در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پایش مستمر کارخانه‌ها و واحد‌های صنعتی استان تهران/ انجام سالیانه ۱۰ هزار پایش در پایتخت

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: سالیانه ۱۰ هزار پایش از واحد‌ها و کارخانجات‌ استان تهران صورت می‌گیرد.

سالی ۱۰ هزار پایش توسط اداره کل محیط زیست استان تهرانمحمد رستگاری معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با پایش مستمر کارخانه‌ها و واحد‌های صنعتی اظهار کرد: بر اساس قانون هوای پاک، اگر واحدی دچار تخلفی شود و اجازه بازرسی را به دستگاهی ندهد، پرونده آن واحد به مرجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

او افزود: اگر تخلف واحد بسیار محرز و خطرناک باشد، دستگاه ذی ربط خود در همان محل تخلف را ثبت می‌کند.

رستگاری با بیان اینکه اداره کل محیط زیست استان تهران پایش‌های خود را به صورت مستمر انجام می‌دهد، گفت: سالیانه ۱۰ هزار پایش از واحد‌ها و کارخانه‌های استان تهران صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: پایش ۱۱۸۰۰ واحد صنعتی استان در سال ۹۷/پاکدشت دارای بیشترین صنایع آلاینده هوای تهران


او ادامه داد: فاز ۷ کارخانه سیمان تهران پس از پایش و نظارت محیط زیست در لیست صنایع آلاینده قرار گرفت و هم اکنون تعطیل شده است.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران تصریح کرد: در کارخانه سیمان چندین فاز وجود دارد که فاز ۱ و ۲ این کارخانه پس از پایش و اخطار‌های لازم به استاندارد رسیده است، اما برای باقی خط‌ها (فازها) فرصت ۲ ماهه داده شده است تا به حد استاندارد برسند.

انتهای پیام/

توضیحات محیط زیست درباره پایش مستمر کارخانه‌ها و واحد‌های صنعتی استان تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار