رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران مطرح کرد؛

شفافیت در عملکرد اصلی‌ترین پاسخ به بی اعتمادی مردم به دولت‌ها

آروین گفت: بی‌اعتمادی مسئله امروز جامعه ما به شمار می‌رود و باید بدانیم که شفافیت اصلی‌ترین پاسخ به بی‌اعتمادی مردم است.

بی‌اعتمادی ملت به دولت‌ها در کشور ریشه تاریخی دارد / شفافیت می‌تواند موجب اعتماد و مشارکت مردم شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران با اشاره به آغاز به کار پویش شفافیت در شورای شهر و شهرداری تهران گفت: موضوع شفافیت در بسیاری از شهر‌ها نیز بسط پیدا کرده و دستاورد‌هایی نیز داشته است.

او با اشاره به اینکه بی‌اعتمادی مسئله امروز جامعه است، افزود: بی‌اعتمادی مسئله امروز جامعه ما به شمار می‌رود و باید بدانیم که شفافیت اصلی‌ترین پاسخ به بی‌اعتمادی مردم است.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران گفت: جای سوال است که چرا مدیریت شهری بین دغدغه‌هایی از جمله آلودگی هوا، ترافیک و پروژه‌های عمرانی نیمه کاره درب روی شفافیت گذاشته است و چه دلیلی دارد که این همه انرژی صرف شفافیت در مدیریت شهری شود.

او افزود: حال به اعتقاد من اگر ما در مدیریت شهری مسئله‌ای داشته باشیم، حتما در آن یک مسئله بنیادی پنهان است که موجب ناراحتی شهروندان می‌شود و آن شفاف نبودن فعالیت‌هاست.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران گفت: ما در دهه شصت که شرایط کشور در وضعیت بحران و جنگ بود، تنها علت پیوند مردم با حکومت، اعتماد بین آن‌ها بود، اما امروز علی رغم بهبود شرایط، تجربه دهه شصت (جنگ) را نداریم، اما شاهد هستیم که اعتماد مردم به هم و حاکمیت کم شده و به عقیده من این دلیل نارضایتی مردم از شرایط فعلی مدیریتی است.

آروین با تأکید بر اینکه باید شفافیت در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: اگر شفافیت داشته باشیم، آنگاه شاهد هستیم که مشارکت مردم در تمام زمینه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید: فرهنگ رازداری مردم باید در حوزه حکمرانی تغییر کند/ دستگاه‌های مدیریتی و دولتی تنها ۲۰ درصد شفافیت عملکرد دارند


بی‌اعتمادی ملت به دولت ریشه‌ تاریخی دارد

او با اشاره به اینکه از گذشته شهرداری‌ها به دلیل گستردگی فعالیت یکی از گلوگاه‌های فساد بودند، گفت: بی‌اعتمادی ملت به دولت ریشه‌ تاریخی دارد که در برخی از زمان‌ها شدت آن با کاهش و در برخی از زمان‌های دیگر با افزایش روبه‌رو شده است و به اعتقاد من شفافیت در کنار قرارگیری اطلاعات در کنار متخصصان می‌تواند شرایط را تغییر دهد.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران افزود: شفافیت در حوزه معاملات، شهرسازی، عملکرد مالی و مدیریت تعارض منافع تنها گوشه‌ای از عملکرد شورای شهر تهران در مسیر شفافیت هستند و ما در کمیته شفافیت تهران شهری هوشمند اعلام کردیم حیف است که این تجربه در سراسر کشور به کار گرفته نشود.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بسیاری از شهرداری‌ها به پویش شفافیت پیوستند، تصریح کرد: من این جلسه را آغازی می‌دانم تا اعضای شورای عالی استان‌ها گزارش عملکرد مدیریتی شهری خود را ارائه کنند و امیدواریم این پویش به گونه‌ای گسترش یابد که تمام اطلاعات و قرارداد‌های حوزه مدیریت شهری استان‌های کشور را در بر گیرد.

آروین افزود: امیدواریم بتوانیم شفافیت را به عنوان گفتمان ملی مطرح کنیم که شورا‌ها آغازگر آن هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار