پیشنهاد پاریس برای خرید نفت ایران/ وزیر دارایی فرانسه راهی واشنگتن شد

به دنبال پیشنهاد فرانسه برای خرید نفت ایران، وزیر دارایی این کشور به منظور مشورت با مقامات آمریکا راهی واشنگتن شد.

پیشنهاد پاریس برای خرید نفت ایران/ وزیر دارایی فرانسه راهی واشنگتن شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد فرانسه در دیدار با هیئت ایرانی پیشنهاد افتتاح خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری را مطرح کرد و در تلاش است از ایران نفت خریداری کند. پاریس دیروز به منظور مذاکرات جدید در چارچوب توافق هسته‌ای، میزبان هیئت ایرانی بود.

الن فراد، کارشناس مسائل سیاسی این شبکه گفت: همان طور که روزنامه لوفیگارو نیز نوشته، فرانسه در تلاش است با آمریکا به تفاهم برسد. پاریس پیشنهاد افتتاح خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری را مطرح کرد و تلاش می‌کند از ایران نفت خریداری کند.

به گفته این کارشناس فرانسوی، پاریس در ازای این کار از تهران می‌خواهد به تعهدات خود در توافق هسته‌ای که در سال ۲۰۱۵ به امضا رسید، بیشتر پایبند باشد؛ چرا که ایران گفته از روز پنجشنبه تعهدات بیشتری (گام سوم) از توافقنامه هسته‌ای را کاهش می‌دهد.

در همین حال خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع مطلع گزارش داد وزیر دارایی فرانسه برای رایزنی درباره پیشنهاد خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری به ایران، راهی واشنگتن شده است. یک دیپلمات گفته ممکن است آمریکا امروز موضع خود در قبال پیشنهاد فرانسه را اعلام کند.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت ۹۷ به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد طی یک دوره سه ماهه و شش ماهه تمام تحریم‌ها علیه ایران را بازمی‌گرداند. واشنگتن همچنین تهدید کرد هر کشوری که تحریم‌ها علیه ایران را نقض کند، با پیامد‌های آن روبه‌رو خواهد شد.

طرف‌های اروپاییِ برجام یعنی آلمان، فرانسه و انگلیس، ضمن ابراز تأسف از خروج آمریکا از این توافق مدعی شدند که علی‌رغم خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها، برای حفظ این توافق، بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی آن را تضمین می‌کنند.

وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان سرانجام با صدور بیانیه مشترکی در بهمن ماه گذشته رسما ثبت یک کانال مالی ویژه برای تجارت با ایران را اعلام کردند. بنا به ادعای آن‌ها هدف بلندمدت اینستکس INSTEX گشایش کانال‌های اقتصادی برای کشور‌های ثالثی است که تمایل به تجارت با ایران را دارند و سه کشور اروپایی همچنان تلاش می‌کنند که به چنین هدفی دست یابند. اما بنابر گزارش مقامات کشورمان تاکنون هیچ اقدام موثر عملی در رابطه با روابط تجاری ایران و اروپا صورت نگرفته است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیف ا....
۲۰:۱۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
افسار اروپاییها دست آمریکاست. تازه آمریکا به این هم قانع نیست . با تمام توان در حال خارج کر دن انگلیس از اتحادیه اروپاست تا آنها را از این هم ضعیف تر کنند هم سهم دریافتی در ناتو را افزا یش دهند وهم اجماع تفکرات سیاسی آنها را ضعیف کنند. در قضیه بر جام بد بختی آنها بر همگان آشنا شد و معلوم شد که آنها برا ی بدست آوردن یک لقمه نان چگونه پادو گری میکنند . بنابر این گرایشات ایران به اروپا ی وا مانده جهت حل مشکلات اقتصا دی اشتباه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
همه کشورهای اروپایی و آمریکا خائن هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
ننگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
فرانسه خودش سر در گریبان مشکلات داخلی و اقتصادی خودشه ویه کشور با سوابغ استعماری وتاریخ خوبی نیست کم به ایران و ملت ایران تو این چند ساله اخیر خیانت کرده حالا دلش برا ما سوخته نفت مارو به این بهانه میگیره میزنه به جیب بسه دیگه بسه.خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
سگ زرد برادر شغال هست هیچوقت فراموش نکنید
Iran (Islamic Republic of)
عبدالمجید ربانی
۰۷:۳۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
۱- امضاء بر جام از اول غلط بود چون چرا اروپا و آمریکا توانایی هسته داشنه باشند و ما نداشته باشیم و مذاکره برای محدود کردن اصلا برای چیست ؟
۲- هسته ای بهانه ای است برای تحریم کردن اصل برای تحریم است که جلوی پیشرفت ما را بگیرند
۳- الان هم فروش محدود نفت بهانه ای است که ترامپ به مردم آمریکا بگوید دیدید چطور ایران را به زانو درآوردم برا ی چند هزار بشکه نفت التماسم می کنند و این یک نوع پیروزی برای ترامپ است که دور بعد رای بیاورد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۵۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
یادتان هست روزی که انعقاد قرارداد برجام در شورای امنیت سازمان ملل با حداکثر آراء به تصویب رسید؟ دو روز بعد اوباما و جان کری با بهانه های واهی به وعده های داده شده عمل نکردند( این از نقض تاریخ برجام)یعنی هیچ ربطی به نقض آن از سوی ترامپ ندارد بلکه این نادان ترامپ درجه یک شفاف عمل کرد و کار تعهدات داده شده در بندهای برجام را یکسره کرد و مانند جان کری با خنده های مرموز و تمسخرآمیز توام با ریاکاری رفتار نکرد اروپا هم که دلال و واسطه آمریکاست و با گذشت زمانی طولانی تا همین الآن به هیچکدام از تعهدات 11گانه خودش عمل نکرده.......این هم امروز وعده فرانسه به ایران تا کلاه گشاد برجامی را روی سرمان جاگیر کنند فقط چاره این است که گام سوم را تیم مذاکره کننده و مسئولان مرتبطه محکم و راسخ قاطعانه بردارند و هیچ اطمینانی به اروپا نکنند آنها خیلی وقت است که مرتب دیگی را به تیم مذاکره کننده ما نشان میدهند که قصد داریم زیر آنرا روشن کنیم تا آبی برایتان گرم شود ولی هنوز این خیال خام اجرائی نشده تا آبی برایمان گرم شود....با تمام این اوصاف تیم مذاکره کنند مو به مو به فرمایشات عزیز زهرای اطهر(س) گوش فرا دهند و عمل کنند یعنی حتی یک قدم عقب نشینی نکنند زیرا دشمن قسم خورده ما 10قدم پیشروی میکند ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
جناب عبدالمجید احتمالا حال شما خوب است ما فقرا که در حسرت یک کیلو گوشت مانده ایم به کی پناه ببریم تو کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
پاريسم لنگه امريکاست
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۱:۵۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
باعث همه این گرونی ها و این وضعیت همین برجام و این
تفکره بجای این حرفها به توان این ملت شریف احترام بذارین و اعتماد کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
سردمداران کشور ما اصلا نباید با فرانسه مذاکره کنند چون همیشه به دنبال کلاه گذاشتن بر سر ما هستند
Sweden
مصمم
۰۱:۳۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
هرگز ملت ایران کسانی را نخواهند بخشید که دوباره فریب این اروپایی ها را بخورد و قرار دادی را با آنها امضا کند که آنها بتوانند با تمسک به آن ملت شایستة ایران را از دستیابی به علم و فناوری و رفاه مورد استحقاق خود مانع شوند .
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۰۰:۴۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
بازی.خدعه.ونیرنگ.شروع.شده.حا.لا.غرب.می.اعتبار...خرید.نفت.چند.سال.دیگر.ما.رامعطل.کنند.وقتی.وزیر.دارای.فرانسه.می.رود.امریکا.برای.گرفتن.اجازه.اقایان.محترم.مگر.ماباید.اجازه.فروش.نفت.بدهیم.دست.انها.بس.کنید.راه.خود.در.داخل.پیدا.کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
برای افزایش تولید باید هزینه کم ،کیفیت بالا و مصرف منابع پایین و اطلاع از بازار مصرف بالاباشدتابه خودکفایی رسید .اکنون بااستفاده از روشهای نوین در تولید نفت و انرژی های جدید، وابستگی دنیا به نفت خام کم و کمتر می شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
متاسفم برا فرانسه که باید از یه کشور دیگه اجازه خرید نفت رو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
نبی
۲۳:۵۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
نفت ایران رو میبرن بعد از چند تا قرار داد دوباره تحریم و عدم پرداخت به بهانه تحریم و بلوکه کردن دارایی ها و برجامهای جدید . اینا دارن ایران را بازی میدن کاش گول حرفاشونو نخوریم کاش بازارمونو تو آسیا پیدا کنیم که آفریقا را دور نزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
هرچند چشمم از اين فرانسه اب نميخوره ولي خير باشه انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
ای بابا چرا شما اینقدر ساده لوح هستید؟!!! آمریکا ، فرانسه ، انگلیس، آلمان با هم یکین .فرانسه داره حقه و کلک میزنه تا نفت ایران را نسیه ببره و بعد جواب سربالایی بده.ماکرون، هم خانواده مکر هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
همه چی به کنار مشکلی که دولت داره دادن حس برگشت پذیری به حالت اول به اوپایی هاست واین خیال اونها رو راحت کرده، دولت تو صحبت هاش همیشه حرف از برگشت پذیری به نقطه اول و اجرای دوباره تعهدها میزنه درصورتی که باید بگه مثلا اگه مرحله سوم به اجرا در بیاد محاله که دیگه برگردیم به عقب ،باید با این کار تحت فشار قرارشون داد
Iran (Islamic Republic of)
کلاه قرمزی
۲۳:۱۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
گول فرانسه را نخورید نفت را در خلیج فارس بفروشید نقد بگیرید یک دلار ارزان بفروشید
United States of America
مهدی
۲۳:۰۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
روزی هفتصد بشکه قابل قبول نیست ، همون دو نیم میلیون بشکه در روز
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحسن
۲۲:۱۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
ای دولت مردان به فرانسه اعتماد نکنید اینها همش نقشه است تا مقاومت ایران را بی اثر کنند
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۲:۰۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
خونهای آلوده به ایدز ، شرکت پژو، شرکت رنو، ایرباس و بسیاری موارد دیگه خصوصا هواپیماهای میراژ که زمان جنگ بالا سرمون میومدن و میزدن ومیرفتن(خیلی هامون یادمون هست) همش کار این پلیس بد بوده و هست که یکی به نعل میزنه و یکی به میخ اونم فقط با اجازه ی اربابش که چه جوری و کجا و کی و با کدوم دستش و با چه شدتی بزنه
بدونید و آگاه باشید گربه برای رضای خدا موش نمیگیره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۰۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
هنوز درسهای تاریخ آویزه گوشمان هست که: شب فرستادگان ناپلئون بناپارت با حکام قاجار عهد و پیمان همکاری می بستند و فردا صبح با دشمن ما علیه ایران متحد میشدند تا امتیازات بیشتری را از حاکمان قاجاریه بگیرند فرانسه ی الآن همان فرانسه است و تاریخ درس عبرت است اگر شنیدید کوه جابه جا شده قبول کنید(چون ممکن است بر اثر زلزله و رانش زمین این اتفاق بیفتد) اما اگر گفتند منش و اخلاق ورفتار کسی عوض شده هرگز قبول نکنید چون شدنی نیست ذات کسی عوض شدنی نیست و بسیار سخت است فرانسه ممکن است در صنعت برای خودش غولی باشد اما در مقابل آمریکا موشی رام است فرانسویان همواره با "دلالی در سیاست خارجی" نان خورده اند و فقط بفکر منافع خودشان هستند نه طرف معامله این بار هم معلوم نیست برای گرفتن امتیاز از ما چه نقشه هائی کشیده اند از یک طرف دستشان در دست ماست و در حال فشار دادن هستند درآن واحد دست دیگرشان در دست دشمن قسم خورده ما گره خورده
Hong Kong
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
نفت میگیرن برای پرداخت یا کالا یا وعده سرخرمن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۳۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
اروپاه هم بدعهد است
United States of America
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
چشمام آب نمیخوره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
خبر خوب انشالا ترامپم بره کشورمون جون بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
چون بازی مذاکره با هماهنگی آمریکا بوده احتمالا در حد 500هزار بشکه اجازه بدهند و بدین تربیب ایران را ناامید نکن و پای میز تا 1ساله دیگه نگه دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
باسلام حال دیگه شروع می‌کنند به واردات از شیر مرغ گرفته تا دوای آدمیزاد فراموش می کنند چقد ر یک عده انسان های دلسوز برای تولیدات داخلی زحمت کشیده وخون دل خورده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
هر دم از این باغ بری می‌رسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
اگر در طی 6 سال گذشته وزیرنفت به جای خامفروشی نفت دنبال توسعه پالایشگاها و پتروشیمی میبود الان نمیتونستم مارو تحریم کنن
Germany
مجتبی مشتی
۲۰:۳۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
آقا این فرانسه خیلی نامرده ، هنوز قرارداد رنو ، پژو ، توتال و ... رو فراموش نکردیم که چه جوری با ما رفتار کرد و این و هم بدونین نفت ما را خواهد برد و پولش را هم به بهانه تحریم نخواهد داد ، ببینید کی گفتم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
گول مزدوران فرانسوی را نخورید اینها به هیچ عهدی پایبند نیستن چرا منافع کشور وملت را فدا میکنید برجام مرده ای بیش نیست فقط باید دفن شود خود رافریب ندهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
خب اگر قصد اجرای تعهداتشون را دارند اجازه گرفتن از امریکا دیگه به چیه ؟؟!!!!
اونوقتشم اگر امریکا می خواست اجازه بده که ایران را تحریم نمی کرد ، اجازه بده که خودشا مسخره کرده .اینم یه بازی تازه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
میترسم دوباره رکب بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
درست کاملا منطقیه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۵۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
ترامپ رای نمیاره بعد رئیس جمهور بعدی همین رویه معافیت را دنبال خواهد کرد و این می شود پذیرش برجام در مقابل فروش نفت!!!! و این برای مملکت بسیار خطرناکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
خداروشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
چی بگم ی چیزی تو گلوم گیر کرده موندم بگم یا نگم.
Germany
امین
۲۱:۱۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
اول خوب فکرهاتو بکن ، بعد نظر بده بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
نگو اب بخور بره پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
بگو عزیز جان بگو
چرا نگی
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۱۸:۴۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
الان هم فرانسه به نفت احتیاج داره. منت ش سر ایران می ماند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
اگر در کشور نجومی بگیر نداشتیم آیا حقارت التماس برای خرید نفت را می کشیدیم؟ و حقیرتر از این، حقارت اروپا برای اخذ اجازه از شیطان بزرگ است.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۲۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
فقط کافیست معاهدات فرانسویان با ایران را از دوران مختلف تاریخی از قاجاریه تا پیروزی انقلاب تا برجام سرچ کنید و مطالعه کنید که پس از بستن هر عهدی چگونه با بهانه خیانت میکنند این روش ذاتی فرانسویان است معلوم نیست رجال سیاسی ما از علوم سیاسی هم آگاهی دارند یا نه؟! و بلاهائی را که فرانسویان با بستن عهد و پیمان بر سر ما ایرانیان آوردند را خوانده اند؟ کاملاً واضح و مبرهن است که فرانسه با همدستی آمریکا میخواهد با ریختن طرح دوستی از پشت بما خنجر بزند چرا؟ تیم مذاکره کنند سفارشات رهبری معظم را نصب العین اعمال خود نمیکند؟ اگر از اول به سخنان ایشان عمل میکردند......در همان روز مذاکره در پای میز رهبری خطاب به مذاکره کنندگان فرمودند اگر یک قدم عقب نشینی کنید دشمن قسم خورده ما 10قدم پیشروی میکند و موضوع الآن ما شده همین فرمایش رهبری فقط چاره در این است که گام سوم محکم و قاطعانه برداشته شود بدون دادن امتیاز همین و بس.........مگر تا به الآن که توسط اروپا و آمریکا به هیچکدام از مفاد برجام عمل نشده تفاوتی برای ما داشته ما که داریم روش زندگی خودمان را در حیات انقلاب ادامه میدهیم باید این گام به گام و قدم به قدم خروج ایران از برجام ادامه و تداوم یابد تا به انقضای آن در سال2025 برسیم و تمام مفاد قرارداد خودبخودی ملغی و از بین برود..........
Iran (Islamic Republic of)
زنبور
۱۸:۱۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
فرانسه بدجور همیشه پشت مارو خالی کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
وابستگی به نفت و تکیه بر بیگانه، همینه.
خدا آخر و عاقبت همه رو به خیر کنه.
آخرین اخبار