رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

حباب افزایش قیمت در بازار مسکن شکسته شد

رضایی گفت: در ۲ سال اخیر روند افزایش تولید مسکن بسیار چشمگیر شده و همین موضوع باعث شکسته شدن حباب افزایش قیمتی در این بازار شده است.

 
 
حباب افزایش قیمت در بازار مسکن شکسته شد/ حمایت مجلس از پرداخت تسهیلات به مستاجرانمحمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کنترل اجاره بهای مسکن دارای راه حل‌های کوتاه مدت و بلند مدت است، گفت: هم اکنون قیمت‌ها در بازار اجاره به ثبات رسیده، اما این به آن معنا نیست که نظارت بر این بازار را رها کنیم.

او گفت:هم اکنون در این بازار قدرت به دست فروشنده افتاده است در نتیجه برای ایجاد ثبات در این بازار باید تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تلاش خوب مسئولان و اجرای طرح‌های مختلف باعث شد که افزایش صعودی قیمت‌ها کنترل شود، برای ایجاد ثبات در این بازار باید پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و حمایت از خریداران و مستاجران را دولت در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.حباب قیمتی در بازار مسکن شکسته شده و هم اکنون روند نزولی قیمت‌ها در این بازار مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اعتبارات لازم برای اتمام مسکن مهر تامین شد/عزم دولت برای اتمام این طرح تا پایان امسال


او با بیان اینکه در ۲ سال اخیر نگاه دولت به سمت تولید مسکن بوده است، گفت: مشارکت بخش خصوصی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و همچنین اراده محکم دولت برای اتمام طرح‌های مسکنی نقش موثری در رونق این بازار داشته است، گفت: باید تولید مسکن در این بازار مستمر باشد، چرا که افزایش تولید باعث می‌شود که جهش قیمتی در این بازار کنترل شود و پای دلالان و سوداگران از این بازار بریده شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه مجلس و کمیسیون عمران از پرداخت تسهیلات به مستاجران حمایت می‌کند، گفت: ممکن است برخی از متقاضیان قدرت خرید واحد مسکونی را نداشته باشند، اما دولت می‌تواند با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به مستاجران نگرانی‌های آن‌ها را از بابت پرداخت تسهیلات برطرف کند.

رضایی‌کوچی اظهار کرد: تسهیلات به مستاجران باید ارزان قیمت باشد و مدت باز پرداخت آن هم به گونه‌ای نباشد که مستاجران مجبور به دریافت تسهیلات برای تسویه حساب تسهیلات قبلی شوند.

او رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: خوشبختانه روندی که دولت در بازار مسکن شروع کرده روند بسیار مثبت و رو به رشدی است و پیش بینی می‌شود با تثبیت شرایط اقتصادی کاهش قیمت را در آینده شاهد باشیم.

انتهای پیام/
 

هم اکنون در بازار مسکن قدرت به دست فروشنده افتاده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
اقای رضایی عزیز میگن کسی که خوابه رو میشه بیدارش کرد اما کسی که خودشو به خواب زده نه
مرد حسابی دولت همون مسکن مهر هایی هم که برای قشر ضعیف ساخت و کسی هم اجازه فروشش رو نداشت رو با 4تا سازنده و دلال زدو بند کرده مسکن مهر پردیش که تا شب عید 40تا 60میلیون تومان در فاز 11خرید و فروش میشد دارن 360میلیون میگن
کجایی عمو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
تولید هست فقط بعضی ها چندین خانه دارند و بعضی ها با دلالی این بازار و بازارهای دیگر را مختل می کنند که تنها راه تصویب مالیات بر عایدی سرمایه و با نرخ موثر است
United States of America
محمد جواد
۲۱:۵۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
خدا کنه انقدر قیمت مسکن پائین بیاد که هیچ کار افرینی در صنعت ساخت سرمایه گزاری نکند . باید چنین کار اتفاق بیفته سرمایه ها بره خارج از کشور تا بدون استرس وبد نامی فعالیت اقتصادی انجام بدنند گرونی از دولت هست برای فرار به جلو وخودشو از گندی که میزنند مبرا نشون بدن چند سالی یاد گرفتن به گردن کار افرین بندازند . بانک سفته بازی میکنه وورود در بازارمسکن میشه یا اقازاده های عزیز و.....کار افرین بد نام بیچاره و ملت گرفتار....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
اگه تولید مسکن در مملکت زیاد شده بود که قیمت ها 3 برابر نمیشد بنابر قانون عرضه و تقاضا
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۶:۱۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
در حالیکه دولت مصالح ضروری ساخت مسکن از قبیل: انواع آهن آلات-سیمان را از یکسو و سایر مصالح آن نیز از سوی شرکتهای وابسته به دولت را هر روز افزایش قیمت میدهد و کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت دلار و طلا از سوی دیگر، کاهش قیمت مسکن سخن بیهوده ایست.
آخرین اخبار