاضا دارم برای حمایت از اقشار ضعیف نرخ سود خود را پایین‌تر از نرخ‌های اعلام شده در نظر بگیرند.

او با تأکید بر اینکه طبق اصول پذیرفته شده بازار سود کمتر یقیناً فروش بیشتری را نیز برای فروشندگان به همراه دارد خاطرنشان کرد: اگر خرده فروشان و عمده فروشان ما این اصل بسیار مهم را رعایت کنند نه تنها در مجموع به نفع آنان خواهد شد بلکه از این رهگذر قدرت خرید مردم نیز افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

رئیس اتاق اصناف گیلان تعامل بین فروشندگان و مشتریان به ویژه در ایام ماه مهر و بازگشایی مدارس برای عرضه و خرید مایحتاج دانش‌آموزان را خواستار شد و عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه‌هایی با هدف عرضه لوازم‌التحریر، نوشت‌افزار، کیف و کفش و روپوش مدارس در دستور کار اتاق‌های اصناف استان‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/پ

خرید‌های مهرماه و عرضه انواع لوازم‌التحریر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.