کشف نقش برجسته‌ای با بیش از سه هزار سال قدمت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از کشف نقش برجسته‌ای با بیش از سه هزار سال قدمت در دل کوه‌های بین دو شهر ازگله و سرپل ذهاب خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : طی روز‌های گذشته نقش برجسته‌ای متعلق به بیش از سه هزار سال قبل توسط یکی از مردم محلی شهرستان سرپلذهاب در کوه‌های این شهرستان کشف شد.

او گفت : پس از گزارش کشف این نقش برجسته که در دل صخره‌ای و کنار رودخانه‌ای قرار دارد، کارشناسان و باستان شناسان میراث فرهنگی استان به محل اعزام شدند و با بررسی‌های انجام شده مشخص شد این اثر ارزشمند متعلق به تمدن بین النهرین و فرمانروایان این منطقه است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه افزود: این نقش برجسته اهمیت استراتژیک منطقه سرپل ذهاب و ازگله در دوران باستان را نشان می‌دهد که به عنوان مرزی ما بین فلات ایران و بین النهرین واقع بوده است.

او افزود: اطلاعات بدست آمده از این نقش برجسته نشان می‌دهد که در آن زمان جنگ‌های بسیاری در این منطقه رخ داده و فرمانروایان آن برای نشان دادن قدرت مرزی خود این اثر ارزشمند را برجای گذاشته اند.

قادری اهمیت این نقش برجسته را به اندازه کتیبه آنوبانی نی دانست و گفت: درحال انجام مطالعات بیشتر و تکمیل پرونده این اثر برای ثبت ملی آن هستیم.

او افزود: امیدواریم با معرفی بیشتر این اثر در آینده، شهرستان سرپلذهاب و شهر ازگله را با چهره دیگری مطرح کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

نقش برجسته‌ای با بیش از سه هزار سال قدمت کشف شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار