آژیر قرمز در حیفا؛

موشک بالستیکِ «خرمشهر»، یک تیر و چند نشان + تصاویر


شبکه خبری سی ان ان درباره خبر الحاق موشک خرمشهر به یگان موشکی ایران گفت: موشک خرمشهر با برد ۲ هزار کیلومتر به راحتی قادر است اسرائیل و عربستان سعودی را هدف قرار دهد.


به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوی‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

۳۱  شهریور ماه سال ۱۳۹۶ بود که سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران طی سخنانی در حاشیه برگزاری رژه نیرو‌های مسلح در تهران، درباره رونمایی از موشک خرمشهر گفت: این موشک، دستاورد جدیدی است که وزارت دفاع برای سپاه ساخته است.

وی افزود: موشک خرمشهر ۲هزار کیلومتر برد دارد و قابلیت حمل کلاهک ۱۸۰۰ کیلوگرمی را نیز داراست و می‌تواند به جای یک کلاهک، چند کلاهک حمل کند. روند آموزش موشک بالستیک خرمشهر شروع شده و به زودی در نیروی هوافضای سپاه عملیاتی می‌شود.

موشک بالستیکِ «خرمشهر»، یک تیر و چند نشان + تصاویر

حیرت غرب از خرمشهر ایرانی

در همان روز‌ها مجله نیوزویک در تحلیلی، رونمایی ایران از موشک بالستیک «خرمشهر» را «سیلی» این کشور به صورت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

همچنین شبکه خبری «سی ان ان» درباره خبر الحاق موشک خرمشهر به یگان موشکی ایران گفت: این موشک (خرمشهر) با برد ۲ هزار کیلومتر به راحتی قادر است اسرائیل و عربستان سعودی را هدف قرار دهد.

نیوزویک نیز پس از رونمایی از خرمشهر نوشت: «ایران در اقدامی مغایر با تهدید‌های رئیس‌جمهور دونالد ترامپ، در جریان یک مراسم رژه از یک موشک بالستیک برد بلند خود که قابلیت هدف قرار دادن مواضعی در خاورمیانه از جمله اسرائیل را دارد، رونمایی کرد».

دونالد ترامپ پس از اعلام آزمایش موشک خرمشهر در حساب توئیتری خود نوشت: «ایران دست به آزمایش موشک بالستیک جدیدی زده که برد آن تا اسرائیل است. بدین ترتیب ایرانی‌ها با کره شمالی همکار می‌کنند. توافق زیاد میان ما وجود ندارد.»

وقتی خرمشهر با چندین کلاهک جنگی به استقبال غرب می‌رود

موشک بالستیکِ «خرمشهر»، یک تیر و چند نشان + تصاویر

طبق گزارش‌ها، در همان روزها بنیامین نتانیاهو به دنبال آزمایش این موشک که برد آن به اراضی اشغالی می‌رسد، خواستار برگزاری نشست ویژه کابینه امنیتی شد.

خبرگزاری ایتارتاس نیز در گزارشی نوشت: تهران از موشک جدید بالستیکی خود که قادر به حمل چند کلاهک و برد پروازی دو هزار کیلومتر است، رونمایی کرد. در گزارش رسانه روسی آمده که در رژه نظامی در تهران، علاوه بر این مجموعه موشکی نوین، پیشرفته‌ترین تسلیحات ایرانی نیز نمایش داده شد.

شبکه لایف نیوز در بخش‌های خبری خود با نشان دادن صحنه‌هایی از رژه گرامیداشت سی وهفتمین سالگرد هفته دفاع مقدس در تهران، گفت: ایران موشک بالستیکی جدید خود را با برد دو هزار کیلومتر رونمایی کرد. از مشخصات مهم مجموعه موشکی خرمشهر، توانایی حمل چند کلاهک است.

روزنامه پرشمارگان ماسکوفسکی کامسامولتس هم در اخبار آنلاین خود نوشت: ایران یک موشک دیگر را به نام خرمشهر و توان حمل چند کلاهک در رژه تهران رونمایی کرد. روحانی رئیس جمهوری ایران در این آیین تاکید کرد که هیچ کشوری نمی‌تواند مانع توسعه توانمندی موشکی تهران شود.

وقتی خرمشهر با چندین کلاهک جنگی به استقبال غرب می‌رود

موشک بالستیکِ «خرمشهر»، یک تیر و چند نشان + تصاویر

خبرگزاری روس بالت نیز روز جمعه با بازتاب خبر رونمایی مجموعه موشکی خرمشهر، نوشت: ایران موشک بالستیکی جدیدی را طراحی کرده است که دارای برد دو هزار کیلومتر و توان حمل چند کلاهک است.

رسانه روسی نوشت: آمریکا به تازگی علیه ۱۸ سازمان و شهروند ایرانی تحریم‌هایی را وضع کرده است که روحانی هم در مورد پیامد‌های این اقدام هشدار داده است.

رونمایی از مجموعه موشکی بالستیکی خرمشهر در حدود ۲۰ رسانه روسی ازجمله خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه اینترنتی وزگلیاد و تارنمای ژورنالیستسکایا پراودا بازتاب یافت، اما به راستی کدام ویژگی «خرمشهر» تا این میزان موجبات خشم غرب را فراهم آورده است؟

سه کلاهک همزمان! ویژگی که خرمشهر را متمایز کرده است

موشک خرمشهر دومین موشک بالستیک بدون بالک و اولین بالستیک دوربرد بدون بالک تمام ایرانی  است. اگر چه از موشک سجیل، قدر و شهاب ۴ نیز به عنوان دوربردترین موشک‌های ایرانی یاد می‌کنند؛ اما خرمشهر چند ویژگی اختصاصی دارد که موجب افزایش قابلیت‌های این موشک شده، موشک خرمشهر دور برد نیست، اما به حق می‌توان آن را جز دقیق‌ترین موشک‌های ایرانی دانست.

این موشک 2هزار کیلومتری سوخت مایع از نوع زمین به زمین به طول ۱۳متر و قطر ۱.۵ متر، در حدود ۲۰ تن وزن دارد.

موشک بالستیکِ «خرمشهر»، یک تیر و چند نشان + تصاویر

کلاهکی که در موشک خرمشهر مشاهده می شود از نوع مخروطی ساده با یک نوک غیر تیز با انحنای کم برای کاهش اثرات مخرب حرارت در سرعت های پروازی بالا و هایپرسونیک است اما می توان انتظار داشت کلاهک های دیگری که در موشک هایی مانند سجیل و قدر از نوع سه مخروطی نصب شده برای موشک خرمشهر نیز طراحی شود. بر اساس شکل ظاهری کلاهک خرمشهر در ناحیه دماغه، می توان سرعت این موشک را بیش از ۱۵ ماخ تخمین زد.

موشک خرمشهر با توجه به ساختار خود و عدم نیاز به بالک و طول کمتر نسبت به موشک های قدر و سجیل  و عماد، کاندیدای اول بکارگیری در یک پرتابگر زیرسطحی در آینده است. این موشک نیز مانند قیام، در مرحله روشن بودن پیشران، تنها با اتکا به سامانه «کنترل بردار رانش» هدایت می شود. کلاهک جداشونده آن نیز می تواند با اتکا به تجربه موشک عماد که دارای خطای چند متر در برد ۲۰۰۰ کیلومتری است با قابلیت هدایت تا انتهای مسیر طراحی شود هر چند که تجهیزات کنترل آیرودینامیکی روی کلاهک نمونه رونمایی شده خرمشهر دیده نمی شود.

وقتی خرمشهر با چندین کلاهک جنگی به استقبال غرب می‌رود

 با توجه به اینکه وزن کلاهک این موشک بالستیک جدید، ۱۸۰۰ کیلوگرم است، می توان با مقایسه اعداد اعلامی برای سایر موشک های رونمایی شده کشورمان، آن را مرگبارترین موشک ایرانی برای حمله به دشمن و هر متجاوز توصیف کرد. در عین حال، قطر بیشتر این موشک به نسبت نمونه های دوربرد دیگر ایرانی، این امکان را به آن می دهد که چنین کلاهک سنگین تری را حمل کند. البته این قابلیت موشک خرمشهر که در فاز نهایی، کلاهک آن تبدیل به چند کلاهک با قابلیت اصابت به اهداف گوناگون شود، یک جهش قابل توجه در طراحی ها و حمله به اهداف مختلف محسوب خواهد شد به گونه ای که عملا، هر موشک خرمشهر، می تواند وظیفه ۲ یا ۳ موشک بالستیک را بر عهده بگیرد و با کمک مدل جدید طراحی خود، اطمینان و اثربخشی بیشتری را به دنبال داشته باشد.

همانطور که سردار حاجی زاده گفت موشک بالستیک خرمشهر می‌تواند کلاهکی تا ۱۸۰۰ کیلوگرم را حمل کند و تا دوهزار کیلومتری از محل پرتاب حرکت کند؛ این میزان کلاهک جنگی به معنای قدرت تخریب بیشتر موشک خرمشهر نسبت به سایر موشک‌ها بوده که در نابودی اهداف دشمن قدرتی منحصر بفرد دارد. شدت انفجار ۱۸۰۰ کیلویی برای همه مشخص است، اما وقتی که موشک دارای سه کلاهک همزمان انفجاری باشد شدت انفجار چند برابر می‌شود. به این دلیل بحث توان پیاده سازی انفجار سه کلاهک همزمان در یک موشک را می‌توان دست آوردی بسیار مهم برای جمهوری اسلامی ایران به حساب آورد که در موشک خرمشهر به ثمر نشسته است.

وقتی خرمشهر با چندین کلاهک جنگی به استقبال غرب می‌رود

ویژگی های خرمشهر

- برد: ۲ هزار کیلومتر

- قابلیت: حمل چند کلاهک

- نوع جدایش: تک مرحله‌ای

- سوخت: مایع

- وزن مسلح: نامشخص

- وزن سر جنگی: نامشخص

- ماموریت: زمین به زمین - بالستیک

- هدایت: بدون باله

وقتی خرمشهر با چندین کلاهک جنگی به استقبال غرب می‌رود

موشک خرمشهر اما تنها یکی از صدها موشکی است که ایران بدون کمک هیچ یک از قدرت های منطقه و فرامنطقه ای دست به ساخت آن زده است .موشکی که قطعا نه اولین موشک ایرانی خواهد بود و نه آخرین آن، اما به تنهایی قادر شده تا غرب از توانایی های ایران به احترام چنین قدرتی بر سر پا ایستاده و انگشت حیرت بر دهان بگیرد.

همه موشک های جمهوری اسلامی ایران می تواند برای کشورهایی که نیت شومی بر علیه ایران دارند کابوس به حساب آید، امروز که دوران بزن در رو به پایان رسیده، این موشک ها در منطقه آقایی می کنند و اگر دشمنان خیال کنند که می توانند بزنند و فرار کنند قطعا تصور احمقانه ای است، زیرا داعش و کوموله نیز خواستند بزنند و فرار کنند، اما بدجور پاسخ سخت جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردند.

گزارش از فاطمه تورانلو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
خدا.قوت.دلیر.مردان سرزمینم
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۲:۵۶ ۲۵ دی ۱۳۹۸
آرزو دارم زنده باشم و تصویر فرود آمدن بارانی از موشک هامون رو در اسرائیل با چشم ببینم . به امید این روز یک صلوات بفرستین و از خدا بخواین این روز رو نزدیک تر کنه .
Iran (Islamic Republic of)
sr
۰۹:۵۸ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
سلام باید هزاران هزار بلکه میلیونها از این موشکهای خرمشهر داشته باشیم باید میلیونها موشک قیام و سجیل داشته باشیم ادم افتخار میکنه زنده باد ایران
زنده باد جمهوری اسلامی خداقوت بر سپاهی و ارتشی /
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
مرگ براسرائیل کودک کوش اسرئیل رانابودکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
اسرائیل کودک کوش بایدازبین برودونابودشودواسمی ازان نباشدزندوپایندباش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران
France
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
درود به رهبرکبیرانقلاب که چنین مردانی تربیت نمود که میتوانند دشمن را ضلیل خوار کنند آفرین بر دلاور مردان سپاه بژی ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۳:۱۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
باید اسرائیل محو شود
Iran (Islamic Republic of)
بامری
۱۳:۱۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
خیلی عالی بود باید اسرائیل محو شود تا دیگر خرف زور نزند اینجا ایران است آمریکا هیچ غلتی نمی تواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
داوود صفری ...
۰۶:۰۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
خداقوت ......هرچه ما برد موشکها را بالا ببریم دشمن را دور و دورتر خواهیم کر د ....وبرد آنها را کم وکمتر خواهیم کرد ....وعده خدا حق است که باید در برابر دشمن قوی باشیم وآن وقت این خداست که تیر را برقلب دشمن قرار میدهد ....زنده باد وطن ورهبر....
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۱:۰۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
ماشاالله به غیرتتون سپاهیان دلاور، به خودم می بالم ازاین پیشرفتهای دفاعی، به امید حق علیه باطل ظهور نزدیکه و بااومدن آقا مون حق همه مظلومان عالم رواز ظالمان زمانه می ستانیم، الهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۰:۰۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
سلام و خسته نباشید،کاش برد این موشکها با تمام تلاشتون که میکنید بیشتر و بیشتر بشه،ای ول دمتون گرم.
Iran (Islamic Republic of)
نشناس
۲۳:۲۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
دوردبرسپاه وتمام زحمتکشان ساخت موشک بالستیک ودوروبر رهبر انقلاب فرمانده کل میشود گفت اسلام دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
مدافع حرم
۲۰:۴۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
با سلام خسته نباشید به تمامی زحمت کشان در حوزه هوا فضا و کلیه نیروهای مسلح که خالصانه بی آلایش به کل شیعیان دنیا خدمت میکنند دوستان عزیز ایران به دلیل تحریمها و قطعنامه نمی تواند دقیق اعلام کند برد موشکها چه میزان میباشد .
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۲۰:۴۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
این موشکها به خواست خداوند ساخته می شوند.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمود
۱۸:۵۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
سپاه ایول داره دولت نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
الان بهترین زمان برای گرفتن انتقام از اسرائیل به دلیل ریختن خون هزاران انسان بی گناه و مظلوم ایرانی، فلسطینی، سوریه ای و لبنانی است. سیاست اسرائیل تا کنون در منطقه سیاست مشت آهنین بوده و باید با همین سیاست جواب اقدام های ظالمانه اسرائیل را داد . باید پاسخی قاطع و همزمان و دقیق توسط نیروهای حزب الله لبنان، حماس فلسطین و نیروهای سوریه داده شود و به صورت هماهنگ و همزمان از لبنان، فلسطین و سوریه حداقل 10000 ( ده هزار) موشک نقطه زن و دقیق؛ تاسیسات و پایگاه های نظامی، مراکز نیروگاهی، مراکز هسته ای، فرودگاه ها ، سدها، مراکز حکومتی در شهرهای مختلف مورد هدف قرار دهند. مردم مسلمان دنیا، اسرائیل یک کشور قوم پرست، متجاوز، ظالم و جنایتکار است( و به جزء قوم یهود هیچ دین و نژاد را مورد قبول ندارد) و باید توسط مظلوم مان فلسطینی، سوریه ای و لبنانی به سخت تنبیه شود؛ از اقدام نظامی علیه اسرائیل به شدت حمایت های قانونی، مادی و معنوی کنید.
United States of America
ناشناس
۰۱:۳۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
باید اسرائیل کودک کش را نابود کنیم
Iran (Islamic Republic of)
عبداله
۱۶:۵۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
نصر من الله وفتح قریب # احسنتکم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ
Iran (Islamic Republic of)
۰
۱۵:۲۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
اگر بر موشکهامونو به ۵۰۰۰متر برسونیم اونوقت اروپا خاضعتر شده و بندهای برجام که وظیفه او بوده رو عملی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
روح همه شهدای عزیزخصوصا شهدای موشکی شادباد...درودخدابرپاسداران حریم ایران عزیز... ...خدارهبرعزیزمان وپاسدان ایران عزیزمان راحافظ ونگهبان باد ان شاا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
ماشاالله لاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم
Iran (Islamic Republic of)
دادخدا سلطانی نژاد
۱۴:۵۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
درود بر پاسداران انقلاب اسلامی خسته نباشید دلاوران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
مدیریت سپاه عالی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
من نمی دانم با این همه پیشرفت نظامی هنوز اسراییل واختلاسگران نفس راحت میکشند چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
درود بر سپاه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۵۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
خیلی افتخار میکنم به ایرانی بودنم چون همیشه در طول تاریخ توانستیم درس خوبی به دشمنامون بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
امام سجاد علیه السلام دعای خاص برای مرز داران کشور اسلامی فرمودند که گویی یا برای این سربازان است ، خدا این سربازان امام زمان را حافظ باشد که حق بزرگی بر ما دارند
Iran (Islamic Republic of)
یدملت
۱۲:۳۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
جان ناقابلم فدایی انانی باد که اینگونه احساس غرور در ما ایجاد کردن
مرحبا سپاهیان مرحبا ارتشیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
الله اکبر
برای اقتصاد اگر نگاهمان به داخل باشد می تونیم موفق باشیم.
ان الله ما یغیر ما بقوما حتی یغیروا ما بأنفسهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
کاش دولت هم مثل سپاه نگاهش ب تواناییهای داخل بود ن فقط منتظر برجام وغرب انسان باید خودش روی پای خودش بایستد تاموفق بشود تاکی منتظر بنشینیم ک ازبیرون برای ماتعیین وتکلیف کنن
Iran (Islamic Republic of)
سیام
۱۱:۴۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
فتبارکالله احسن الخالقین انشااله برسد روزی که قویترین موشک جهان ایرانی ساخته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
خودروسازي رو بدين دست سپاه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
در زمان جنک سرد خداوند درطی جنگ تحمیلی نقاط ضعف مارا که در حوزه نطامی بود، علاوه برحفظ وتثبیت انقلاب ، را به مانشان داد واکنون قدرت نظامی ما بومی شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
ایولا به ایران و ایرانی که مایه ی افتخار تموم مردم مظلوم دنیا شده
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۱:۱۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
خدا قوت.کاش خودروسازی هم بلد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
به تلافی خرمشهری که موشک باران شد امان نفس بهشون نمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۱۰:۳۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
اگر مشاهده کردید که اسراییلی ها مثل .... دارن فرار میکنند و زجه می زنند بدونید که موشک خرمشهر روی سرشان فرود آمده.
موشک خرمشهر = شخم زدن اسراییل.
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان
۱۰:۲۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
با این موشک میتونیم جوجه کباب اسراییلی درست کنیم.با قدرت انفجار 1800 کیلویی یک فرد اسراییلی هر جا پنا بگیره مثل" جوجه کباب به سیخ کشیده شده " میشه.
اسراییلی ها ، تا کباب نشدید خودتان از فلسطین فرار کنید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
توجه !!!!!!!!!!
پس با این حساب امریکا بدبخت که سالهاست و اطراف ایران پایگاه درست کرد به خیال خودش اطراف ایران را محاصره کرده.اما با این موشک یعنی تمام پایگاههای امریکا در عرض چند ثانیه با خاک یکسان می شوند.انگار با تراکتور زمین را شخم زده باشند.اسراییل بدبخت هم داره یواشکی اطراف ایرلند زمین میخره.فکر کنم فهمیدند که دیگه فلسطین جای انها نیست و بهتره تا با موشک خرمشهر پودر نشدند گورشون را گم کنند و از فلسطین برن تا سقط نشدند.
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۹:۲۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
الله اکبر.... درود بر اقدار سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۱۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
خدا قوت*
Iran (Islamic Republic of)
واقع بین
۰۹:۰۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
بخدا من زمان جنگ سرباز بودم ای کاش این تسلیهات را آن زمان داشتیم تا این قدر ظلم به مردم و رزمندگان نمی شد خدا میداند که چه کشیدیم ای مردم عزیز ایران بخدا اگر این صلاح ها را نمی ساختیم به اون خدائی که خلقمان کرده و به خون حسین همین اعراب اطراف تکه تکه مان میکردن چه برسد به تروریستهای آمریکائی که تو خلیج فارس کمین کردن و مثل شغال منتظر یک سورخ هستند تا کشور عزیزمان را نابود کنند بخدا رحم بهمان نمی کنند ای عزیزان قدر امنیتتان را بدانید امنیت از خوراک وپوشاک مهم تر است دروغ میگم از کسانی که در آن زمان زیر موشک باران و با یک اسلحه معمولی برنو جلو سربازان عراقی وایساتند بپرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
احسنت بخدا خود واقعیت گفتید ای کاش مردم بهتر درک کنند ای کاش نقاط ضعف دوران دفاع مقدس بیشتر به تصویر بکشند تا ما مردم بیشتر بدانیم امنیت چقدر خوبه اونم به لطف قدرت موشکی وووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
کافیست دشمن باپایش دمب مارابفشاردکه درد بگیرد انوقت مابرمیگردیم وقورتش میدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
افرین افرین مرحبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
در بحث اقتصادی نیز اگر نگاه به داخل وجود داشته باشد با اعتماد و تکیه برجوانان مومن ،متعهد و متخصص میتوانیم به شکوفائی اقتصادی برسیم البته باید تعارف کنار بگذاریم و اقتصاد کشور را ازچنگ برخی آقا ها و آقازاده ها آزاد کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۸:۲۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافِیَةَ وَ النَّصْرَ وَ اجْعَلْنا مِنْ خَیْرِ اَنْصارِهِ وَ اَعْوانِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ . لبیک یا حسین ع .
آخرین اخبار