یک ناشر از ضعف اهالی قلم در تولید کتاب‌های استاندارد گفت.

ضعف جدی ناشران در تولید کتاب‌های با کیفیت و استاندارد/ اتحادیه ناشران شرایط آموزش ناشران را مهیا کندمحمد عزیزی مدیر مسئول انتشارات روزگار، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کیفیت کتاب‌های استاندارد در کشور گفت: بعضی از ناشران دقت لازم را از لحاظ محتوا، شکل و ساختار برای چاپ بهترین کتاب دارند؛ با این حال شاید تنها ۲۰ درصد از ناشران کل کشور به کیفیت کتاب‌های استاندارد اهمیت دهند.

عزیزی تصریح کرد: متاسفانه ناشران در کیفیت انتشار کتاب‌های استاندارد به خصوص ویراستاری، نگارش، طراحی جلد و ساختار کتاب بسیار ضعیف عمل می‌کنند. آنها جهت بالابردن کیفیت کار خود در حوزه نشر به آموزش‌های لازم احتیاج دارند.

مدیر مسئول نشر روزگار با اشاره به لزوم انتشار کتاب‌های استاندارد اظهار داشت: بهتر است برای تمامی رده‌های سنی کتاب‌های استاندارد و با کیفیت تولید شود؛ چرا که ما باید به دیگران درست کار کردن را آموزش دهیم.

عزیزی ادامه داد: چاپ کتاب‌های با کیفیت، با محتوای درست و رعایت استاندارد توسط ناشران، باعث جذب و تشویق مخاطب به مطالعه بیشتر کتاب بدون خستگی فرد می‌شود.

مدیر مسئول نشر روزگار درباره آموزش‌های لازم به ناشران برای تولید کتاب‌های استاندارد گفت: بنده به عنوان ناشر اگر آموزش‌ها درست و مرسوم باشد، کاملا با آن موافق هستم و این امر را ضروری می‌دانم.

وی افزود: اتحادیه ناشران، وزارت ارشاد و دانشگاه‌ها باید به صورت رایگان با حضور اساتید متخصص، ناشران را برای آموزش‌های لازم و شرکت در این کلاس‌ها جهت بالا بردن کیفیت کتاب‌های استاندارد و رضایت مخاطب از تولید کتاب و افزایش سرانه مطالعه در کشور دعوت کنند.

عزیزی گفت: اتحادیه ناشران با در اختیار قرار دادن نیرو‌های متخصص، برنامه ریزی درست و مدیریت قوی و خوب می‌تواند تاثیر و نقش زیادی در افزایش دانش ناشران داشته باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: ناشر ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار