وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

مهاجرت شرکت پیمانکاران آزاد راه تهران شمال از قطعه یک به قطعه ۲

اسلامی گفت: عملیات عمرانی در قطعه یک آزاد راه تهران-شمال در حال انجام است و شرکت‌های در تلاش برای مهاجرت به قطعه بعدی هستند.

مهاجرت شرکت پیمانکاران آزاد راه تهران شمال از قطعه یک به قطعه ۲/ با تخلفات گران فروشی بلیت هواپیما برخورد می‌کنیمبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم بهره برداری از ۲۱۳ دستگاه ناوگان جدید ریلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آزاد راه تهران-شمال که اعلام کرده بود تا پایان تابستان ساخت فاز نخست این آزاد راه به پایان می‌رسد، اما خبری از بهره برداری از این قطعه نیست، گفت: هم اکنون سه هزار نفر در این پروژه فعال هستند.

او با بیان اینکه ما قصد داریم سیستم مدیریت بهره برداری را پس از آنکه آزمایش ها انجام شد، اجرا کرده و مسیر را تا پایان تابستان باز کنیم افزود: البته مذاکراتی هم با رئیس بنیاد مستضعفان صورت گرفته که وی اعلام کرد که نگفته قرار است آزادراه آزمایشی بهره برداری شود، بلکه بنیاد قصد دارد همه آزمایش ها را انجام دهد و روزی این پروژه را افتتاح کند که واقع در دهه فجر باشد؛ بنابراین حرف من و رئیس بنیاد با هم متفاوت نیست.
بیشتر بخوانید: موافقت مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی جهت ساخت راه آهن چابهار – زاهدان

اسلامی بیان کرد: عملیات عمرانی در قطعه یک آزادراه تهران-شمال در حال انجام است و به شرکت ها گفته ایم از منطقه یک به منطقه ۲ مهاجرت کنند؛ به همین دلیل امیدواریم تا قبل از پایان دولت دوازدهم بتوانیم بخش های اصلی قطعه دو آزادراه تهران-شمال را به پایان برسانیم.

او بیان کرد: بنیاد مستضعفان درخواست کرده برای تعریض ۱۳ کیلومتر از جاده چالوس که به آزادراه تهران-شمال متصل می شود، جاده چالوس را ببندیم؛ اما الان تابستان است و مردم زیاد سفر می کنند؛ بنابراین این ۱۳ کیلومتر به گلوگاه ما تبدیل شده و با پلیس راه هماهنگ کرده ایم که روزهای وسط هفته جاده چالوس بسته شود.

وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: ۲ هزار میلیارد تومان وزارت راه با سازمان برنامه و بودجه قرارداد امضا کرده که ۹ شرکت تولیدکننده ناوگان ریلی و ۱۶ شرکت بهره بردار در این قرارداد حضور دارند.

او با بیان اینکه امضای این قرارداد سبب شد تا شرکت‌های تولیدکننده ناوگان ریلی که سال گذشته فعالیت آنها متوقف شده بود امسال همگی فعال شوند، در پاسخ به پرسشی درباره افزایش قیمت بلیت قطار گفت: شرکت‌های حمل و نقل ریلی همگی به بخش خصوصی تعلق دارند و وقتی هر ساله رقم جدید حقوق و مزایا تصویب می‌شود، کارکنان این شرکت‌ها مشمول این افزایش می‌شوند. همچنین برخی کالاهایی که در داخل قطار توزیع می‌شود با افزایش رو به رو شده و این هزینه‌ها بر شرکت‌های ریلی تحمیل شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما در شورای عالی ترابری با حضور سازمان تعزیرات و سازمان حمایت مبلغی را که برای افزایش قیمت مسیرهای ریلی تعیین کرده ایم را با رعایت حال مردم تعدیل کردیم اما این شرکت‌ها به صورت درآمد-هزینه اداره می‌شوند و دولت نمی‌تواند منابع یارانه‌ای خود را به پول بلیت قطار اختصاص دهد.

اسلامی گفت: با این حال سعی کرده ایم برخی مسیرهای پرتردد مانند مسیر تهران –مشهد را با حداقل افزایش قیمت، نرخ جدید را تعیین کنیم. این متوسط ۲۱ درصد افزایش قیمت بلیت قطار مصوبه قانونی است و امیدواریم شرکت‌های ریلی کیفیت خدمات خود را افزایش داده و رضایت مردم را جلب کنند.

وزیر راه در پاسخ به پرسشی مبنی بر قیمت بلیت هواپیما گفت: ما با تخلف و گرانفروشی برخورد می‌کنیم، پایه قیمت بلیت هواپیما، نرخ مصوب آذر ۹۷ است و اگر کسی غیر از این نرخ‌ها بلیت خریداری کند می‌تواند به سازمان هواپیمایی شکایت کند. شرکت هواپیمایی گرانفروش نیز جریمه شده و ملاک ما نرخ مصوب آذر ۹۷ خواهد بود.

انتهای پیام/

تلاش برای افزایش حداقلی قیمت بلیت قطار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار