دانستنی‌های حقوقی؛

شرایط طلاق غیابی چیست؟

یک وکیل پایه یک دادگستری درباره چگونگی طلاق غیابی و شرایط آن توضیحاتی داد.

شرایط طلاق غیابی چیست؟به گزارش خبرنگار  حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، طلاق همواره در اسناد ازدواج به نام و حق زوج است البته اگر شوهر بخواهد می‌تواند این حق را به همسر خود واگذار کند.

در دعاوی طلاق، گواهی عدم سازش برای هر یک از زوجین صادر می‌شود و آن‌ها باید در مدت چند هفته یا گاهی  چند ماه روند طلاق خود را بگذرانند، اما برخی اوقات طلاق به صورت غیابی انجام می‌شود.

برای آگاهی از شرایط طلاق غیابی با امین گلریز وکیل پایه یک دادگستری به گفت‌وگو پرداختیم.


بیشتر بخوانید: جعل اسم و شغل در قرارداد‌ها چه مجازاتی دارد؟


گلریز وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره چگونگی  شرایط اخذ طلاق غیابی اظهار کرد: در شرایط طلاق غیابی ابتدا هر یک از طرفین باید دادخواست طلاق را به دادگاه ارائه دهند.

او ادامه داد: اگر زوجه بخواهد به صورت غیابی طلاق بگیرد یا باید این حق به او واگذار شده باشد یا باید شرایط عسر و حرج را در دعوای خود بیاورد و آن را به اثبات برساند.

شرایط طلاق غیابی چیست؟

گلریز با بیان اینکه طلاق غیابی شرایط مخصوص به خود را دارد، اظهار کرد: برای طلاق غیابی هر یک از طرفین خوانده باید از محل زندگی خود خارج شده و خانه را ترک کرده باشد.

او بیان کرد: برای مثال اگر زوج یا زوجه از خانه خارج شده باشد و محل زندگی او مشخص نباشد در این شرایط می‌توان طلاق غیابی گرفت.

گلریز تصریح کرد: در شرایطی که خوانده حضور داشته و محل زندگی او مشخص باشد نمی‌توان طلاق غیابی گرفت.

انتهای پیام/

شرایط طلاق توافقی چگونه است؟

برچسب ها: دادگاه ، قوه قضائیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار