زنی ۱۱۷ روز پس از مرگ زایمان کرد + جزئیات

پزشکان یک بیمارستان اعلام کردند زنی که ۱۱۷ روز پس از مرگ خود نوزادش را به دنیا آورد.

زنی ۱۱۷ روز پس از مرگ زایمان کردبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پزشکان بیمارستان دانشگاهی شهر برونو در جمهوری چک اعلام کردند توانسته‌اند زنی که ۱۱۷ روز پیش دچار مرگ مغزی شده بود، را تا روز زایمان زنده نگاه داشته تا او کودکش را به سلامت به دنیا بیاورد.

این گروه از پزشکان که روز دوشنبه دوم سپتامبر این خبر را اعلام کردند، این اتفاق را یک اتفاق بی‌سابقه در جهان توصیف کردند. این زن پس از یک عمل سزارین در نیمه آگوست ۲۰۱۹ دختری ۲.۱ کیلویی و ۴۲ سانتی‌متری به دنیا آورد که اِلیسکا نامیده شد.

روبرت جال رئیس تیم پزشکی مراقب این زن، زنده نگاه داشتن زن بارداری که مرگ مغزی شده بود را ماموریتی دشوار توصیف کرده و گفتند که گروه درمانی و نزدیکان این زن با هدف کمک به رشد جنین، در تمام طول این مدت به شکل مستمر در حال صحبت با جنین بودند. مادربزرگ اِلیسکا در تمام این مدت برایش قصه می‌خواند. پزشکان نیز پا‌های این زن را به نحوی تکان می‌دادند که راه رفتن یک انسان عادی شبیه‌سازی شود.

مادر ۲۷ ساله اِلیسکا در هفته شانزدهم بارداری دچار خونریزی مغزی و در پی آن مرگ مغزی شد. پس از به دنیا آمدن اِلیسکا، دستگاه‌هایی که این زن را زنده نگاه می‌داشت، کنار گذاشته شدند.

الینا توبیاسووا، از بخش حقوقی بیمارستان دانشگاهی برونو گفت که خانواده این زن تصمیم به ادامه روند بارداری گرفتند؛ تصمیمی که اگر خود این زن زنده بود نیز آن را اتخاذ می‌کرد.

منبع: العربیه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
روحت شاد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۰۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
الله اکبر
خدا رحمتش کند
آخرین اخبار